Lage download op glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden ik heb denk een probleem.
Zit bij online en had adsl maar door een verandering van de centrale (kpn)ws mijn snelheid zodanig gezakt dat ik besloot een glasvezelverbinding van online te nemen.Interactieve Tv en internet van 100 mb per sec.
Ja en dan wil je weten wat de snelheid is door wat onafhankelijke testen uit te voeren.
Met wifi 16 mbps download en 40 mbps upload met een ping van 5.
Tja wifi dus deed het boven op de pc met een bekabeling en jawel 20 mbps download en 101 mbps upload.Dit vind ik dus wel erg vreemd dat verschil.
Even een bestand van 100 mb op een server downloaden duurde ook gewoon bijna een minuut dus tja.
Heb dus een glasvezelmodem met de bijbehorende modem van online de Zyxel VMG8324-b10a.
Mijn vraag aan jullie of een expert op dit gebied hoe kan dat of mooier nog hoe op te lossen?
Misschien bij de instelling van de modem of een andere modem.
Wat ik gedaan heb een mail naar online gestuurd met het hele verhaal dus ben benieuwd,
Dat geef ik hier ook als vervolg later .
Hoop op een bericht :) met vriendelijke groet Ron alias norrie62
...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Wat zei Online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoezo is het niet relevant welke soft- en hardware jij gebruikt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:56
stap 1 alles loskoppelen en met laptop rechtstreeks met korte UTP kabel testen. ook wifi uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we nog even afwachten heb hun gecontact maar hebben veel storingen op dit moment dus.....bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:38:
[...]

Hoezo is het niet relevant welke soft- en hardware jij gebruikt?
Denk omdat ik dezelfde snelheden haalde met adsl 20 mb.
getest op diverse sites waarvan Ookla de bekenste is.
Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jan-man schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:56:
stap 1 alles loskoppelen en met laptop rechtstreeks met korte UTP kabel testen. ook wifi uitzetten.
Rechtstreeks uit het glasvezelmodem of de router via lan?
Wel bekabeld gedaan op een pc vanmorgen 20 mbps down en 102 mbps upp .bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
vertel eerst maar eens wat voor kabels je gebruikt.of je aansluitingen zelf hebt aangesloten,wat je achter je modem hebt zitten.je wifi is te ruk om te meten,dat geef je zelf al aan.graag meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vincedd schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:34:
vertel eerst maar eens wat voor kabels je gebruikt.of je aansluitingen zelf hebt aangesloten,wat je achter je modem hebt zitten.je wifi is te ruk om te meten,dat geef je zelf al aan.graag meer info
Beste Vincedd de online monteur heeft de bekabeling aangesloten 1 x 7,5 mtr naar de tv en 2 keer 20 mtr naar zolder tv en een pc waar ik de beste meetresultaten had.2 smartphones en 1 tablet.Waar ik op werk is een kleine asus laptop/tablet zonder bekabeling dus ook op wifi.cat 5e upc bekabeling.Op het glasvezelmodem die naar het Zyxel vmg8324-b10a gaat een korte kabel geel.Mijn uitgangen zijn op de Zyxel lan 1 mijn tv lan 2 tv op zolder allebeide met decoder voor interactieve tv en doet het goed.oP LAN 3 PC VAST OP zolder dus 4 (1 laptop 2 smartphones en 1 tablet op wifi.heb inmiddels een vast kanaal 9 wifi geconfigureerd in het modem.maakt ook niets uit. Verder is de glasvezelmodem nieuw van Genixes geplaats door de glasvezelmonteur die een vezel gerepareerd heeft in de meterkast.(reggefibermonteur)De blauwe aansluitkabel was gebroken.heeft het spul getest was of is goed.Stekkers van modem en glasvezelmodem zitten in een dubbel stopcontact dat alles in de meterkast waar de glasvezel binnenkomt.Verder was het zo mijn verhaal.Gaat mij niet eens over de wifi maar het sterk achterblijven van de download dat 5 x langzamer is dan de upload op de vaste pc boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps heb het over een glasvezelmodem maar is natuurlijk een NTU met 1 uitgang.Kan je daar ook wat op testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
ik zou ook zeggen test eens direct met een kort netwerk kabeltje op het modem. En test ook diverse dingen (diverse servers, diverse protocollen, bijv. nieuwsgroepen) Als het dan nog steeds laag blijft modem herstarten, werkt dat niet dan vermoed ik dat het online.nl is.. Die hebben zoals je zelf al opmerkte enorm veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terrestrial schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:57:
ik zou ook zeggen test eens direct met een kort netwerk kabeltje op het modem. En test ook diverse dingen (diverse servers, diverse protocollen, bijv. nieuwsgroepen) Als het dan nog steeds laag blijft modem herstarten, werkt dat niet dan vermoed ik dat het online.nl is.. Die hebben zoals je zelf al opmerkte enorm veel problemen.
beste Terrestrial heb ik allemaal al geprobeerd Ook grote bestanden op servers. Wacht gewoon even op de reactie van online en reggefiber af.Bedankt voor je reactie mvg Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 keer een uur in de wacht en 3 digitale formulieren en klacht geen actie door online dus heb ik de betaling ingetrokken.Nu weer is verder kijken.
20 mb down en 110 mb up van abonnement 100/100 glasvezel

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen is ongewenst en niet toegestaan.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 03-02-2017 16:07 ]

Pagina: 1