Vliegen: dubbele open-jaw oid?

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Excuses voor wat cryptische titel, maar situatie is als volgt:

Wij overwegen komende zomer naar de VS te gaan. Daar willen we zowel oostkust als westkust aandoen (familie in zowel VA als CA, vriendin wil NYC voor het eerst zien, ik wil ook naar Seattle etc). Nu qua kaartjes is dit normaal vrij simpel, een open-jaw return nemen en dan heen bijv AMS->NYC en terug SFO->AMS. Tig opties (ook qua vliegveld in NYC, duidelijke voorkeur voor EWR ;) ), ook goede prijzen. Op de gewenste data kunnen we voor minder dan EUR 500 pp retour dit doen.

Maar... We zijn niet helemaal het clichegezinnetje. Mijn dochter woont bij d'r moeder in Noord-Zweden en wil/moet ook mee.

Qua planning is meest voor de hand liggend dat we met SAS vliegen die sowieso een van de goedkoopste opties zijn, dan vliegen we sowieso via ARN (Stockholm). Zij vliegt daarheen vanaf Umea, we ontmoeten elkaar op het vliegveld in Stockholm, vliegen dan samen naar US. En - daar komt de uitdaging - zij vliegt mee terug met ons naar Amsterdam, waar ze nog 3 weken blijft (want ze blijft tijdens vakanties bij ons).

Probleem is dat intercontinentale vluchten best goedkoop kunnen zijn als je een retour boekt, maar dat je de hoofdprijs betaalt voor een enkeltje. Voorbeeld hier: als ik via SAS AMS->EWR (via ARN) en SFO->AMS boek, dan kost de heenweg EUR 240 pp. Boek ik datzelfde als enkeltje (of ik het nu vanaf AMS of vanaf ARN doe), dan kost het opeens EUR 1170. Niks bijzonders aan, dit is standaard voor intercontinentale ticketing.

Wat wel kan is open-jaw boeken ARN->EWR, SFO->ARN. Maar:
1) Dit kost exact zelfde als van/naar AMS, dus alle kosten ARN->AMS komen er nog bij. Gelukkig hebben we het dan maar over tientjeswerk, maar...
2) Het aantal vluchten van US naar ARN is beperkt, meeste SAS vluchten gaan naar CPH. Door verplicht over ARN te moeten op terugweg wordt het voor alle vijf de tickets duurder en moeten we op een voor ons minder handige datum terugvliegen.

Of ik laat m'n dochter gewoon eerst naar A'dam vliegen (via ARN :') ) en dan vliegen we de volgende dag - mogelijk via diezelfde ARN - richting US.

De eerste is financieel en planningstechnisch minder ideaal, de tweede levert m'n dochter een dag extra in het vliegtuig op (vliegtijd is nog geen 3u, maar met overstaptijd erbij is het minimaal 6u en meestal >8u tussen UME en AMS).

Kent iemand een derde weg, om toch van twee verschillende bestemmingen naar twee verschillende bestemmingen te vliegen voor een tarief dat vergelijkbaar is met een retour?
Vraag staat trouwens per email ook bij SAS uit, zal hun reactie hier terugkoppelen

Oslik blyat! Oslik!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

nu weet ik nog steeds niet wat een JAW is :P

* heuveltje is te lui om te googlen ! Zondagmorgenbrakheid

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Open jaw = open kaak... waar het op neer komt is dat je niet een normaal retourtje hebt van Amsterdam naar New York bijvoorbeeld. In dit geval ga je van Amsterdam naar New York, van daar rijd je met bus en trein naar de westkust en vertrek je van daaruit weer naar Amsterdam. Tussen de westkust van de VS en Amsterdam is een heel andere vlucht dan van NY naar Amsterdam. Veel maatschappijen hebben daar een stuk van hun verdienmodel liggen. Immers een retourtje is min of meer een garantie dat een retourvliegtuig ook vol zit, wat enkeltjes niet hebben.

Soms is het voordeliger om een retourtje te boeken en die niet te gebruiken dan een enkeltje te boeken.

