Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Testcase] Toyota GT86

Pagina: 1
Acties:
Hoewel ik zelf dermate tevreden ben over de foto's, durfde ik er niet gelijk het labeltje 'showcase' aan te hangen, dus die keus leg ik nog even bij jullie neer. :P

Vandaag kreeg ik van een vriend van mij een uitnodiging om een auto te gaan fotograferen. Het bleek een Toyota GT86 met TRD bodykit en een Akrapovic uitlaatsysteem. Wat een plaatje!

Hoor graag wat jullie van de foto's vinden! :)

Fujifilm X-T2 || 23mm f/2 || 35mm f/2 || 50mm f/2

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13:41
Mooie set en leuk wagentje :)

Weinig op aan te merken! Kwalitatief zeker showcase waardig.

Enige kritiek puntje, op de derde foto vind ik de borden op de achtergrond wat storend.

• RobbieHifi
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-03 09:09
Zelf vind ik het hek storen in de eerste plaat. Je wil juist een lijn hebben die doorloopt in de horizon. Nu staat het hek in de weg.

De auto zelf doet het erg lekker.

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21-03 16:49

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

quote:
MattiB schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:20:
Mooie set en leuk wagentje :)

Weinig op aan te merken! Kwalitatief zeker showcase waardig.

Enige kritiek puntje, op de derde foto vind ik de borden op de achtergrond wat storend.
Die kan je er gelukkig uitcroppen :)

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:29
Mooie serie! Mooi contrast tussen de auto en de omgeving. Inderdaad de borden op de derde foto en misschien het nummerbord niet leesbaar maken.

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-03 09:40

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Stuk voor stuk prima foto's volgens mij, maar ik vind de vignette wel wat heftig. Daarnaast springt het hek me ook nog wat te veel in het oog.
Los van bovenstaande mis ik echter vooral een foto die lijnen (langs de zijkant) van de auto voldoende benadrukt. Daardoor frustreert de serie me op bepaalde manier, waarschijnlijk omdat ik meer wil zien. :P

Woutoud.com

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
Ik vind helemaal mooi! Vette auto, goede omgeving, lekkere kleuren.

Vignetting is me niet opgevallen en nu ik er nog een keer naar gekeken heb, stoort het me nog steeds niet. En het hek vind ik vooral in de eerste foto wel wat toevoegen. De auto ziet er echt uit als een racewagen, en die slagbomen zorgen ervoor dat 'ie niet kan racen, dus voor mij vertelt het een beetje een verhaal :P

Het enige wat ik kan bedenken, maar dat is best mierenneuken: de overbelichte lucht in de eerste foto trekt een beetje de aandacht, iets minder overbelicht had 'm nog beter gemaakt :)

Hahn wijzigde deze reactie 06-11-2016 19:09 (19%)

The devil is in the details.

Dank allen voor de feedback.

De borden op de derde foto kon ik helaas niets aan doen. Ik heb gepoogd de foto te croppen, maar daarmee kwam het totaalbeeld niet zo mooi uit naar mijn mening. Wellicht hadden we de auto dan iets anders moeten positioneren, zodat ik de borden wel buiten beeld kon laten.

Kentekens wegshoppen doe ik overigens niet aan. Die zitten nou eenmaal op de auto. Ik ga misschien wel een keer eigen kentekenplaten laten maken, zodat we die kunnen gebruiken bij een shoot.

Het hek zelf konden we helaas ook niets aan doen. Deze zat op slot. En aangezien het van een militaire basis is, zijn we maar niet zo brutaal geweest om het hek open te forceren :+

@Woutoud:
De vignetting is inderdaad heftig. Dit heb ik bewust gedaan. Is een stijl (net als dat ik het contrast en de clarity flink opschroef) die ik vaker toepas en mij persoonlijk wel bevalt. :)

--------------
De foto's zijn overigens ook te vinden op mijn Flickr profiel: https://www.flickr.com/photos/patrickdebie/

PdeBie wijzigde deze reactie 06-11-2016 19:34 (6%)

• RobbieHifi
quote:
Postprocessing...photoshop.
quote:
Wat bedoel je? :)

• RobbieHifi
quote:
Als je het hek niet kunt openzetten, zou je deze altijd met photoshop uit de plaat kunnen verwijderen.
Omdat je aangaf dat je er niets aan kunt doen, dat is mijn inziens niet geheel zo.

RobbieHifi wijzigde deze reactie 09-11-2016 20:22 (14%)

Ow dat bedoelde je. Ja zou kunnen, maar niet aan gedacht destijds

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:36

AntonyterHorst

Niet alles wat je leest is...

Het hek vind ik niet eens zo storend. Mooi dat voor het hek een hoop bladeren liggen en achter het hek vrijwel niks, ik hou van dat soort details.

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:29
quote:
PdeBie schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:32:

Kentekens wegshoppen doe ik overigens niet aan. Die zitten nou eenmaal op de auto. Ik ga misschien wel een keer eigen kentekenplaten laten maken, zodat we die kunnen gebruiken bij een shoot.
Het gaat mij er niet om dat ze erop zitten, want dat is nu eenmaal zo en vind ik niet erg op fotografisch gebied. Ging me meer over het niet publiekelijk bekend maken daarvan als het niet je eigen auto is.

Soms ben ik ook aardig paranoïde daarin |:(
quote:
MRIdev schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:55:
[...]

Het gaat mij er niet om dat ze erop zitten, want dat is nu eenmaal zo en vind ik niet erg op fotografisch gebied. Ging me meer over het niet publiekelijk bekend maken daarvan als het niet je eigen auto is.

Soms ben ik ook aardig paranoïde daarin |:(
Hij staat ook op straat met de kentekens open en bloot, dus dat maakt echt niets uit ;)

Maar omdat ze soms wel afleidend kunnen zijn op een foto ga ik naar custom kentekenplaten kijken.

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-03 08:06
Over de kentekens zou ik me ook totaal niet druk maken. Wat kun je er nu uiteindelijk mee?

over de foto's: ik vind ze erg geslaagd. Ze hebben een fijne toning en de standpunten zijn prima

www.mariovisser.com

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Je krijgt alleen al pluspunten van mij omdat het een GT86 is :9~

Mooie foto's hoor! Verder heb ik er weinig verstand van ;)

• Lasteraar
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:40
Ben ik nu de enige die de foto's niet scherp vind ?
quote:
Lasteraar schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:26:
Ben ik nu de enige die de foto's niet scherp vind ?
Blijkbaar? Wat is er in jouw ogen niet scherp dan?

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True