COM poort toekennen aan IR poortje

Pagina: 1
Acties:

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
Hoi,

ik heb sinds enige tijd een toshiba satellite pro 4600 laptop.
Op zich mooi dingetje, maar ik heb het volgende probleem:

Om via mijn Siemens S25's infrarood poort te kunnen internetten, moet ik een COM poort toekennen aan mijn infra rood poort.
Hierna kan ik een standaard modem installeren en laten verwijzen naar die (virtuele) COM poort.
Vervolgens gewoon GSM naar IR leggen en gewoon via dial-up verbinding leggen.

Op een dell laptop kon ik gewoon een com poort toekennen via de bios, maar in toshiba's hwsetup kan ik die optie niet vinden :(

ir poortje is verder wel gewoon geïnstalled enzo want ik kan wel files heen en weer zenden....

I’m not like the OTTERS

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15
Als je telefoon voor die ir-poort legt herkent de laptop hem dan meteen ??? ... zo ja ff een modem aanmaken: kies je voor standaardmodem op 19600bps ... vervolgens inbelverbinding aanmaken en dan die modem selecteren dan werkt het perfect...

werkte bij mijn s35i ook perfect

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• actieman
hij zegt alleen "siemens s25 in range" verder voor modem aanmaken heb ik een com poort nodig :(

I’m not like the OTTERS

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15
als het goed is heeft die ir-poort al een eigen com-poort, bij lappie is het de com1 poort.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• actieman
het is wel win2k als OS wat ik gebruik
(weet niet in hoeverre dat uit kan maken...)

heb hier ook een oude tecra staan die in win98 virtuele com & lpt poorten aanmaakt voor de IR.

I’m not like the OTTERS

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet de file msports.inf in de windows 98 directory aanpassen, windows 98 maakt namelijk gebruik van nieuwe Infarood toepassingen, daardoen doen oa nokia toepassingen voor de nokia 6110/6150 het niet.

Je moet alleen ff zoeken vrees ik want zo snel weet ik niet meer wat er moest worden verandert. Het heeft te maken met het verwijderen van een ; bij een generic ir device.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Windows 2k weet ik niet

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

windows 2000 heeft geen virtuele com poorten .
Daar is wel een patch voor die je kan downloaden op deze web site www.gsm.org.uk het bestand heet free ircomm .
Pagina: 1