Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:21
Eerst even een korte uitleg over situatie en gedachtes:

Mijn vrouw en ik, en daarmee ons gezin bevinden zich op dit moment in een lastig parket.
Wij hebben samen 3 kinderen waarvan de jongste pas over 2 jaar naar school kan/mag. Wij willen door persoonlijke redenen geen gebruik meer maken van kinderopvangtoeslag ( in het verleden enorme schulden hierdoor gehad. deze inmiddels afbetaald en lesje geleerd ). Ik werk 50 uur per week en heb een redelijk inkomen. Echter is dit niet genoeg en wil mijn vrouw graag bijdragen aan de inkomsten d.m.v. werken buiten mijn werktijden (avond-weekend).
Echter is bovenstaande makkelijker gezegd dan gedaan. vind maar eens iets....

Vandaag tijdens het surfen op Uber terecht gekomen. en aan het lezen geslagen.
Wij hebben privé een nette auto en zouden deze in kunnen zetten voor Uber diensten.
Echter kan ik op internet weinig echte ervaringen van chauffeurs vinden.
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met het rijden voor Uber. Misschien vriend-kennis of familie die het doet of heeft gedaan?

Een goed advies of idee mag uiteraard ook.

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via bakkie1985 op 05-11-2016 20:25)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Onbekend

...

bk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:02:
[...]

ja en nee. ik ben niet op mn achterhoofd gevallen. die 1000 euro per week is op basis van 40+ uur. ik heb in de informatie beschreven dat mijn vrouw een aantal avonden of 1 weekenddag zou kunnen werken. dit ivm flexibiliteit.
1000 voor 40 uur = 25 euro per uur. En van die 25 euro per uur moet die brandstof en onderhoud van die auto toch betaald worden?

Even op een rijtje:
Verbruik auto: 1:13.
Kosten brandstof € 1,50 per liter.
Gemiddeld rij je 78 km/u.

Een gemiddeld ritje met een klant is 39 km lang en je hebt daarvoor 13 km heen moeten rijden en 26 km terug.
Die 39 km met de klant rij je in een half uurtje, dus verdien je € 12,50 (€ 25,-- per uur).
Je hebt totaal 78 km moeten rijden, en met een verbruik van 1:13 kom je op 6 liter verbruik. De kosten voor brandstof is dan € 9,--.

Je hebt dan totaal € 12,50 - € 9,-- = € 3,50 verdient waarmee je een uur onderweg was.
En de onderhoudskosten van de auto moet je natuurlijk ook meerekenen want die beginnen dan natuurlijk ook wel op te lopen.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 19:47
Rijden voor Über is naar mijn weten alleen mogelijk als je (gecertificeerd) taxichauffeur bent en ook een auto hebt die geregistreerd staat als taxi.

Voor Über Pop was dit niet noodzakelijk maar UP is in Nederland illegaal en wordt daarom niet meer aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
One-eye864 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:52:
Rijden voor Über is naar mijn weten alleen mogelijk als je (gecertificeerd) taxichauffeur bent en ook een auto hebt die geregistreerd staat als taxi.

Voor Über Pop was dit niet noodzakelijk maar UP is in Nederland illegaal en wordt daarom niet meer aangeboden.
Ik ken de verhalen, echter op de site wordt uitgelegd dat het wel kan, of is het misleidend?

https://www.uber.com/nl/drive/requirements/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
bk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:55:
[...]

Ik ken de verhalen, echter op de site wordt uitgelegd dat het wel kan, of is het misleidend?

https://www.uber.com/nl/drive/requirements/
Dit staat ook op de site:
De informatie op deze webpagina is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en geldt mogelijk niet voor jouw land, regio of stad. De informatie kan zonder kennisgeving vooraf worden gewijzigd of bijgewerkt.
Al zijn de sites voor andere landen wel anders dan de Nederlandse, dus ik zou zeggen vraag het bij ze na hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Über is niet echt aan te raden denk ik.
Is het niet iets voor jouw vrouw om thuiswerk te gaan doen, zoals producten inpakken en klein productiewerk?

Even ernaast:
1. Als jij overdag weg bent en jouw vrouw is 's avonds en in het weekend weg, is dat niet erg bevorderlijk voor de relatie. Daarom raadt ik ook geen avond/weekenddiensten aan omdat de partner dan juist thuis is.
2. Als je financieel niet echt goed uit komt, zou ik ook eens even kijken of je kunt besparen op uitgaven. Doorgaans is het wel mogelijk om rond te komen, mits je niet te luxueus leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Onbekend schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:06:
Über is niet echt aan te raden denk ik.
Is het niet iets voor jouw vrouw om thuiswerk te gaan doen, zoals producten inpakken en klein productiewerk?

