SVG's in Fotoalbum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lieve devjes,

Het foto-album is een prachtige methode om foto's en plaatjes die op het forum gebruikt worden te beschermen tegen "link-rot". Ik kan zelf immers niet garanderen dat m'n thuisservertje altijd en eeuwig beschikbaar zal blijven op de nu gebruikte hostname.

Echter, het foto-album accepteert slechts JPEG, GIF en PNG's.

Aangezien de [img]-tag probleemloos SVG's accepteert, lijkt het mij dat het ook geen probleem is om SVG's in het foto-album toe te staan. Dat het foto-album ook voor andere zaken behoudens daadwerkelijk foto's gebruikt wordt/mag worden (gezien het feit dat GIF en PNG óók toegestaan wordt), lijkt dit me geen issue.

Alvast bedankt O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dit zou ik ook graag zien. De bestandsomvang van svg is vaak zeer klein. 30 kB bijvoorbeeld, 14 keer kleiner dan 425 kB als png (1200 bij 5290 pixels), wat al relatief klein is door veel wit in het plaatje. SVG kan ook flexibel schalen zonder noodzaak voor thumbnails. Het kan ook automatisch schalen.

In plaats van beoordelen op aantal pixels, kun je dat beter op bestandsomvang doen. Veel pixels zijn bij SVG totaal geen probleem. Bij PNG is het aantal pixels geen probleem bij veel dezelfde kleuren en een beperkt kleurenpalet.

De automatische thumbnails van PNG werken soms niet zo goed. Ze zijn vaak niet breed (of hoog) genoeg en onleesbaar. Het lijkt me een goede optie om de adviezen in de FAQ te automatiseren. Met name een versie van het plaatje op de aanbevolen breedte van 570 pixels, of zoveel als past bij de pixelbreedte van het forum.