Toon posts:

Hoe vind ik een spatie??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was bezig met wat ruimte aan het vrijmaken op mijn hd.
1 programma wat ik er echt ff af wil hebben krijg ik er niet af. Dat komt omdat hij niet zo leuk vind als er bestand of map op de hd staat, wat een % teken bevat of begint met een spatie.

Ik denk verwijder of hernoem ik die ff. Alle bestanden met een % teken zo gevonden. Gewoon gezocht met, zoeken bestanden of mappen en dan gezocht met *%*. Hoe vind ik nou bestanden met een spatie aan het begin. Waar ik al bang voor was negeert windows de spatie in de zoek opdracht. * * werkt dus niet.

Enig idee hoe ik een map of bestand vind dat begint met een spatie. Ze allemaal 1 voor 1 is geen optie.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

:D

Kan je niet in DOS verwijderen?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan wel maar dan heb ik niet alles van dat programma verwijderd. Zo heb ik het al een keer eerder geprobeerd krijg ik beetje foutmeldingen.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54
dir " *"

Verwijderd

makkelijkste is denk ik om het eeuwenoude prgramma "Norton Commander" tevoorschijn te halen :)

Gebruik ik nog regelmatig om dit soort eikeligheden op te lossen.

Verwijderd

Of een ander "DOS-shell" programma natuurlijk :P

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Zowiezo is het handig om een versie van DOS + een Norton Commander variant op je HD te hebben staan, dan kun je altijd nog daarop terugvallen alsWindows weer eens gefux0rr3d is :)

• sverzijl
  • Laatst online: 17:54
Op vrijdag 29 juni 2001 19:11 schreef Nephilin het volgende:
Zowiezo is het handig om een versie van DOS + een Norton Commander variant op je HD te hebben staan, dan kun je altijd nog daarop terugvallen alsWindows weer eens gefux0rr3d is :)
Als je (brrr) FAT32 draait wel ja..

• korenwolf
  • Niet online
Als het echt niet lukt kun je ook gewoon heel omslachtig te werk gaan door op alle files te zoeken en ze dan te laten sorteren op naam.
Ik had dat even willen testen, maar bij mij wil Windows überhaupt geen files aanmaken met een spatie als eerste teken.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Verwijderd

%20 is ook een spatie volgens mij...
however, windhoos is niet blij met een spatie aan het begin.. probeer maar eens een bestand te hernoemen naar een naam die begint met een spatie,..

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik denk dat je hier goed gebruik kunt maken van de '?' wildcard. Werkt net als '*' met als verschil dat het voor 1 character staat. Als je die dus als eerste character van de filename invult dan pakt ie waarschijnlijk ook wel de spatie.

Verwijderd

als je ?* aan het begin van je zoekopdracht plaatst, krijg je nog een mooie search met alle bestanden :)
Pagina: 1