Even ernaast:
1. Als jij overdag weg bent en jouw vrouw is 's avonds en in het weekend weg, is dat niet erg bevorderlijk voor de relatie. Daarom raadt ik ook geen avond/weekenddiensten aan omdat de partner dan juist thuis is.
2. Als je financieel niet echt goed uit komt, zou ik ook eens even kijken of je kunt besparen op uitgaven. Doorgaans is het wel mogelijk om rond te komen, mits je niet te luxueus leeft.
Bedankt voor je input. we hebben een goed overzicht over onze financiën en hebben geen buitenproportionele uitgaven. behalve noodzakelijk kwaad.

Thuiswerk is in 9 van de 10 gevallen een sprookje, waarbij je geld moet inleggen en op wachtlijsten komt. Of jij moet aanbieders weten die ik niet ken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One-eye864
bk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:08:
[...]

Thuiswerk is in 9 van de 10 gevallen een sprookje, waarbij je geld moet inleggen en op wachtlijsten komt. Of jij moet aanbieders weten die ik niet ken?
Eens. Voor/met mijn vrouw hier ook lange tijd naar gezocht maar enkel frauduleuze tokos gevonden. Maar mocht je wat weten hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat er betere manieren zijn om geld te verdienen. Je maakt nogal wat extra kosten als je veel gaat rijden. Als je naar de kosten gaat kijken en naar de opbrengst is het geen geweldige baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
bk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:36:
Wij hebben privé een nette auto en zouden deze in kunnen zetten voor Uber diensten.
Echter kan ik op internet weinig echte ervaringen van chauffeurs vinden.
Ik geloof dat UberPop niet meer bestaat in Nederland.

Een taxi besturen zonder de nodige vergunningen en diploma's is illegaal en wordt in Nederland bestraft door het ILT. Je kan boetes krijgen tot in de tienduizenden euro's en ook mag je auto in beslag genomen worden. Dat eerste is in Amsterdam al regelmatig voorgekomen toen Uber daar nog actief was voor particulieren. Indien je beboet wordt door het ILT krijg je ook meteen een strafblad omdat het niet-Mulder boetes zijn.

Als je vrouw werk zoekt kan ze beter overwegen een paar avonden achter de kassa te gaan zitten bij de lokale supermarkt. Is denk ik ook leuker dan dronken lui naar huis rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

[...]

Bedankt voor je input. we hebben een goed overzicht over onze financiën en hebben geen buitenproportionele uitgaven. behalve noodzakelijk kwaad.

Ik weet alleen dat hier een aantal buurvrouwen thuis inpakwerk van een lokaal bedrijf doen. Ze krijgen dan spullen aangeleverd en na 3 dagen word het weer opgehaald. Hoe het met de internetaanbieders zit weet ik niet.

Na even wat Googlen op internet zie ik dat er inderdaad veel frauduleuze websites voorbij komen, met de meest bijzondere banen speciaal voor vrouwen. :P
Zodra je moet betalen om alleen jezelf in te schrijven, of hoge verdiensten beloven weet je al dat het niks is. En daarnaast zie ik dat de meeste websites als een soort uitzendbureau werken. Ze koppelen mensen aan bedrijven en willen vervolgens de helft van het salaris. :|

Ik raad aan om gewoon bij lokale bedrijven rond te vragen of ze bedrijven kennen die dat soort werk hebben. (Via internet kom je niet ver zo te zien.)

[ Voor 20% gewijzigd door Onbekend op 05-11-2016 17:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• One-eye864
Mijn vrouw is gastouder geworden. Ze moest een korte opleiding (MBO2) doen en EHBO voor kinderen halen maar werkt nu wel vanuit huis waardoor de ook op onze Kids kan passen en toch wat kan bijverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
CMD-Snake schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:19:
[...]

Ik geloof dat UberPop niet meer bestaat in Nederland.

Een taxi besturen zonder de nodige vergunningen en diploma's is illegaal en wordt in Nederland bestraft door het ILT. Je kan boetes krijgen tot in de tienduizenden euro's en ook mag je auto in beslag genomen worden. Dat eerste is in Amsterdam al regelmatig voorgekomen toen Uber daar nog actief was voor particulieren. Indien je beboet wordt door het ILT krijg je ook meteen een strafblad omdat het niet-Mulder boetes zijn.

