Toon posts:

scherm vervangen LG G3 orgineel of imitatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rooieekster
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20-02-2018
Heb mn LG G3 laten vallen en nu zit er een barst in het scherm en werkt het niet meer. Heb het scherm er uit gehaald en nu wil ik dus een nieuwe bestellen maar dat orginele scherm is erg duur. Bij bol.com kost een scherm voor de LG G3 111,- euro en voor de LG G3 S maar 44,- euro. Wat een prijs verschil. Nu heb je ook andere sites zoals PARTS4GSM.com, FRUUGO.nl en ALIEXPRESS.com die schermen voor de LG G3 aanbieden voor rond de 30,- euro. Zijn die goedkope schermen gewoon net zo goed en zijn die sites betrouwbaar?? Wat kan ik het beste doen??

Mvg. Pieter

PS. Zie net op DX.com een "vervanging glas touch screen digitizer lg g3" staan voor 11,- euro. Is dat wat ik nodig heb en/of wat is een "digitizer" ??

[Voor 12% gewijzigd door rooieekster op 06-11-2016 02:42]

Beste antwoord (via rooieekster op 08-11-2016 19:44)

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13:13
Digitizer is het touchscreen. Vaak ook echt alleen het touchscreen. Dan moet je je oude lcd eraf halen en op de nieuwe digitizer plakken. Dit komt nogal precies en is geen leuk klusje.

De kwaliteit van imitatie onderdelen verschild nogal. Ik zou zelf voor imitatie gaan maar wel bij een Nederlandse winkel bestellen ivm koop op afstand. Dan sluit je het scherm los aan om te testen en als het prut is stuur je het weer terug.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• .Maarten
Digitizer is het touchscreen. Vaak ook echt alleen het touchscreen. Dan moet je je oude lcd eraf halen en op de nieuwe digitizer plakken. Dit komt nogal precies en is geen leuk klusje.

De kwaliteit van imitatie onderdelen verschild nogal. Ik zou zelf voor imitatie gaan maar wel bij een Nederlandse winkel bestellen ivm koop op afstand. Dan sluit je het scherm los aan om te testen en als het prut is stuur je het weer terug.

• rooieekster
Oke bedankt voor je reply!!

• Isaja
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-10 23:34
Ik sluit hier even op aan; deze ochtend begon mijn LG G3 kuren te vertonen; delen van het touchsscreen reageerden niet meer, of leken spontaan te denken dat ze aangeraakt werden (wat niet zo was)

Nu een paar uur later reageert de touch helemaal niet meer, ook resetten helpt niet. Scherm is echter nog perfect, geen scheurtjes oid. Lijkt me dus de (verbinding van) de digitizer die het begeven heeft.

Ik zit nu in Panama city dus wil hem morgen naar een repairshop brengen. Juiste conclusie, en zo ja, nog zaken waar ik op kan / moet letten?

• rooieekster
Hoi Isaja,

Laat als je wil even weten wat ze zeggen daar en wat het kost e.d.

Gr. & Succes

• Isaja
Deze ochtend weggebracht; verhaal is dat digitizer niet los vervangen zou kunnen worden, moet een heel nieuw scherm is. Zelfde verhaal op drie plekken, dus geloof het wel.

Kosten vielen me alles mee; 90 dollar voor een nieuw scherm, origineel zeggen ze hier.

We gaan het zien, ga hem zo oppikken. Laat het weten of de reparatie geslaagd is!

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:55

Prulleman

a.k.a Nilz

digitizers zijn wel los te vervangen, maar zoals .Maarten aangeeft is dit niet voor iedereen weggelegd.
normaal gesproken zouden de stappen ongeveer dit inhouden.
- lcd + digitizer uit het toestel halen
- eventuele behuizing rondom die assembly losmaken (wellicht gelijmd dus met heat gun enzo)
- assembly verhitten tot x graden (dacht iets van 60-70)
- digitizer en lcd uit elkaar halen, bv met een snaar
- nieuwe digitizer op de oude LCD plakken
- behuizing rondom assembly terug plakken
- toestel weer in elkaar zetten

zonder ervaring en de juiste spullen niet aan beginnen, kans dat je de boel sloopt is zo groot dat je beter een goedkope assembly kan bestellen, vaak vanaf 20-30 euro in china. of een orginele voor +/- 100 euro

Strava

• rooieekster
heeft zo'n assembly gewoon de zelfde beeldkwaliteit?

• .Maarten
Nee. Het prijsverschil komt ergens vandaag. Maar het verschil in beeldkwaliteit merk je vaak niet.

• Isaja
@Prulleman, duidelijk verhaall, lijkt me inderdaad geheel te kloppen!

Heb mijn telefoon met het nieuwe scherm nu ongeveer een week in gebruik en het werkt (gelukkig) perfect!

Origineel of niet durf ik niet te zeggen. Het is in ieder gevl 4K en ik heb nog geen seconde problemen met het scherm gehad. Wel dacht ik in het begin dat het wit iets geliger was, maar dat was alleen het eerste uur. Heb geen A B vergelijk kunnen doen.

Panama is ook goedkoop in elektronica, dus wil graag geloven dat ik een origineel scherm ter vervanging heb ;-)

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09:08
4K? Het originele scherm is toch zeker 1440p?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee