HELP! Computer doet niks

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views

• Jortsteen2000
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-04-2023
Gisteren ben ik begonnen met mijn nieuwe PC bouwen. Nu alles (op de videokaart na) er in zit wilde ik even gaan testen of de computer het deed. Nu is het probleem dat de computer nergens op reageert. Alle kabeltjes zitten (geloof ik) op de goede plek. Nou ben ik toch bang dat ik iets verkeerd heb gedaan. Zouden jullie me, aan de hand van foto's, kunnen helpen hoe ik mijn computer aan zou kunnen krijgen. Als ik op de aanknop klik dan doet de pc HELEMAAL niks. Het enige teken van leve wat ik kan zien als de voeding aanstaat is het lampje op het moederbord.

Dit is alles dat op dit moment in de pc zit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 179,95€ 179,95
1MSI H110M ECO€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master N200 Closed€ 41,85€ 41,85
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 87,74€ 87,74
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 534,44

Let niet op de cablemanagement hahahaha!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bp3QKWKFk75vaJfPNfHt52oi/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N9cAPj46GGfUcif7XZb1tEcG/thumb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Jortsteen2000 op 05-11-2016 23:04 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sowieso zit de stekker om de PC aan te zetten helemaal niet aangesloten. Verder zit je koeler niet goed omdat er 1 pin in de verkeerde stand staat.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:11

Onbekend

...

Jortsteen2000 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:48:
Alle kabeltjes zitten (geloof ik) op de goede plek. Nou ben ik toch bang dat ik iets verkeerd heb gedaan.
Waar heb je de kabeltjes aangesloten die van je systeemkast vandaan komen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:55:
[...]

Niet :P

• Jortsteen2000
Onbekend schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:55:
[...]

PilatuS schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:52:
Sowieso zit de stekker om de PC aan te zetten helemaal niet aangesloten. Verder zit je koeler niet goed omdat er 1 pin in de verkeerde stand staat.
Nu de juiste laatste foto😀. Foutje!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 20:36
Ik zou beginnen met de CPU voeding aan te sluiten, rechtsboven op de 1e foto.

good luck! :)

• Jortsteen2000
appul schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:01:
Ik zou beginnen met de CPU voeding aan te sluiten, rechtsboven op de 1e foto.

good luck! :)
Tnx heb ik al de hele tijd gehad. Ik heb alleen helaas geen goede foto. Want de pc staat bij mn ma en ik ben nu bij mn pa.😅

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jortsteen2000 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:06:
[...]

Tnx heb ik al de hele tijd gehad. Ik heb alleen helaas geen goede foto. Want de pc staat bij mn ma en ik ben nu bij mn pa.😅
Dan is nu geen moment om een topic erover aan te maken...

Sowieso:
- iedereen op GoT wil hulp. Een topictitel hoort informatief te zijn en niet schreeuwerig. "HELP!" is dus uit den boze en "Computer doet niks" zegt ook erg weinig.
- het is de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt met de info die we beschikbaar hebben voordat je een topic opent. Als je met foto's wilt werken, is zorgen voor fatsoenlijke foto's die niet lijken op Caravaggio's meest tenebristische doeken een begin, maar het gaat een stuk verder: wat heb je zelf geprobeerd? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter staat vol tips om wat te doen in dit soort situatie. Nergens blijkt dat je daarnaar gekeken hebt. Dat vragen we niet voor de lol. Zonder te weten wat de exacte situatie is in jouw kast en wat wel en niet werkt hebben wij niets om ons (en jou!) in de juiste richting te wijzen. Dit schiet dus niet op zo.
- tenslotte, maar dat hangt hiermee samen: een boodschappenlijstje en "hij doet het niet" is geen topicstart. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart
- als jij niets kunt doen met onze tips (want topic geopend terwijl je niet eens bij PC bent) kunnen wij niets met jouw topic.

Dit topic gaat om bovengenoemde redenen dicht.

Voor nu zo ik allereerst aanraden om:
- zorg dat je op locatie bent met de PC als je verder wilt troubleshooten. Niemand kan op afstand iets doen.
- loop stap voor stap de troubleshooter door.
- kom je er niet uit, dan mag je een topic hier openen. Maar doe dat alleen op moment dat je de PC voor je hebt en ook enige tijd voor je zult hebben. Dan kunnen wij vragen stellen en kun jij dingen proberen te terugkoppelen.
- als je een topic opent, wees dan uitgebreid en duidelijk. Geef aan welke informatie je al gevonden hebt (links, o.a. naar troubleshooter of manuals of ander GoT topics), wat je geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde. En waar je dan exact vastloopt. Dat gaat stukken verder dan "doet niks"

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.