In het geval van TS zou ik er voor kiezen om de vliegtuigmaatschappij te contacten om een passende oplossing te offreren. Scheelt je zelf een heleboel gepuzzel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor NL: naar reisbureau gaan en voorleggen. Retourtickets kunnen voordelig zijna ls je er ook een hotel (NYC) bij boekt. Van en naar luchthavens maakt dan niet uit.

Voor SE: kijk of je elkaar op Reykjavik kunt treffen. Icelandair vliegt vziw AMS NYC via Reykjavik want ze hebben geen kisten om direct te kunnen. Daar kun je gebruik van maken. Terug naar NL maakt natuurlijk geen biet uit. Maar dat valt dan weer onder die NL reis met een beetje mazzel.

Maar ga naar een goed reisbureau, die weten dit soort dingen namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
sypie schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:44:
[...]

In het geval van TS zou ik er voor kiezen om de vliegtuigmaatschappij te contacten om een passende oplossing te offreren. Scheelt je zelf een heleboel gepuzzel.
Yep, heb ik al gedaan met meest voor de hand liggende (goede prijzen, goede ervaringen en ook nog exacte route die we willen).
The Eagle schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:05:
Voor NL: naar reisbureau gaan en voorleggen. Retourtickets kunnen voordelig zijna ls je er ook een hotel (NYC) bij boekt. Van en naar luchthavens maakt dan niet uit.

Voor SE: kijk of je elkaar op Reykjavik kunt treffen. Icelandair vliegt vziw AMS NYC via Reykjavik want ze hebben geen kisten om direct te kunnen. Daar kun je gebruik van maken. Terug naar NL maakt natuurlijk geen biet uit. Maar dat valt dan weer onder die NL reis met een beetje mazzel.
Zou kunnen, maar ik laat haar liever niet haar eerste intercontinentale vlucht alleen doen (en ja, Reykjavik beschouw ik al als intercontinentaal :P ), ze is nu nog maar 13, volgende zomer 14.

Dat gezegd, ze vliegt al jarenlang solo, vanaf d'r 5e als UM, vanaf vorig jaar geheel solo zonder UM en met oud&nieuw zal ze voor het eerst solo vliegen op een vliegveld die ze niet al kent (geen uitdagende: Helsinki - mooi overzichtelijk, uitermate vriendelijke mensen en ze kan er met EN en SE prima uit de voeten). Ze heeft maw stuk meer ervaring dan ik toen ik voor het eerst op m'n 12e solo intercontinentaal deed (naar familie in Zuidafrika, met overstap op toen nog Jan Smuts in Johannesburg) maar was wel al eerder met m'n ouders paar keer naar US en ZA gevlogen, dus zo nieuw was het niet. Allicht toch te overwegen. Maar bij snelle check is Icelandair een stuk duurder dan pakweg SAS (eh, of Aeroflot :') ), dus schiet dat niet zo op.
Maar ga naar een goed reisbureau, die weten dit soort dingen namelijk :)
Uhuh, een goede reisbureau weet dat. Maar dan zit je met commissie, wat gezien we het over vijf retourtickets hebben (nouja, twee volwassenen, een jeugd en twee jonge kinderen - maar gratis zijn die laatste allerminst) bij voorbaat al meer gaat kosten dan de optie om alsnog alles via ARN te laten gaan en dan apart voor kaartje voor m'n dochter van ARN. Vandaar dus eerst poging tot DHZ :P

Oslik blyat! Oslik!

• The Eagle

The Eagle

Comissies reisbureaus valt alles mee. Als ze een pakketreis kunnen verkopen kost je dat misschien een paar tientjes.
Ter indicatie: ik had voor 1400 euro twee personen drie nachten tukken NYC (dat alleen al was ca 300 euro), AMS - NYC, NYC - LAX, en terug PHX - AMS. Dus vluchten retour voor ca 550 omdat ik een hotelletje bijboekte. Daar gaat DIY niet inder komen denk ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:29
dion_b schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:35:
Wat wel kan is open-jaw boeken ARN->EWR, SFO->ARN. Maar:
1) Dit kost exact zelfde als van/naar AMS, dus alle kosten ARN->AMS komen er nog bij. Gelukkig hebben we het dan maar over tientjeswerk, maar...
2) Het aantal vluchten van US naar ARN is beperkt, meeste SAS vluchten gaan naar CPH. Door verplicht over ARN te moeten op terugweg wordt het voor alle vijf de tickets duurder en moeten we op een voor ons minder handige datum terugvliegen.
Interessant vraagstuk.

