Budget GPU upgrade voor BF1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wiespt
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-02 16:05
Wellicht de zoveelste vraag hierover, maar ik wil binnenkort graag BF1 voor de PC spelen op redelijke settings met minimaal 60FPS.

Nu wil ik het slechtste onderdeel van mijn PC (de GPU) vervangen (tegen een zo goedkoop mogelijke prijs) in de hoop dat dat voldoende is.

Wat er momenteel in mijn PC zit:
CPU: AMD Phenom II X4 965, 3,4GHz
GPU: GeForce 450 GTS
RAM: 8GB

Nu weet ik dat de CPU ook een upgrade kan gebruiken, maar gezien ik ook een nieuwe SSD moet kopen om de game uberhaupt te kunnen installeren(momenteel een 120gb SSD) en de game zelf moet kopen, valt het allemaal buiten mijn budget.

Enig idee of ik met een GPU upgrade de game zou kunnen draaien op redelijke settings en 60+ FPS? En welke zou ik dan moeten hebben?

Alvast dank!:)

Alle reacties

Verwijderd

Je kunt zelf ook benchmarks opzoeken van BF1 die door verschillende gpu's gedraaid worden. Hier bijvoorbeeld: YouTube: Battlefield 1 Benchmarks - 20 GPUs tested at 1080p, 1440p, & 4K!

Het is dan echter wel belangrijk om te weten op welke resolutie je gaat spelen. Ik mag hopen op 1920x1080, want anders gaat je cpu al helemaal huilen :)

Denk dat het verstandig is om te wachten tot je wat meer budget hebt en dan in één keer de volgende zaken upgrade:
- cpu
- mobo
- ram
- gpu
- opslag (uitbreiden op je huidige opslag)

En eventueel een betere voeding. Dat is namelijk ook een belangrijke factor bij het upgraden van je gpu. Dus vermeld ook even het type van je huidige voeding.

de volgende keer verwachten we hier op tweakers wel wat meer eigen inzet. We zijn geen helpdesk.

• wiespt
Hé thanks voor de reactie, ik ben zeker niet van plan om hoger dan 1080p te spelen. Ik ga even het filmpje kijken. Het lastige aan die benchmarks van die videokaarten is dat ik lastig kan aflezen hoe diezelfde kaart presteert in samenwerking met mijn CPU.

Ik weet bovendien dat het verstandiger is wat meer te sparen, maar dat gaat hem simpelweg niet worden.
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:17:
Je kunt zelf ook benchmarks opzoeken van BF1 die door verschillende gpu's gedraaid worden. Hier bijvoorbeeld: YouTube: Battlefield 1 Benchmarks - 20 GPUs tested at 1080p, 1440p, & 4K!

Het is dan echter wel belangrijk om te weten op welke resolutie je gaat spelen. Ik mag hopen op 1920x1080, want anders gaat je cpu al helemaal huilen :)

Denk dat het verstandig is om te wachten tot je wat meer budget hebt en dan in één keer de volgende zaken upgrade:
- cpu
- mobo
- ram
- gpu
- opslag (uitbreiden op je huidige opslag)

En eventueel een betere voeding. Dat is namelijk ook een belangrijke factor bij het upgraden van je gpu. Dus vermeld ook even het type van je huidige voeding.

de volgende keer verwachten we hier op tweakers wel wat meer eigen inzet. We zijn geen helpdesk.

Verwijderd

wiespt schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:28:
Hé thanks voor de reactie, ik ben zeker niet van plan om hoger dan 1080p te spelen. Ik ga even het filmpje kijken. Het lastige aan die benchmarks van die videokaarten is dat ik lastig kan aflezen hoe diezelfde kaart presteert in samenwerking met mijn CPU.

Ik weet bovendien dat het verstandiger is wat meer te sparen, maar dat gaat hem simpelweg niet worden.
[...]
Oké, als je niet verder kunt sparen, wat is dan je huidige budget en wat is je type voeding? Afhankelijk daarvan kunnen we een redelijke gpu voorstellen. Ik denk namelijk dat je met je huidige cpu BF1 wel op medium settings moet kunnen spelen op 1920x1080.

Echter, ga er niet van uit dat je met die cpu 60 fps of hoger gaat halen. Daarvoor zul je toch echt wel een moderne cpu gaan kopen (en dus ook eigenlijk je gehele systeem over de kop halen).

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 20:46
Ik zou eens kijken in vraag in aanbod als ik jou was. Het systeem is het niet meer waard om er flink in te investeren, maar een 2e hands kaartje voor een grijpstuiver kan zijn leven nog iet wat verlengen.

