Elektrisch gereedschap in schuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb een Metabo KGS 216 M afkortzaag gekocht. Heel handig, Niet zo handig: Hij past toch net niet op de plek die ik er voor in gedachte had. Het ding is 760 x 475 x 340 mm. Nu vraag ik me af, zouden er mogelijkheden zijn om het apparaat op een verantwoorde manier in een houten schuur op te bergen?

Ik kan eigenlijk alleen maar fora vinden waar dit ontraden wordt: Te vochtig. Nu heb ik geen zin om het vochtprobleem in de hele schuur op te lossen, dat wordt te kostbaar. Is het denkbaar om een soort krat te ontwerpen (ik heb niet bruikbaars kant en klaar kunnen vinden) die het mogelijk zou maken? Veel vochtvreters, goed afgesloten, etc. Of moet ik toch echt een alternatief plekje in huis gaan zoeken?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:01
mijn gereedschap staat al jaren in een vochtige schuur (waaronder een Metabo afkortzaag) en dat gaat prima. Ik zie het probleem niet zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het is een Metabo. Die kan dat echt wel hebben. Electrisch tuingereedschap staat ook jaren in een vochtige schuur, gebeurt ook niks mee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:52
Het enige is dat je hem niet meteen aan moet zetten als je hem uit een koude vochtige schuur hebt gehaald en binnen in een warme woning hebt gezet.

De vrachtwagens waar dat spul in staat terwijl het vervoerd wordt zijn ook niet geïsoleerd oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:40
Je zou wat last van oppervlakkige roest kunnen krijgen op blanke metalen delen. De boel een klein beetje invetten met wat olie helpt daar wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:00

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Grootste probleem met een vochtige schuur is dat er na een jaar niks meer over is van de doos. De inhoud kan het waarschijnlijk zonder problemen wel aan.

Wat ThinkPad ook aangeeft, invetten helpt al veel, zeker bij zaagbladen en geleiderails e.d.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

KopjeThee schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:55:
Ik heb een Metabo KGS 216 M afkortzaag gekocht. Heel handig, Niet zo handig: Hij past toch net niet op de plek die ik er voor in gedachte had. Het ding is 760 x 475 x 340 mm. Nu vraag ik me af, zouden er mogelijkheden zijn om het apparaat op een verantwoorde manier in een houten schuur op te bergen?

Ik kan eigenlijk alleen maar fora vinden waar dit ontraden wordt: Te vochtig. Nu heb ik geen zin om het vochtprobleem in de hele schuur op te lossen, dat wordt te kostbaar. Is het denkbaar om een soort krat te ontwerpen (ik heb niet bruikbaars kant en klaar kunnen vinden) die het mogelijk zou maken? Veel vochtvreters, goed afgesloten, etc. Of moet ik toch echt een alternatief plekje in huis gaan zoeken?
Hem gebruiken en een kist ervoor maken, heb ik ook gedaan voor mijn afkort zaag. verder alles invetten voor de langere opslag. ik heb karton op de bodem van de kist en de zaag nog in org. doos.
(bodem van de kist staat zo'n 10cm van de vloer)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41
Move TL >>> WVB. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:08

Ligone

Moeha!

Ik spuit op veel roestgevoelige zaken in mijn schuur WD40, Dat droogt min of meer op maar laat toch een beschermend filmpje achter en is niet vuil of vettig nadien.

(WD40 is spotgoedkoop in de action!)

Invetten is natuurlijk ook goed maar het geeft wel een "vettig" boeltje natuurlijk! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Ligone op 07-11-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Al mijn elektrisch gereedschap ligt in de schuur in een grote plastic box.
De schuur is erg vochtig maar in vijftien jaar heb nog nooit problemen ermee gehad.
Pagina: 1