Kun je niet kijken naar een combimnatie van deze twee? Dus eerst haar naar Nederland laten komen, daarna AMS-EWR via CPH en terug SFO-UME via ARN? Helaas vliegt zij op de terugweg dan niet samen met jullie (of je moet op dezelfde vlucht kunnen en afscheid kunnen nemen op ARN).

Niet helemaal ideaal natuurlijk. Dat zou namelijk zijn dat zij in Nederland zou wonen, en dat woont ze niet.
Ik ben bang dat je niet heel veel goedkoper gaat uitkomen. Hoop wel dat het je gaat lukken! :)

EDIT: Oh k*t, ze moet achteraf nog mee naar AMS. Even denken...

Wat wil je dochter zelf eigenlijk? :)

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 06-11-2016 14:37 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
oohh schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:28:
[...]

EDIT: Oh k*t, ze moet achteraf nog mee naar AMS. Even denken...
Ja, dat is de uitdaging, anders wat het simpel, gewoon UME->EWR, SFO-UME voor haar en AMS voor de rest van ons, met vluchten die 'toevallig' samen op ARN of CPH uitkwamen :z
Wat wil je dochter zelf eigenlijk? :)
Thuis zitten en Minecraft spelen natuurlijk :+
Afgelopen zomer Pokemon Go geprobeerd. Was even leuk, maar toen ze significante afstanden moest lopen/fietsen haakte ze af.

Maar verder heeft ze vooral iets van "Zoek lekker uit en val me er zo min mogelijk mee lastig". Tieners :P

Oslik blyat! Oslik!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:03
Zoals ik het even bekijk zou ik twee opties overwegen:
  1. Vanaf OSL of CPH naar de Oostkust, en vanaf daar ook weer terug. Het verzamelen doe je dan op je startpunt, de tickets daarnaar toe van Nederland kun je gewoon als losse retourtjes boeken, en je bent natuurlijk op de heen- en terugweg wat extra tijd (ik zou een nacht nemen). Voor je dochter neem je dan enkeltjes SAS binnen Europa, richting USA zijn jullie met z'n allen. Maatschappij voor transatlantisch dan SAS, kijk ook naar SAS Plus. Van de Oost- naar Westkust en v.v. kun je dan een apart ticket boeken bij een hele boel maatschappijen.
  2. Vanaf OSL of CPH met Norwegian naar de Oostkust, en op de terugweg met Norwegian vanaf de Westkust weer terug. Zij verkopen ook transatlantisch gewoon enkeltjes, en de prijs is interessant in principe (daarom is SAS ook zo goedkoop richting USA). De rest kun je wel invullen en blijft hetzelfde als hierboven. Je kunt kijken of zij de tickets ook verkopen vanaf AMS en/of UME, maar misschien werkt dat niet.
Ik denk dat al het andere gepruts wordt, en deze opties jullie zo met z'n allen zoveel mogelijk op één ticket houdt. Als je voor je dochter uit Umeå een apart ticketnummer hebt, heb je veel gedoe in geval van IRROPS, en die nemen nu eenmaal toe als je zoveel vluchten hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door wian_gn op 06-11-2016 20:06 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is geen dubbele open jaw, omdat er maar één open stuk is.

Op de site van bijvoorbeeld klm kun je kiezen voor meerdere bestemmingen om een dergelijke reis te boeken, maar de website van SAS biedt die mogelijkheid niet. Op Flyertalk zeggen ze dat je via zoekportals of door navraag bij SAS mogelijk wel zo'n vlucht kunt boeken. Eens kijken. Via Google flight in ieder geval niet. Via Kayak wel: € 620 in juni. Kayak geeft aan dat je twee tickets koopt: UME-EWR en SFO-AMS op het eerste ticket, en AMS-UME op het tweede ticket. Voor die tickets stuurt hij je naar de site van SAS waar je dat eerste ticket niet kunt boeken.Via schipholtickets.com lukt dat wel. Het is dus echt slechts een beperking van de website van SAS.
wian_gn schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:04:
Het verzamelen doe je dan op je startpunt, de tickets daarnaar toe van Nederland kun je gewoon als losse retourtjes boeken
Dit moet je nooit doen, want als je vlucht naar OSL of CPH vertraging heeft, mis je je intercontinentale vlucht en heb je geen recht op compensatie.

