teleurstellende performance gtx 1080 sli

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubletrouble13
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-03 17:50
mensen , ik heb een gamepc aangeschaft . het betreft een 32 g ram 6850 k gtx1080 sli apperaat . ik heb als monitor een benq xl 2735 , wat een 1440 p 144 hz monitor is . als ik online in bf1 ingame speel , hapert de game iets , en haal ik gemiddeld 60 fps , met dips naar 50 , en hij loopt op naar max 80 fps . ik dacht zelf dat deze setup wel over de 100 fps zou moeten komen . heb ik een 'probleem 'op te lossen of zit er gewoon niet meer in ? aanpassingen in settings zoals vsync aan/uit en settings van ultra afhalen halen weinig uit . iemand ? bij voorbaat dank .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Is er wel ondersteuning voor SLI in Battlefield 1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:54
Als ik even snel google zie ik dat er meer mensen met dit probleem zijn. Bij sommige wordt het opgelost door de nieuwste drivers te downloaden anderen hebben het er over dat de game nog niet goed geoptimaliseerd is en dat het in de beta wel goed werkte. Even Googelen dus!

Edit: staat realtime replay trouwens aan? Uitzetten kan ook helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Sluw op 06-11-2016 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
BF1 heeft wel meer problemen, ligt aan het spel.

Daarnaast ben je altijd beter af met 1 kaart in plaats van SLI, als een game goed geoptimaliseerd is voor SLI kan dat werkelijk een flinke performance opleveren, is dat niet het geval dan zullen games soms zelfs de tweede kaart amper of niet gebruiken.

Je was in principe beter af met een Titan Pascal, die is op papier wel zwakker dan 2x GTX 1080 SLI maar games doen zelden moeilijk met 1 kaart t.o.v SLI.

Maar nogmaals, BF1 heeft wel meer problemen ligt niet aan je setup dus (ik ben trouwens niet verrast dat er weer eens wat mis is met een BF game, is iedere keer wel zo de laatste jaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubletrouble13
ok , ik heb nu dus zitten pielen en heb een zeer fatsoenlijke framrate , namelijk 160 op ultra met vsync uit en dvx 11 ipv 12 enabled . wat ik nu nog wel heb is het vershrikkelijke stutteren dat de game doet , alsof je met 20 fps speelt terwijl hij 150 draaid . dit zal dan wel bf1 zijn aangezien dat map afhankelijk is . dank jullie voor de input

^^ edit ; en resolutionscale op 100 ^gezet ipv 175 ^^

[ Voor 7% gewijzigd door doubletrouble13 op 06-11-2016 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:02
doubletrouble13 schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:56:
ok , ik heb nu dus zitten pielen en heb een zeer fatsoenlijke framrate , namelijk 160 op ultra met vsync uit en dvx 11 ipv 12 enabled . wat ik nu nog wel heb is het vershrikkelijke stutteren dat de game doet , alsof je met 20 fps speelt terwijl hij 150 draaid . dit zal dan wel bf1 zijn aangezien dat map afhankelijk is . dank jullie voor de input
Xbox dvr uitzetten in de xbox app als je dat nog niet gedaan hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
BF1 issue of microstutter.

Wikipedia: Micro stuttering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Om even mijn ervaring met SLI te vertellen: ik had 2 980's in SLI draaien en dat was nooit echt een succes behalve in heel weinig gevallen waar de spellen SLI geoptimized waren. Ik had altijd last van micro stutters en spellen die niet of slecht draaide in SLI. BF4 daar in tegen draaide wel gewoon goed. Later dus ook gewoon maar n kaart weg gedaan omdat het zo vreselijk was. Als ik zo opzoek op internet vind ik dit:

https://forums.geforce.co...ormance-on-bf1-for-real-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubletrouble13
ok , ik dacht dus dat alles fijn draaide maar dat was denk ik een bf1 map die soepel loopt . FIFA 17 en andere bf1 mappen draaien zo slecht dat het niet te doen is . bf4 loopt wel vloeiend . ik kan er dus vanuitgaan dat hoe het ook komt , het zoziezo in het sli gebeuren zit . als ik de link van bsod baby klik , word ik er niet blij van , zou dus betekenen dat nvidia er niet alleen van op de hoogte is , maar er zelfs schuldig aan zijn . zal toch niet waar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
BSOD baby schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:59:
Om even mijn ervaring met SLI te vertellen: ik had 2 980's in SLI draaien en dat was nooit echt een succes behalve in heel weinig gevallen waar de spellen SLI geoptimized waren. Ik had altijd last van micro stutters en spellen die niet of slecht draaide in SLI. BF4 daar in tegen draaide wel gewoon goed. Later dus ook gewoon maar n kaart weg gedaan omdat het zo vreselijk was. Als ik zo opzoek op internet vind ik dit:

https://forums.geforce.co...ormance-on-bf1-for-real-/
Same here. 2 970's verkocht en lekker een 980TI gehaald. Beste beslissing geweest van de afgelopen 3 jaar. Overigens is Crossfire niet veel beter. :(

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26

Pykow

Angelo OTR

heb je ook andere games getest ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubletrouble13
nee , enkel FIFA 17 , bf 4 en bf1 . heb nog geen andere spellen . mn aanvankelijke plan was om een redelijke race sim setup te maken ivm dat ik race en de winter eraan komt . ik probeer net bf1 multiplayer , en in de mappen waar hij het goed doet , doet hij het ook echt goed , 130-150 fps en supersmooth zonder stutteren . andere mappen van dezelfde game zijn zo waardeloos slecht , gewoon onspeelbaar . ik zal de race spellen instaleren zodat ik meer weet . een edit ; asseto corsa ( racesim) werkt prima . bf1 niet , heb nu sli disabled en de framerate is van 140+ naar 110 ongeveer gegaan en nog steeds dezelfde stuttering (!!) wat kan dit zijn , iemand ?

[ Voor 18% gewijzigd door doubletrouble13 op 08-11-2016 20:09 ]

Pagina: 1