Toon posts:

Simpel vraagje...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet een cooler (processor in dit geval) lucht aanzuigen of wegblazen?

Verwijderd

Kan allebij, maar bij een cpu meestal gaat de lucht meestal de kast uit.

Verwijderd

Eigenlijk is dat helemaal geen simpel vraagje, want er zijn al eindeloze discussies over geweest! Conclusie van die discussies: probeer het gewoon door de koeler om te draaien (niet voltage verwisselen).

Maar imho, kan hij nog steeds het beste blazen in een standaard ATX kast omdat bij het aanzuigen van lucht de lucht niet echt door het midden van het koelblok gaat (waar de core zit). Maar in sommige gevallen is zuigen een betere oplossing omdat de warme lucht dan direct afgevoerd kan worden en koude aangevoerd via de zijkant (bijvoorbeeld door twee koelers aan de zijkant der tegenaan te schroefen die beide op blazen staan)...

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor de vreselijk snelle reactie iig.
Op dit ogenblik zuigt ie lucht aan, en crasht m'n PC ZEEEEER snel. (Ik heb een half jaar geleden nog een thread hierover geopend, maar toen reageerde niemand)
Door de warmte van de laatste tijd, crasht ie echter NOG sneller. Dus moest het wel aan m'n cpu liggen. Ik probeerde net even te voelen (heb geen temp sensor, pokke mobo) en die koelblok (waar de cooler op bevestigd is) is reteheet. Volgens mij zou dit niet mogen...voltage niet omdraaien zeg je? Wat dan wel?
(ik heb trouwens even vergeleken en m'n geforce zuigt ook gewoon lucht aan hoor)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens 'slechts' een Duron 700 die niet oc-ed is, dus echt warm zou ie niet mogen worden dacht ik zo.

Verwijderd

Hmmm, te heet om aan te raken is iets van 65 graden imho en dat is inderdaad wel wat heet ja. En je heatsink maakt in elk geval goed contact met de core, want hij is loeiheet... Dus de fan kan 'm niet genoeg koelen. Dit kan zijn omdat de lucht in je kast al te heet is (xtra casefan plaatsen), of doordat het koelblok niet genoeg oppervlakte heeft/ de fan er niet genoeg lucht doorheen haalt... Ik zou dus toch eens kijken voor een andere koeler.

Verwijderd

Idd, als ik dit zo hoor, kun je er beter een veel grotere koeler op zetten. Wordt ie lekker cool van... Tevens goed voor stabiliteit (ook in de winter)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een echte baggerkast...maar zelfs al zet ik ze open...
Cooler is een standaard cooler van 30,- die samen bij m'n proc kwam...
Ik ga nu werken, en morgen zal ik eens zien of ik misschien een iets betere cooler op de,kop kan tikken.

Verwijderd

Topicstarter
Grotere cooler...okies. Ik dacht dat enkel de Tb's te leiden hadden van de hitte.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02
>> DOC <<
Pagina: 1