Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Sinds kort krijg ik sporadisch meldingen op mijn telefoon van Google+ van artikelen die daar op staan. Als een soort van spam. Ik ben nergens op geabonneerd met mijn G+ account en maak er ook nooit gebruik van. Zojuist was er een bericht van een klickbait achtige post over de Nintendo Switch en iets met dat deze zou verschillen in kracht vergeleken met de Xbox en PS (wat een debiel iets). Het lijkt wel alsof G+ mij over wilt halen G+ te gaan gebruiken door af en toe iets voor te schotelen met iets wat ik mogelijk leuk zou kunnen vinden (ondanks de onderwerpen totaal niet aansluiten op mijn zoekgedrag of youtube gedrag).

Mijn Youtube account gebruik ik los van mijn Google/G+ account, een account die ik bij YT had voordat ze G+ gingen integreren met YT.

Mijn vraag
Hoezo krijg ik ineens deze berichten? Hoe zet ik deze "recommended artikelen" uit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG G4 met stock android.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kijken bij mijn G+ of ik ergens een abonnement op heb (wat ik niet heb) en bij instellingen gekeken of er iets is van een recommended optie.

Zoeken op GoT.Tweakers met de woorden Google+, Google plus, spam, aanbevolen, recommended.
Zoeken op Google met zinnen zoals: Why do I get Google+ recommendations/spam/messages.

Iemand anders hier ook last van? Alvast bedankt.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Beste antwoord (via RadioKies op 07-11-2016 17:16)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb hier gelukkig geen last van. Maar kan je Google+ niet gewoon in zijn geheel uitschakelen?

Dit kan via:
'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Google+' -> 'Uitschakelen'.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb hier ook last van en helaas geen oplossing...
Alle notificaties van Google+ uitschakelen misschien een idee.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb hier gelukkig geen last van. Maar kan je Google+ niet gewoon in zijn geheel uitschakelen?

Dit kan via:
'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Google+' -> 'Uitschakelen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31
^^ beide zijn prima oplossingen, ik heb zelf G+ ook gewoon helemaal uitgeschakeld, op YT log ik gewoon in mijn mail gmail account en dat werkt los van G+. Mocht je G+ af en toe wel gebruiken kan je het beste de oplossing van CLB pakken.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioKies
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

RadioKies

*geknetter op de ether*

Topicstarter
Top heren (er van uitgaande), bedankt voor de voorstellen. G+ uit gezet, echter wat hij dan wel doet is het verwijderen en een "factory" versie herinstalleren die... vervolgens uit staat :/ Benieuwd of er een app zal gaan mekkeren om iets.

Curse your sudden but inevitable betrayal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31
RadioKies schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:20:
Top heren (er van uitgaande), bedankt voor de voorstellen. G+ uit gezet, echter wat hij dan wel doet is het verwijderen en een "factory" versie herinstalleren die... vervolgens uit staat :/ Benieuwd of er een app zal gaan mekkeren om iets.
dat is alleen maar mooi, de "factory" versie staat op /system, vergelijkbaar met een C:\ zeg maar. Die partitie heeft een vast formaat en daar kan je weinig aan doen, het staat daar dus niet in de weg.
Als er vervoglens een update gepushed wordt via de playstore, wordt de app versie op /system niet overschreven, maar er komt een update op /data bij, vanaf het moment van een update via de store gaat een systeem app dus ook ruimte innemen op je user partitie (waar de rest van je apps geinstalleerd worden. Afhankelijk van je toestel is dat vaak de plek waar je tegen ruimte gebrek aanloopt. Je maakt dus op deze manier ook ruimte vrij die je weer voor andere apps kan gebruiken.

Als je de app weer inschakeld, dan zal ie snel weer een update uit de playstore halen en is er verder ook niks aan de hand

Strava

Pagina: 1