12 volt trigger rotel RC-1570 --> Bryston 14B SST

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Kimpen
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11-2024
Mijn vraag

De bedoeling is om via de rotel RC-1570 de bryston 14B SST versterker mee aan te sturen zodanig dat deze power krijgt. (als dus ik dus de voorversterker aanzet moet de eindversterker mee aangaan).

Ik ben echter niet zeker welke kabel ik hiervoor nodig heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De rotel voorversterker heeft inputs waar je een mono kabel in kan pluggen. is het een optie als ik 1 kant van de mono kabel afknip (de fiche/stekker) en de draden in de 12 volt trigger/connector van de bryston plug. Ik lees dat je voor de bryston toch nog een speciale connector zou nodig hebben. Zo ja, de welke is dat en waar is deze in Belgiê te verkrijgen? De handleiding heb ik gevonden maar daar wordt ik niet echt veel wijzer uit (wellicht omdat het niet duidelijk genoeg is).

Kunne jullie even assisteren en mij vertellen welke kabel en welke andere zaken er nodig zijn om dit te verwezenlijken?

Met dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat je heel moeilijk doet met het risico je appartuur te slopen. Outputs naar trigger inputs lijkt me geen goed idee iig ;)
Wat je doet: haal voor een paar tientjes een master/slave stekkerdoos. Preamp als master, rest van je appartuur incl evt subwoofer als slave en gaan. Werkt gegarandeerd en schakelt dus ook nog eens al je andere appartuur :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:38

kraats

Ik rol

volgens mij moet dat gewoon werken, ja. Daar zijn die uit- en ingang voor bedoeld. Je kunt trouwens waarschijnlijk ook wel een stereokabeltje pakken en alleen de massa en wit (meestal) gebruiken om mee aan te sluiten. Ik denk wel dat het handig is eerst even te meten met een multimeter of er netjes spanning op komt te staan voor je 'm op je eindversterker aansluit

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-05 13:03
Op die bryston trigger input staat 12v. Het idee is dat je die twee connectors kortsluit met een relais o.i.d. waardoor die bryston uit z'n standby komt. Niet aan een audiouitgang hangen dus. Kon wel eens een gevalletje 'stuk door experiment' opleveren. Die slave/master schakeldoos werkt veel beter gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Nee, op die input van de Bryson moet je juist 12V zetten om te schakelen. En laat er juist zo'n triggeruitgang op de Rotel zitten (als ik het juiste plaatje van de achterkant voor me heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Kimpen
Hallo,

Alvast dank voor de reacties!

een master-slave stekkerdoos gaat helaas niet werken. De bryston heeft vooraan een "membraantje (het power SST logo op de voorkant)" zitten waarmee je hem aanzet. Als je dus gewoon stroom op de versterker zet (wat ik nu doe met een geschakeld stopcontact en mijn domotica voor de rest van de apparatuur) gaat dat dus niet werken.

Er zit inderdaad een 12 volt output op de rotel waar je dus een mini jack plug in kan steken.
Mijn vraag is gewoon kan ik daar een reguliere stereo/mono kabel voor gebruiken waar ik 1 plug van afknip? Of heb ik nog een extra connector nodig?

Edit:

ik heb het net geprobeerd

een stereo mini 3.5 jack naar cinch kabel genomen. Deze van de cinch stekkers ontdaan en van de koperen ground.
en dan in de "IN" posities van de plug op de bryston gestoken.
De andere kant in de eerste output van de rotel.

Er gebeurd echter heel weinig...

Vervolgens een andere kabel genomen. Net hetzelfde maar dan met de ground erbij. Er gebeurd niets als ik de rotel inschakel.
De switches op de bryston achterop staan in de juiste positie.
- remote
- auto

Edit:

net onderstaande eens besteld:

http://www.allekabels.nl/...jack-kabel-35mm-mono.html

omwille van:

http://rotel.com/en-gb/fa...uired-use-12-volt-trigger

Hebben jullie nog suggesties?

[ Voor 37% gewijzigd door Pieter Kimpen op 07-11-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik verwacht dat je van de kabel zonder cinch de witte ader en de koperen ground moet hebben. Moet je in de Rotel nog instellen wanneer hij welke triggeruitgang inschakelt? Moet bij mijn Pioneer wel, maar dat is dan ook meer een computer dan een versterker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Die kabel die jij besteld hebt, is exact dezeflde welke ik gebruik op mijn NAD C356BEE om de C272 aan of uit te zetten. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Kimpen
OK. Bedankt voor de input.

Ik heb net nog eens geprobeerd maar dan met een stereo kabel en dat werkt niet.

Dus de kabel gestript. Vervolgens van de ene kant de ground (koperen aders) gebruikt en van de andere kant enkel de aders die in de witte mantel binnenin de kabel zaten. Dat dan in de connector met schroefterminals op de bryston gestoken.. Nada...

Ik zal moeten wachten tot de mono kabel (zoals beschreven op de rotel website) binnenkomt en zien wat dat geeft...
Zoiets moet toch werkend te krijgen zijn....
Pagina: 1