Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Hallo,

Iemand in mijn kennisen kring huurt een pand van een café en gebruikt dit als woonruimte. Hier heeft hij zelf geen telefoonaansluiting dus is een eigen netwerkverbinding niet mogelijk.

Momenteel is er een kabel getrokken vanuit het café naar de woning, op kantoor is er een TP Link 600 geplaatst en vanaf de TP Link is de computer via de kabel verbonden met het netwerk. De computer verliest echter regelmatig de verbinding met het netwerk. Alhoewel dit niet wordt weergeven bij het netwerk icoon kan er geen enkele website worden geladen.

De kabel van het café naar de TP Link mist een vastzetkopje (pinnetje of hoe het moge heten) maar zit gewoon goed aangesloten.

De kabel naar de computer is vervangen maar dit bied echter geen oplossing, heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn? Want elke keer de computer herstarten om de verbinding te maken is niet heel handig.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29

lier

MikroTik nerd

Eerst uitsluiten dat het probeer niet bij de pc zit. Kan je een keer testen met iets anders (bijvoorbeeld een laptop)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
lier schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:45:
Eerst uitsluiten dat het probeer niet bij de pc zit. Kan je een keer testen met iets anders (bijvoorbeeld een laptop)?
Hoi,

Ja met de laptop blijft de verbinding wel actief.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik zou denk ik als eerste een andere NIC testen. Het zou ook interessant zijn om met wireshark te kijken, maar dan moet dat je wel iets zeggen.

[ Voor 49% gewijzigd door ISaFeeliN op 06-11-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
ISaFeeliN schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:53:
Ik zou denk ik als eerste een andere NIC testen. Het zou ook interessant zijn om met wireshark te kijken, maar dan moet dat je wel iets zeggen.
En hoe doe ik dit allemaal of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29

lier

MikroTik nerd

Als ik zoek op TP-Link 600 dan vind ik een draadloze nic.

Weet je zeker dat de pc met de kabel op Internet zit?
Kan je eens alle informatie geven over de pc (moeder bord/nix/verbindingssnelheid/etc.)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
De pc is verbonden met een kabel. En ja hoor: http://speccy.piriform.com/results/UoppQiwXLS8zWfaEIg8EgCl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33

Nox

Noxiuz

Staat er nog een VPN aan? TAP-Windows Adapter V9
IP adres:
10.5.10.6
Subnet mask:
255.255.255.252
DHCP:
10.5.10.5
DNS-server:
209.222.18.222
209.222.18.218

Daarnaast, is het geen powerline adapter die tp-link? Wat is dat voor ding?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Er wordt inderdaad een VPN gebruikt en je andere vraag kan ik helaas niet beantwoorden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Ik kreeg deze reactie van hem:
quote: Bericht via WhatsApp
Hoi Mark, ik heb nog eens gekeken naar mijn VPN en ik kwam de volgende site tegen: https://nld.privateintern...ges/client-support/#ninth Kan dit iets te maken hebben met mijn probleem omdat hij een IPv6 leak-bescherming heeft. Of heeft dit er helemaal niets mee te maken. Mijn redenering is dat als PIA de DNS leak beschermt dan verander hij toch wat jij ingesteld heb (Google DNS) Dus als er een probleem zit bij mijn VPN dat maak het niet uit met welke DNS je begint. Ze zeggen dan ook: We gebruiken onze eigen DNS-servers voor uw DNS-verzoeken terwijl u het VPN gebruikt. Nadat u verbinding hebt gemaakt, wijzigen we de DNS-servers van uw besturingssysteem in 209.222.18.222 en 209.222.18.218. Bij het gebruiken van een DNS Leak-testsite zouden uw DNS-verzoeken van het IP van de VPN-gateway waarmee u verbonden bent, moeten komen.
Wij hadden de DNS van de IPv4 veranderd, niet van de IPv6. Dus daar moet het probleem niet zitten of wel? De VPN is nu (tijdelijk) uitgezet om te kijken of dat het probleem verhelpt, het zou natuurlijk wel jammer zijn als een betaalde VPN niet (meer) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 19:32
Als de VPN uit is en je hebt goede verbinding: Dan gaat het vermoedelijk niet lekker met de DNS van de VPN dienst.

Maakt het geen verschil, dan zou ik alsnog de DNS instellingen op de PC nakijken, dit omdat het op een andere laptop wel werkt.Je kan ook de VPN eens op een laptop instellen en kijken of je dan nog deze problemen ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
No_Identity schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:35:
Als de VPN uit is en je hebt goede verbinding: Dan gaat het vermoedelijk niet lekker met de DNS van de VPN dienst.

Maakt het geen verschil, dan zou ik alsnog de DNS instellingen op de PC nakijken, dit omdat het op een andere laptop wel werkt.Je kan ook de VPN eens op een laptop instellen en kijken of je dan nog deze problemen ervaart.
Hmm, wat zou er mis kunnen zijn met de DNS, omdat de VPN eigen DNS instellingen pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 19:32
Markimoo schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:40:
[...]

Hmm, wat zou er mis kunnen zijn met de DNS, omdat de VPN eigen DNS instellingen pakt?
Geen lekker resolvende DNS bijvoorbeeld, waardoor je dus eigenlijk niets kan bezoeken op internet. Zal niet de eerste keer zijn dat dergelijke problemen door brakke DNS servers ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
No_Identity schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:44:
[...]

Geen lekker resolvende DNS bijvoorbeeld, waardoor je dus eigenlijk niets kan bezoeken op internet. Zal niet de eerste keer zijn dat dergelijke problemen door brakke DNS servers ontstaan.
Ok, maar de DNS van de VPN overschrijven eigen ingestelde, dus waar gaat het dan mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• controll24509
  • Laatst online: 09-07-2023
De kabel van het café naar de TP Link mist een vastzetkopje (pinnetje of hoe het moge heten) maar zit gewoon goed aangesloten.
Je kan sowieso nooit stellen dat een verbinding goed is waarvan het lipje is afgebroken. Kan tal van intermittent problemen veroorzaken incl electrisch gelateerde problemenvan aangesloten devices.

Als ik het goed begrijp uit je verhaal zit het als volgt aangesloten

Café----->Tp-link---->PC

Van de kabel welke loopt tussen café en tp-link mis je een lipje. Deze kabel zit dus op dit circuit.

Get over it en vervang die kabel 8)7

Ik ben zelf network engineer. Weet je wat wij doen met kabels zonder lipjes? We vervangen de kabel, knippen van de oude kabel de stekkers eraf zodat we zeker weten dat niemand hem ooit nog gaat gebruiken, en flikkeren hem in de vuilnisemmer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Maar, als de LAN verbinding wegvalt, waarom werkt de WiFi dan wel?

Update: De kabel is vervangen, we gaan even kijken of dat het probeem oplost.

[ Voor 40% gewijzigd door Meg op 07-11-2016 20:14 . Reden: Kabel vervangen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Helaas, de verbinding viel wéér weg, ook met een nieuwe kabel. Ligt het toch aan de VPN?
Probleemoplossing geeft aan. Verbinding geblokkeerd. Firewallinstellingen
Kreeg dit via Whatsapp.

[ Voor 40% gewijzigd door Meg op 08-11-2016 12:02 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Hoi allemaal,

Het is even stil geweest maar ik kan jullie vertellen dat het probleem is opgelost. Er is - als ik het goed heb - vanuit de VPN een optie uitgezet voor de IPv6 en dat heeft het probleem verholpen.

Iedereen bedankt voor alle hulp!

Pagina: 1