Als je vrouw werk zoekt kan ze beter overwegen een paar avonden achter de kassa te gaan zitten bij de lokale supermarkt. Is denk ik ook leuker dan dronken lui naar huis rijden.
Dit is inderdaad 1 van onze oplossingen. Echter als je 31 bent en savonds achter de kassa wilt zitten ga je het verliezen van de veel goedkopere jeugdige medewerkers, je komt er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
One-eye864 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:27:
Mijn vrouw is gastouder geworden. Ze moest een korte opleiding (MBO2) doen en EHBO voor kinderen halen maar werkt nu wel vanuit huis waardoor de ook op onze Kids kan passen en toch wat kan bijverdienen.
top idee hoor, echter hebben wij er al 3. dan blijft er weinig ruimte (wettelijke regelgeving) over voor een aantal kinderen. Je moet er ook wel een aantal hebben wil je wat verdienen omdat de uurtarieven die je ontvangt niet erg veel zoden aan de dijk zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door bakkie1985 op 05-11-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
bk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:45:
[...]

top idee hoor, echter hebben wij er al 3. dan blijft er weinig ruimte (wettelijke regelgeving) over voor een aantal kinderen. Je moet er ook wel een aantal hebben wil je wat verdienen omdat de uurtarieven die je ontvangt niet erg veel zoden aan de dijk zetten.
mwa valt mee je mag 6 kinderen tegelijk opvangen (eigen Kids meegerekend). Mijn vrouw vangt 2 dagen per week 2 kinderen op voor net geen 1000 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 835941

One-eye864 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:50:
[...]
mwa valt mee je mag 6 kinderen tegelijk opvangen (eigen Kids meegerekend). Mijn vrouw vangt 2 dagen per week 2 kinderen op voor net geen 1000 euro per maand
ik krijg het idee dat hij helemaal niet per se vraagt naar manieren om bij te verdienen, maar dat ie uber wil promoten ofzo. die 1000 euro per week is natuurlijk veel beter dan welke taxibaan dan ook, maar als je alleen maar open staat voor uber dan schiet je zoiets direct af, zoals hij ook deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Anoniem: 835941 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:54:
[...]

ik krijg het idee dat hij helemaal niet per se vraagt naar manieren om bij te verdienen, maar dat ie uber wil promoten ofzo. die 1000 euro per week is natuurlijk veel beter dan welke taxibaan dan ook, maar als je alleen maar open staat voor uber dan schiet je zoiets direct af, zoals hij ook deed.
ja en nee. ik ben niet op mn achterhoofd gevallen. die 1000 euro per week is op basis van 40+ uur. ik heb in de informatie beschreven dat mijn vrouw een aantal avonden of 1 weekenddag zou kunnen werken. dit ivm flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
[...]

maar als ze op jullie koters past kan ze toch ook op 2 a 3 andere kinderen erbij oppassen? Zoals gezegd verdiend mijn vrouw zo 1000 euro per maand door maar 2 dagen per week op de passen op 2 Kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:32
we hebben een goed overzicht over onze financiën en hebben geen buitenproportionele uitgaven.
bk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:36:
Wij willen door persoonlijke redenen geen gebruik meer maken van kinderopvangtoeslag ( in het verleden enorme schulden hierdoor gehad. deze inmiddels afbetaald en lesje geleerd ).
Dit matcht ook niet helemaal?

Wat is het doel? Ervaringen Uber? Werk voor vrouw? Extra inkomsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Miyamoto schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:11:
[...]

[...]

Dit matcht ook niet helemaal?

Wat is het doel? Ervaringen Uber? Werk voor vrouw? Extra inkomsten?
Snap niet precies waarom het niet matched?
extra inkomsten is precies wat ik bedoel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

[...]

1000 voor 40 uur = 25 euro per uur. En van die 25 euro per uur moet die brandstof en onderhoud van die auto toch betaald worden?

Even op een rijtje:

Een gemiddeld ritje met een klant is 39 km lang en je hebt daarvoor 13 km heen moeten rijden en 26 km terug.
Die 39 km met de klant rij je in een half uurtje, dus verdien je € 12,50 (€ 25,-- per uur).
Je hebt totaal 78 km moeten rijden, en met een verbruik van 1:13 kom je op 6 liter verbruik. De kosten voor brandstof is dan € 9,--.

Je hebt dan totaal € 12,50 - € 9,-- = € 3,50 verdient waarmee je een uur onderweg was.
En de onderhoudskosten van de auto moet je natuurlijk ook meerekenen want die beginnen dan natuurlijk ook wel op te lopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Onbekend schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:17:
[...]

Even op een rijtje:

ja zoals ik zelf al redelijk verwachtte is het een redelijk kansloos verhaal of je moet 'gratis' auto kunnen rijden... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:14:
[...]

Snap niet precies waarom het niet matched?
extra inkomsten is precies wat ik bedoel.
Als je het allemaal zo goed in het snotje hebt financieel, hoe kan je dan zo de boot in zijn gegaan met kinderopvangtoeslag?