[ Voor 15% gewijzigd door GlowMouse op 06-11-2016 20:17 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12 11:17

PcDealer

HP ftw \o/

Wat kost een enkele vlucht vanuit de VS naar Europa? Al die afkortingen (die niet allemaal uitgelegd zijn) helpen overigens niet om duidelijkheid te verschaffen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:03
GlowMouse schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:11:
Dit moet je nooit doen, want als je vlucht naar OSL of CPH vertraging heeft, mis je je intercontinentale vlucht en heb je geen recht op compensatie.
Uiteraard, daarom raad ik ook aan om een nacht er tussen te houden, want je zit ook nog met de timing van de dochter uit UME op de heenweg (terugweg gaat iedereen naar AMS). Het lijkt me wel extreem onwaarschijnlijk dat je dan mee dan een paar uur vertraging hebt naar OSL of CPH, maar dat is een persoonlijke overweging. Komt natuurlijk een hotel bij dan op heen- en terugweg, maar het reist wel wat relaxter naar mijn idee.

Zoals gezegd, je kunt ook kijken of Norwegian acceptabel is voor het hele traject (AMS-CPH/OSL-USA) voor de Nederlandse groep.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PcDealer schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:19:
Wat kost een enkele vlucht vanuit de VS naar Europa? Al die afkortingen (die niet allemaal uitgelegd zijn) helpen overigens niet om duidelijkheid te verschaffen.
Hangt af van prijsmodel. Bij 'traditioneel' soms meer dan dubbele van retourtje, >EUR 1k. Half retourtje hoeft daarentegen nog geen EUR 300 te kosten.
Sommige maatschappijen werken met budgetmodel waar alles enkeltje is. Dat kan in dalseizoen ook rond/onder EUR 300 kosten.

Oslik blyat! Oslik!

• The Eagle

The Eagle

Nog even een opmerking over via een reisbureau: je kunt het ze natuurlijk gewoon uit laten zoeken, offerte laten maken. Pas als je boekt betaal je :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dion_b schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:49:
[...]

Hangt af van prijsmodel. Bij 'traditioneel' soms meer dan dubbele van retourtje, >EUR 1k. Half retourtje hoeft daarentegen nog geen EUR 300 te kosten.
Sommige maatschappijen werken met budgetmodel waar alles enkeltje is. Dat kan in dalseizoen ook rond/onder EUR 300 kosten.
Prijs vanuit hier geboekt, of vanuit de VS? Ik kan me voorstellen dat een vlucht in USD vanuit de VS goedkoper is, maar goed het kleine Europa is wel over de oceaan... dus ik kan het mis hebben. Sowieso zal een partij alhier wisselkoersverlies bij de prijs optellen.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 06-11-2016 20:59 ]

• GlowMouse
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:58:
[...]

Prijs vanuit hier geboekt, of vanuit de VS? Ik kan me voorstellen dat een vlucht in USD vanuit de VS goedkoper is, maar goed het kleine Europa is wel over de oceaan... dus ik kan het mis hebben. Sowieso zal een partij alhier wisselkoersverlies bij de prijs optellen.
Een vlucht die in Europa begint wordt altijd in euro's afgerekend, ook als je vanuit de VS boekt.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had het over de retourvlucht.

• GlowMouse
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:31:
Ik had het over de retourvlucht.
Waarom zou je een retourvlucht boeken die vanuit de VS begint? Waarom kijk je niet zelf even rond op boekingssites?

[ Voor 11% gewijzigd door GlowMouse op 06-11-2016 22:43 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GlowMouse schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:41:
[...]

