Ik ben freelance software ontwikkelaar en ik wil graag een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Ik heb verschillende aanbieders bekeken, maar ik kan moeilijk een keuze maken. Eigenlijk beschouw ik de gedekte risico’s als erg klein in mijn geval, dus ik wil er niet te veel aan kwijt zijn.
Overigens terzijde, gezien ik een ontwikkelaar ben in een team ben ik niet geïnteresseerd in een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. De verantwoordelijkheid voor keuzes of beroepsmatige fouten lijken mij in een ontwikkelteam niet op één individueel persoon te herleiden (maar dit is een andere discussie).
Ik zie bijvoorbeeld de volgende risico’s:
Overigens terzijde, gezien ik een ontwikkelaar ben in een team ben ik niet geïnteresseerd in een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. De verantwoordelijkheid voor keuzes of beroepsmatige fouten lijken mij in een ontwikkelteam niet op één individueel persoon te herleiden (maar dit is een andere discussie).
Ik zie bijvoorbeeld de volgende risico’s:
- Materiele of letselschade (volgens mij standaard gedekt in een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering)
- Dataverlies (stel ik verlies een usb-stick met gevoelige gegevens, wordt dit gedekt door een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering?)
- … (welke risico’s zie ik over het hoofd?)
- ZekerVanJeZaak - Interpolis/Rabobank
- [list]
- Moet per se een (dure) zakelijke rekening hebben bij Rabobank.
- Tevens verplicht een verzekering voor rechtsbijstand en een ‘inventaris’ verzekering.
- [/list]
- Hiscox
- [list]
- Alleen een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering in combinatie met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
- [/list]
- ZZP Pakket - Nationale Nederlanden
- [list]
- Verplicht een “Inventaris- / Goederen- / Huurdersbelangverzekering” (wtf?) en een rechtsbijstandverzekering.
- [/list]