Toon posts:

PII-400 systeem overclocken....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej..

Ik hier een aardig p-400 systeempje:
PII-400
Maxtor 6gb harddisk
Geforce SDR
128mbram
ga-6xbc mobo

ik wil 'em tog een beetje oc'en maar als ik de busspeed instel op 112 blijft het systeem bijna gelijk hangen als win98 opstart.. ik heb wat testjes uitgevoerd en het kan haast niet door de hitte komen. Als ik DMA van de hardeschijf uitschakel doet ie het wel!...dus de hardschijf is het probleem... nu ben ik tog al van plan om een grotere hardeschijf te kopen..maar welke kan tegen (bijna) elke busspeed?? (en hoeveel rpm is die, en de prijs?)

(hopelijk) alvast bedankt, Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Grtz Alka

Verwijderd

Je PII-400 komt toch niet gek veel verder dan 115 Mhz (give or take a few) dus dat boeit niet.

Koop gewoon een lekkere Maxtor DiamondMax +

Een 40 Gb schijfje is al de jouwe voor minder dan fl 700,-

Die is dan 7200 rpm met 2 Mb 100 Mhz SDRAM cache .. beste uit de meeste tests.

Verwijderd

Die nieuwe maxtors kunnen er beter tegen dan oude. Die Diamondmax 5400rpm is stil zeg.

Wil je echt iets anders neem dan een IBM GXP75 series die zijn net zo goed als de Maxtors.

Verwijderd

kep een soortgelijk systeem, alleen een asus p2b mobo en een 2 andere schijven, een ibm 20gb 7200rpm en een fireball el 7,6gb 5400rpm. fsb op 112 zorgt bij mij voor een pci bus van 37,3 mhz ipv 33,4 mhz. loop stabiel met dma aan. de ibm loopt volgens sandra bijna even snel als een vergelijkbare 29gb hd (benchmark-score van bijna 13000 geloof ik).

Verwijderd

Topicstarter
Nouw zoooo'n grote schijf hep ik nouw ook weer nie nodig Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif , ik zat te denken aan een 15gb fireball (7200rpm), kan die tegen een busspeed van 115?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Een vriend van me heeft zijn p-2-400 op 520 tabiel lopen , met standaard koeling!

Kon nog hoger maar niet stabiel (en hij durfde het voltage niet omhoog te doen).

Hij post op 560 mhz!

hahah een p-2 op 140 fsb!

Asus p3c2000 mobo
Geforce DDR

100mhz NEC ram (cas2 geloof ik , niet zeker)

Greetz Da Zwarte Adder
Pagina: 1