Laptop erg traag hoe het beste opschonen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Sinds kort wordt me laptop erg traag, Nu vraag ik me af hoe dit komt? Er staan slechts enkele programma's op me vaste harde schrijf in me laptop, De rest staat allemaal extern.
Ondanks dat heb ik toch 148GB gebruikt van de 280GB, Dit lijkt niet veel maar toch merk ik wel degelijk verschil.
Wat is nu de beste manier om weer schrijfruimte vrij te krijgen op me vaste harde schrijven en dat me laptop weer merkbaar sneller wordt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Laptop word niet perse traag door de hoeveelheid data op je hdd. Gebruik CCleaner maar om het register te optimaliseren en systeembestanden op te ruimen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:03
En niet te vergeten, check de smartwaarden van de hdd maar eens met bijvoorbeeld crystaldiskinfo. Een kapot(gaande) hdd komt vaker voor dan je denkt, metname bij laptops. En eens kijken welke programmas allemaal opstarten als je laptop opstart, vaak staat daar ook wat overbodige dingen bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:56
Eens met bovenstaande: je laptop wordt niet traag van veel data op je harddisk.
Hij wordt wel traag van veel programma's tegelijk draaien, malware en verkeerde (of ontbreken van) drivers, of kapotte hardware.

Als je je computer opnieuw opstart, en hem een minuutje laat uitratelen, hoeveel services draaien er dan, en wat is je CPU gebruik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warhamstr schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:48:
Laptop word niet perse traag door de hoeveelheid data op je hdd. Gebruik CCleaner maar om het register te optimaliseren en systeembestanden op te ruimen.
Ik vind met een traditionele HD, dus niet SSD, een laptop/pc toch ernstig traag worden als data gemixt staat met OS op een C partitie.

Mijn advies, plaats een extra partitie D, zet daar je data op. Als je dit hebt gedaan C opschonen met CC Cleaner en daarna eens goed defragmenteren.

En niet te vergeten eens goed scannen op Malware met Malwarebytes.