Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MIkrotik: ander mac address voor IPv6 configureren.

Pagina: 1
Acties:

• newmamoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-08 18:42
Goede dag,

Ik gebruik een Mikrotik om mijn internet in het huis te doen.
Om hem werkend te krijgen moest ik mijn MAC van oude router in de Mikrotik zetten op de ethernet port aangezien de provider daar authenticatie op doet.

Echter nu heb ik ook IPv6 aangezet, en moet ik dat ook meesturen daarmee, maar daar staat de oude MAC nog.
Hoe kan ik die aanpassen ?
dhcp6.client-id 0:3:0:1:<MAC>

Ik zie nu op de interface een DUID 000300014c5e0c932824 en waarvan de laatste digits de MAC zijn.
Neem aan dat ik die moet wijzigen, ik weet alleen niet hoe.

Iemand een idee ?

PS. provider is Skynet (St Petersburg, Rusland)

Mamoman

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 22:00

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een DUID zou juist onafhankelijk van de hardware moeten zijn. Aanpassen zou dus niet nodig moeten zijn. Ik weet alleen niet of Skynet (wat een naam) zich daar ook aan houdt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• newmamoman
Oke, dat kan ik volgen, echter gebruikt skynet mac authenticatie en wil dus mijn IPv4 mac zien daar.
vandaar dat ik door heb gekregen dhcp6.client-id 0:3:0:1:<MAC>

[ Voor 3% gewijzigd door newmamoman op 06-11-2016 18:23 . Reden: foute zins opbouw ]

Verwijderd

OK, maar zet IPv6 uit. Tenzij Skynet een IP^6 kan uitdelen, en ook routeren. En tenzij jij het ECHT echt !!! nodig hebt.

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 14:58

DJVG

Gewoon DJVG

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 23:35:
OK, maar zet IPv6 uit. Tenzij Skynet een IP^6 kan uitdelen, en ook routeren. En tenzij jij het ECHT echt !!! nodig hebt.
offtopic:
Meest vreemde reactie die ik een tijd gelezen heb...

Volgende de handleiding is dat helaas niet mogelijk: http://wiki.mikrotik.com/wiki/Manual:IPv6/DHCP_Client
Heb je al contact opgenomen met Skynet om te vragen naar de eisen/specs? Voor zover ik weet is DUID the way to go, dus een aanpassing daarop kan inderdaad lastig zijn met andere hardware.

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

• newmamoman
Tja DJVG, vind de reactie ook vreemd.

Ik heb inmiddels een ticket uitstaan bij mikrotik om te vragen hoe ik het kan doen.
Skynet geeft alleen aan dat het in test mode is en geeft verder geen direct support.

Bedankt zover
Mamoman
Pagina: 1