V&A aangeboden: MSI Radeon R9 270X HAWK
V&A aangeboden: Palit GeForce GTX 760 4GB Jetstream

Deze twee zouden voldoende moeten zijn om op low-medium settings de game op een steady 60fps bij 1080p te kunnen spelen. Voor zes tientjes goed te doen.

• wiespt
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:33:
[...]

Oké, als je niet verder kunt sparen, wat is dan je huidige budget en wat is je type voeding? Afhankelijk daarvan kunnen we een redelijke gpu voorstellen. Ik denk namelijk dat je met je huidige cpu BF1 wel op medium settings moet kunnen spelen op 1920x1080.

Echter, ga er niet van uit dat je met die cpu 60 fps of hoger gaat halen. Daarvoor zul je toch echt wel een moderne cpu gaan kopen (en dus ook eigenlijk je gehele systeem over de kop halen).
Ha, ja ik was al bang dat ik geen 60fps zou kunnen halen. Als het maar wat in de buurt zit. Het streven is zo goed mogelijk voor zo weinig mogelijk geld. Ik heb momenteel een Corsair CX600 als voeding. MOBO= Asrock 970 Extreme3 AM3+ ATX.

Verwijderd

Ik zou dan, net als MadDogMcCree voorstelt, even in de V&A kijken. Zulk soort kaarten zijn wel interessant om naar te kijken:
V&A aangeboden: te koop: MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming

Daar kun je waarschijnlijk wel BF1 op medium settings mee spelen. Je cpu is in dit geval gewoon de beperkende factor, dus ik denk dat je niet veel beters dan een GTX770 wilt halen, anders ga je je gpu bottlenecken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Bedenk wel dat als je je videokaart nu upgrade met een van de genoemde exemplaren, die bij een upgrade van je cpu weer vrij schril afsteekt. Alles in 1 keer is dus zo gek nog niet ;).

• wiespt
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:44:
Ik zou dan, net als MadDogMcCree voorstelt, even in de V&A kijken. Zulk soort kaarten zijn wel interessant om naar te kijken:
V&A aangeboden: te koop: MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming

Daar kun je waarschijnlijk wel BF1 op medium settings mee spelen. Je cpu is in dit geval gewoon de beperkende factor, dus ik denk dat je niet veel beters dan een GTX770 wilt halen, anders ga je je gpu bottlenecken.
Hm, dat zou inderdaad kunnen. Normaal gesproken upgrade ik iets en zodra er dan iets over datum is als het ware, dan upgrade ik dat ook weer. Mijn idee was nu een redelijke budget gpu te kopen en op een later moment, (5 maanden verder oid) mijn CPU weer te upgraden. Maar jullie verwachting is dan dat ik dan gelijk mijn mobo en psu etc ook moet vervangen?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wiespt schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:52:
[...]

Hm, dat zou inderdaad kunnen. Normaal gesproken upgrade ik iets en zodra er dan iets over datum is als het ware, dan upgrade ik dat ook weer. Mijn idee was nu een redelijke budget gpu te kopen en op een later moment, (5 maanden verder oid) mijn CPU weer te upgraden. Maar jullie verwachting is dan dat ik dan gelijk mijn mobo en psu etc ook moet vervangen?
BF is redelijk CPU heavy, dus dan is AMD al geen handige keus, ik zou kijken of je een mobo+cpu+ram kan scoren op VA en daarnaast een videokaart van VA. Als het OS op een SSD staat dan is een HDD genoeg voor het spel.

Je PSU hoef je niet te vervangen als dit gewoon een A merk psu is van 450watt of meer.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 20:46
wiespt schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:52:
[...]

Waarschijnlijk wel ja. Er zijn weinig AM3+ CPU's die het systeem een flinke boost gaat geven én niet al te duur zijn. Je PSU zal het vast nog wel even volhouden, maar upgrade je je moederbord, dan zou ik ook gelijk de PSU upgraden.

Verwijderd

Komt eigenlijk dus neer op het volgende:

Wacht nog even een paar maanden, totdat je rond de 600 - 700 euro hebt, verkoop je huidige PC exclusief je SSD en kast (mits je huidige kast upgrades accepteert qua ruimte). Koop vervolgens in één keer een goede cpu, mobo, ram, gpu, voeding en een extra hdd voor opslag. Dan kun je met dat systeem wel weer even vooruit.
Pagina: 1