PC boot niet meer na installatie NIC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist mijn pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter ontvangen en in mijn PC geïnstalleerd op het eerste PCIe slot, maar na het aansluiten van alle kabels, boot de pc niet meer. Geen enkel teken van leven.

Ik heb al op de switch van de voeding gekeken of ik die toevallig uit had staan, maar dat was niet het geval. Ook heb ik een andere stroomkabel geprobeerd en meerdere malen de stekker uit het stopcontact gehaald en weer ingestoken.

Wat kan hier mis zijn?

Mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,-€ 229,-
1MSI B150 GAMING M3€ 105,50€ 105,50
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G€ 305,95€ 305,95
1WD Blue WD10JPVX, 1TB€ 59,-€ 59,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 27,59€ 27,59
1Scythe Mugen 4€ 39,95€ 39,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 84,91€ 84,91
1Cooler Master B500€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 125,40€ 125,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.043,25

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2016 15:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je hem eruit haalt boot hij hem dan nog niet? Zou natuurlijk puur toeval kunnen zijn. Echter zou dit mijn 1ste stap zijn om het gross van de andere problemen uit te .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je hem eruit haalt boot hij hem dan nog niet? Zou natuurlijk puur toeval kunnen zijn. Echter zou dit mijn 1ste stap zijn om het gross van de andere problemen uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je hem eruit haalt boot hij hem dan nog niet? Zou natuurlijk puur toeval kunnen zijn. Echter zou dit mijn 1ste stap zijn om het gross van de andere problemen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galinsky schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:12:
Als je hem eruit haalt boot hij hem dan nog niet? Zou natuurlijk puur toeval kunnen zijn. Echter zou dit mijn 1ste stap zijn om het gross van de andere problemen uit te .
Zonder boot hij inderdaad wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:45
Als hij in een x8 of x16 slot zit goed controleren of hij wel goed tegen het uiteinde zit en niet ernaast. Daarnaast in het bios eventueel checken of pxe boot aanstaat (bij eufi boot is dit wel iets lastiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
base_ schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:20:
Als hij in een x8 of x16 slot zit goed controleren of hij wel goed tegen het uiteinde zit en niet ernaast. Daarnaast in het bios eventueel checken of pxe boot aanstaat (bij eufi boot is dit wel iets lastiger).
Ik heb geen idee waar ik kan zien of pxe boot aan staat, en hier heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord :/

Is dit toevallig de optie "LAN Option ROM" en moet deze aan staan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar PMG. Tevens titel ontdaan van overdadig hoofdlettergebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:22:
[...]
Is dit toevallig de optie "LAN Option ROM" en moet deze aan staan?
dat is hem inderdaad: deze moet uit staan anders probeert hij vanaf netwerk te booten in plaats van disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
base_ schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:45:
[...]

dat is hem inderdaad: deze moet uit staan anders probeert hij vanaf netwerk te booten in plaats van disk
Deze stond uit en de PC bootte niet. Nu ik hem aan heb gezet, boot de PC wel maar krijg ik geen beeld (No Signal)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
Lijkt erop dat je boot volgorde niet goed staat, boot je eufi of ouderwets/legacy bios? Voor nieuwe windows systemen raad ik aan om uefi te proberen, dit boot een stuk sneller. In jouw geval lijkt het er nu op dat hij de boot rom van de nic probeert te booten maar dit niet lukt. Aangezien je waarschijnlijk niet van netwerkt wilt opstarten moet je deze uitzetten, daarnaast kan er soms nog een aparte optie zijn voor rom's om pci(e) kaarten (nic/raid etc) die je apart kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
base_ schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:11:
Lijkt erop dat je boot volgorde niet goed staat, boot je eufi of ouderwets/legacy bios? Voor nieuwe windows systemen raad ik aan om uefi te proberen, dit boot een stuk sneller. In jouw geval lijkt het er nu op dat hij de boot rom van de nic probeert te booten maar dit niet lukt. Aangezien je waarschijnlijk niet van netwerkt wilt opstarten moet je deze uitzetten, daarnaast kan er soms nog een aparte optie zijn voor rom's om pci(e) kaarten (nic/raid etc) die je apart kan uitzetten.
Boot Mode staat momenteel op Legacy/UEFI, moet ik deze dan op alleen UEFI zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Omschakelen zou ik alleen doen bij een herinstallatie (ander start je OS niet op), je kan hem wel omzetten om te proberen, als het niet werkt kan je deze terugzetten. Je moet in ieder geval in het BIOS in legacy mode de optional boot ROMS uitschakelen, en van alle netwerkkaarten eventuele "LAN option ROM" en indien nog aanwezig bij de netwerk instellingen PXE/BOOTP uit. Bij boot order uiteraard de gewenste volgorde instellen (netwerk uit of onderaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom iedereen het bij een BIOS instelling zoekt is een raadsel. Hij zegt dat de pc niet eens aan gaat met de kaart erin, dat is wat anders dan niet kunnen opstarten van een opstartmedium.....

Heb je hem al in een andere PC getest? Kan ook een kapotte kaart zijn namelijk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Misschien even proberen om je videokaart in de eerste pcie slot te zetten ipv je netwerk kaart en de netwerk kaart op de vorige plek van de video kaart? Altijd goed om te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltiemePCNerd schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:52:
Misschien even proberen om je videokaart in de eerste pcie slot te zetten ipv je netwerk kaart en de netwerk kaart op de vorige plek van de video kaart? Altijd goed om te proberen
Dat is een PCI-e x1 slot wat niet gaat passen.

Plaats de NIC eens in het 2e PCI-e x16 slot. Dat is het 3e slot van onderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:58:
[...]

Dat is een PCI-e x1 slot wat niet gaat passen.

Plaats de NIC eens in het 2e PCI-e x16 slot. Dat is het 3e slot van onderen.
Pff, maandag morgen, heb zijn moederbord niet gecheckt, mijn excuses haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lk7zewRWmh616bIF6pEV1SJF/full.png

Welke PCI-e slots heb je op dit moment bezet en waarmee? Zoals ik heb nu begrijp heb je de nieuwe netwerkkaart in het PCI-E1 slot gedaan en start de PC niet op en zonder die nieuwe kaart wel. In welke PCI-E slot heb je jouw videokaart? In PCI-E2 of in PCI-E4?

Mocht je de videokaart 'gewoon' in PCI-E2 hebben zitten dan blijven er twee mogelijkheden over;

1) Probeer de nieuwe netwerkkaart in PCI-E3 slot en kijk of de PC wel opstart
2) Wanneer de PC niet opstart met de kaart in PCI-E3 dan een andere PC zoeken op de netwerkkaart te testen. Ik vermoed dat deze gewoon defect is.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1