Ik heb zelf een nieuw bestand gemaakt en opnieuw een stukje code geschreven.
Dit na alle reacties te hebben gelezen. Tijdens het schrijven van de code niet op Tweakers gekeken om het even echt geheel zelf te proberen.
Het volgende komt eruit en het werkt.
Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Wat is nou eigenlijk het daadwerkelijke doel van een mapper? Ik heb het hier gebruikt, maar ik zou toch ook een array van de resultaten uit de query kunnen maken en die direct returnen?
Ik hoor het graag
Dit na alle reacties te hebben gelezen. Tijdens het schrijven van de code niet op Tweakers gekeken om het even echt geheel zelf te proberen.
Het volgende komt eruit en het werkt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| <?php class Student{ public $voornaam; public $studentnummer; } class Student_Repository{ private $_db; public function __construct($db){ $this->_db = $db; } public function getAllStudents(){ try{ $result = $this->_db->prepare("SELECT * FROM student"); $result->execute(); $mapper = new Record_To_Student(); $outputList = array(); while($record = $result->fetch()){ $student = new Student(); $mapper->mapper($record, $student); $outputList[] = $student; } return $outputList; } catch(PDOException $err){ return false; } } } class Record_To_Student{ public function mapper($record, $student){ $student->voornaam = $record['voornaam']; $student->studentnummer = $record['studentnummer']; } } try{ $pdo = new PDO('mysql:host=localhost;dbname=student;port=port', 'user', 'pass'); $student = new Student_Repository($pdo); $students = $student->getAllStudents(); if(!$students){ echo 'Er is een fout opgetreden!'; } else{ print_r($students); } } catch(PDOException $err){ echo 'Er is iets fout gegaan!'; } |
Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Wat is nou eigenlijk het daadwerkelijke doel van een mapper? Ik heb het hier gebruikt, maar ik zou toch ook een array van de resultaten uit de query kunnen maken en die direct returnen?
Ik hoor het graag
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 19:07 . Reden: Correctie ]