Debian installeren zonder reboot!

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om debian op een systeem te zetten zonder te rebooten. Ik heb namelijk een 386 met 4 MB Ram (jaja oud beestje) en daar moet ik een keer een reboot tussendoor uitvoeren en dat is wat ik niet wil. Want dan loopt de zaak namelijk vast. Zou hiervoor een mogelijkheid zijn.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

In principe wel ja. Dan moet je gewoon een kernel laden van flop en dan de setup draaien. Daarna een chroot uitvoeren en je bent klaar volgens mij. Dan nog eventjes init 1 en init 3 doen om alles ook wer te starten en dat is het dan wel zo'n beetje :)

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Als je een andere kernel laat installeren is een reboot over het algemeen toch wel handig... :P

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Had ook zo'n vastloper (op 486). Liep vast op scsi-detection. Gewoon resetten, 2e keer gaat wel goed (vaag, maar ja). Was trouwens bij 2.2R2 "default stable".

Misschien werkt reset bij jouw ook wel...

/edit
zit overigens geen scsi kaart in pc-tje

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 29 juni 2001 18:08 schreef active2 het volgende:
en daar moet ik een keer een reboot tussendoor uitvoeren en dat is wat ik niet wil. Want dan loopt de zaak namelijk vast.
Het hele punt van die reboot is dat je van de installatie-kernel (met alleen noodzakelijke spul, bijvoorbeeld geen geluid) naar een algemenere kernel gaat. Het probleem lijkt me dan dus dat die algemenere kernel hangt op jouw systeem. Je kunt misschien het beste als hij reboot (en hangt) de boot-disk van debian erin duwen, en als hij dan een "boot:" prompt geeft "linux root=/dev/hda1", waarbij /dev/hda1 de partititie is waar je linux op hebt staan (/dev/hda1 is de eerste partititie op de master van de eerste IDE bus, als je iets anders hebt, werkt dit niet).

Ik weet niet 100% zeker of dit de correcte parameter is, zo niet, dan moeten mijn mede-tweakers mij maar even verbeteren.

Hoe dan ook, dit start je systeem op met de kernel van de bootdisk, maar voor de rest gewoon van harddisk. Dit zou wel moeten werken.
Daarna moet je dan een eigen kernel bakken en installeren, waarbij het de bedoeling is dat die wel kan opstarten.

Het zou ook helpen als je de laatste paar regels gaf die je krijgt te zien als je systeem hangt bij de reboot.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Er is een project op freshmeat (of sourceforge, da weedikniemeer) wat een nieuwe kernel kon opstarten vanuit de oude kernel. Ik weet niet hoe betrouwbaar dat is, maar misschien is het wat voor jou. Ik zou ff zoeken naar zoiets...

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zaterdag 30 juni 2001 12:57 schreef Valium het volgende:
Er is een project op freshmeat (of sourceforge, da weedikniemeer) wat een nieuwe kernel kon opstarten vanuit de oude kernel. Ik weet niet hoe betrouwbaar dat is, maar misschien is het wat voor jou. Ik zou ff zoeken naar zoiets...
Je bedoelt UML (User Mode Linux) ? , da's meer voor het testen van nieuwe kernels, werkt met een soort hardware abstraction layer, niet echt geschikt voor gebruik ('t is een soort linux-in-linux, het VM-ware idee)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1