Waarom zou je een retourvlucht boeken die vanuit de VS begint? Waarom kijk je niet zelf even rond op boekingssites?
TS wil naar de VS en zoekt de goedkoopste oplossing. Een mogelijkheid is om de retourvlucht vanuit de VS te boeken. Ik weet niet of dat goedkoper is en ik ga dat ook niet uitzoeken. Ik geef alleen aan dat er misschien mogelijkheden zijn waar nog niet aan is gedacht. Als TS antwoorden wil, is dat aan hem om uit te zoeken, maar wellicht zijn er mensen die het antwoord zo al weten.

• GlowMouse
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:48:
[...]

TS wil naar de VS en zoekt de goedkoopste oplossing. Een mogelijkheid is om de retourvlucht vanuit de VS te boeken. Ik weet niet of dat goedkoper is en ik ga dat ook niet uitzoeken. Ik geef alleen aan dat er misschien mogelijkheden zijn waar nog niet aan is gedacht. Als TS antwoorden wil, is dat aan hem om uit te zoeken, maar wellicht zijn er mensen die het antwoord zo al weten.
Als je vanaf een pc in de VS probeert om een vlucht te boeken die in de eurozone begint, zie je een prijs in euro's die gelijk is aan de prijs die je op een pc in Nederland ziet. Er is geen optie om de prijs in USD te zien of te betalen en er geen wisselkoersverlies.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Retourvlucht KLM, 1 volwassene, Economy AMS-JFK, non-stop:
EUR 753,00 (USD 835,05)

Enkele reis is
EUR 2.333,00 (USD 2.586,44)

Retourvlucht KLM, 1 volwassene, Economy JFK-AMS, non-stop:
USD 1.924,00 (EUR 1.735,01)

Enkele reis is
USD 2.558,00 (EUR 2.307,64).

Vanuit deze gegevens bezien is het niet interessant om:
1. enkele reis te boeken
2. in USD te boeken (althans via de KLM website.

JFK-AMS via Delta.com was USD 2557,00 (private browsing), USD 2.574,35 met Lufthansa (via Zurich).

Met een tussenstop kan het voor minder dan USD 750,00.

Met Norwegian Air bijvoorbeeld via Kopenhagen. Ik kan me voorstellen dat een vlucht Denemarken-Noorwegen makkelijk moet kunnen.

• GlowMouse
  • Niet online
De prijzen op klm.nl en delta.com komen tot op de cent overeen (al rondt KLM aanvankelijk af en toont pas na doorklikken de prijs in centen nauwkeurig). Via andere boekingssites is het soms mogelijk om goedkoper te boeken. Het is soms zo gek dat een boekingssite dezelfde vlucht 25% goedkoper aanbiedt dan de airline zelf.

Je zegt dat het niet interessant is om in USD te boeken, maar die keuze heb je niet. Als je een Amerikaan bent, begint je reis in de VS, en is de reis bij sommige airlines duurder dan een vergelijkbare reis die in Europa zou beginnen.

Bij budgetairlines als Norwegian is een retourticket even duur als twee een maal enkele reis.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 10:50
GlowMouse schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:52:
Het is soms zo gek dat een boekingssite dezelfde vlucht 25% goedkoper aanbiedt dan de airline zelf.
Niet gek hoor, dat zijn afspraken onderling tussen de touroperator/ticketaanbieder en de airline. Als een bepaalde aanbieder elke dag een paar jumbo's vol weet te boeken dan staat daar meestal wel een korting tegenover.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-12 16:21
Aangezien je dochter al heel wat heeft gevlogen (ook alleen?) is het dan geen optie om voor haar een retour Umea-AMS te boeken, en dan gewoon lekker vanuit NL de open-jaw naar Amerika te boeken? Dan hoef je ook geen enkeltje AMS-Umea achteraf te kopen nadat ze 3 weken bij jou is gebleven, maar kan ze op het zelfde retourtje terug.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Viccers schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:58:
Aangezien je dochter al heel wat heeft gevlogen (ook alleen?) is het dan geen optie om voor haar een retour Umea-AMS te boeken, en dan gewoon lekker vanuit NL de open-jaw naar Amerika te boeken? Dan hoef je ook geen enkeltje AMS-Umea achteraf te kopen nadat ze 3 weken bij jou is gebleven, maar kan ze op het zelfde retourtje terug.
Dat is een optie, maar dan vliegt zijn 'onnodig' een dag extra. Traject Umea-AMS kan ze dromen ondertussen, maar als ik haar weer eens een middag op Arlanda kan besparen doe ik dat graag.

Oslik blyat! Oslik!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

GlowMouse schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:52:
De prijzen op klm.nl en delta.com komen tot op de cent overeen (al rondt KLM aanvankelijk af en toont pas na doorklikken de prijs in centen nauwkeurig).
Allebei lid van Skyteam. Ook Aeroflot :X

Verwijderd

Enkele reis met Norwegian AMS -> JFK met tussenstop op ARN is op zich best interessant. En lost veel problemen in één keer op voor ongeveer EUR 417,- (eerste week juli).

Terug is lastiger voor een spotprijs en minimale reistijd en heb ik verder niet naar gekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 10:11 ]

• GlowMouse
  • Niet online
Ik had toch al een goede oplossing gevonden?

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12 16:36
Ik weet niet óf je het wil delen, maar welke datum's zou je willen vliegen. maakt het mee zoeken eventueel makelijker.

Hoe vrij ben je in je opties. wil je persee met Norweighen vliegen? Finnair/oneworld heeft ook geregeld goede aanbiedingen vanuit scandinavie naar de VS.

Is het eventueel een optie om met een lowcost airliner naar Stockholm te vliegen? Volgens my vliegt Ryanair nog steeds vanaf Eindhoven naar Stockholm. enkeltje is dan stuk goedkoper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VHxD9v1bFoEZG2eJvZhQtLSo/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Elve1984 op 08-11-2016 11:26 . Reden: screenshot toegevoegd. ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Elve1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:06:
Ik weet niet óf je het wil delen, maar welke datum's zou je willen vliegen. maakt het mee zoeken eventueel makelijker.
Vertrek halverwege juni (vakantie dochter begint op 15-6)

Maar als ik heel eerlijk ben twijfel ik ondertussen of ik nog naar dat land wil. Alles mbt boeken vluchten staat iig on hold tot het stof neerdaalt aan die kant.
Hoe vrij ben je in je opties. wil je persee met Norweighen vliegen? Finnair/oneworld heeft ook geregeld goede aanbiedingen vanuit scandinavie naar de VS.
Liever SAS dan Norwegian, maar ben in beginsel flexibel, zolang de totale vluchttijd niet teveel oploopt - long-haul vliegen met een baby en een stuiterende kleuter wil ik niet onnodig verlengen. Helsinki (wat trouwens niet in Scandinavie zit /mierenneuk) is al redelijk op de grens, SYO, KBP of IST liggen er dudelijk over.
Is het eventueel een optie om met een lowcost airliner naar Stockholm te vliegen? Volgens my vliegt Ryanair nog steeds vanaf Eindhoven naar Stockholm. enkeltje is dan stuk goedkoper.
Valt tegen. We wonen om de hoek bij Schiphol en in Stockholm moeten we in Arlanda zijn. Als je voor vier personen kosten A'dam -> Eindhoven rekent en (duurder) Skavsta -> Arlanda, plus ruimbaggagetoeslag, gaat het echt niet goedkoper zijn dan SAS, zeker niet aangezien het alternatief is om alleen voor m'n dochter ARN -> AMS te betalen.

Maar goed, zoals gezegd voor nu alles on hold. Als in US de vreemdelingenhaat net zo losbarst als in UK na Brexit wil ik er niet heen.

Oslik blyat! Oslik!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Welke vreemdelingenhaat?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lichtelijk offtopic, maar dingen als dit:
https://www.ft.com/conten...66-11e6-8716-a4a71e8140b0
https://www.theguardian.c...-crimes-since-brexit-vote
(en dat laatste gaat alleen over de Europese slachtoffers)

Heb het er zelf gezien van de zomer. Overal Engelse (niet Britse) vlaggen, "...well if you/they don't like it you/they can bloody well fuck off to wherever it was you/they came from" veelgehoorde quote. Niet op mij gericht (ben zelf - nu nog - Engels en zie er ook zo uit), maar genoeg om me heen gehoord dat ik er misselijk van werd.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1