Verder; als je verwacht dat je 1k/week kan verdienen met een ongeschoold baantje dan heb ik slecht nieuws voor je;

Het gros van de starters die van een Uni komt vangt dat bij lange na niet. Maw er is zeer waarschijnlijk 'iets' met z'n baan, bijvoorbeeld;
- je vergeet de onkosten
- je vergeet het risico
- niemand wil het doen (en daar is vaak een rede voor, check dus heel goed of die niet ook voor jou en je vrouw op gaat. Dat je echt een uitzondering bent dus).
- het is 1 op een miljoen die daadwerkelijk die 1000/week verdient
- het is een scam

Combinerenen naar behoefte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46
GoldenSample schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:43:
[...]

Als je het allemaal zo goed in het snotje hebt financieel, hoe kan je dan zo de boot in zijn gegaan met kinderopvangtoeslag?

Verder; als je verwacht dat je 1k/week kan verdienen met een ongeschoold baantje dan heb ik slecht nieuws voor je;

Het gros van de starters die van een Uni komt vangt dat bij lange na niet. Maw er is zeer waarschijnlijk 'iets' met z'n baan, bijvoorbeeld;
- je vergeet de onkosten
- je vergeet het risico
- niemand wil het doen (en daar is vaak een rede voor, check dus heel goed of die niet ook voor jou en je vrouw op gaat. Dat je echt een uitzondering bent dus).
- het is een scan

Het ging over 1000 per maand he? en dat bedrag kwam niet van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Arjantje72 schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:05:
[...]

Het ging over 1000 per maand he? en dat bedrag kwam niet van hem.
Fair enough, blijft overigens wel staan dat easy money zelden Easy is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-05 09:07
Meh, vergeet niet dat je niet enige bent die taxi rijdt. De taximarkt is zeer oververzadigd in Amsterdam e.o..

Verder zegt Uber wel dat ze 1000 euro per week garanderen maar ze vertellen er niet bij dat er nog commissies van af gaan á 15 tot 30 procent.

Indien je vrouw toch taxi wilt rijden zou ik toch liever straattaxi gaan rijden dan bij Uber.

Last but not least; vergeet niet dat je ook moet investeren in je chauffeurspas. Ongeveer €700 voor je chauffeurspas (waarmee je uber kan rijden in Amsterdam, maar je mag geen klanten oppikken in Amsterdam) en ~12 á €1300 voor je chauffeurspas inclusief ontheffing voor Amsterdam (Hiermee mag je klanten oppikken in Amsterdam en gebruik maken van de trambaan).

Veel succes verder!

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:38
Ze kan ook gaan snorren, maar dat duurt meestal niet lang

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-05 09:07
sig69 schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:38:
Ze kan ook gaan snorren, maar dat duurt meestal niet lang
Doe maar niet nee...

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

One-eye864 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:06:
[...]
maar als ze op jullie koters past kan ze toch ook op 2 a 3 andere kinderen erbij oppassen? Zoals gezegd verdiend mijn vrouw zo 1000 euro per maand door maar 2 dagen per week op de passen op 2 Kids.
Dat verdiend goed, mijn vrouw werkt 3 dagen en komt wel met iets meer thuis, maar veel meer is het ook niet. Als je daarbij kosten van onze netto opvang eraf haalt... en het is leuk werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
GoldenSample schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:43:
[...]

- je vergeet de onkosten
- je vergeet het risico
- het is een scam

Zoals onder je post gezegd wordt moet je misschien eerst even lezen, ik schrijf nergens dat ik 1000 in de week wil of ga verdienen. en denk ook niet dat dit haalbaar is met een aantal avonden of weekenddag werken.

Kinderopvangtoestlag verhaal speelde zich af een goede 10 jaar geleden, waarbij ik door overuren dus continu teveel geld kreeg. naïef, jong enz enz zorgen er dan uiteindelijk voor dat je in de financiële problemen raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Hamza schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:19:
Meh, vergeet niet dat je niet enige bent die taxi rijdt. De taximarkt is zeer oververzadigd in Amsterdam e.o..

Verder zegt Uber wel dat ze 1000 euro per week garanderen maar ze vertellen er niet bij dat er nog commissies van af gaan á 15 tot 30 procent.

Indien je vrouw toch taxi wilt rijden zou ik toch liever straattaxi gaan rijden dan bij Uber.

Last but not least; vergeet niet dat je ook moet investeren in je chauffeurspas. Ongeveer €700 voor je chauffeurspas (waarmee je uber kan rijden in Amsterdam, maar je mag geen klanten oppikken in Amsterdam) en ~12 á €1300 voor je chauffeurspas inclusief ontheffing voor Amsterdam (Hiermee mag je klanten oppikken in Amsterdam en gebruik maken van de trambaan).

Veel succes verder!
Ik heb inmiddels aanvullende informatie opgevraagd bij Uber waarin inderdaad vermeld wordt dat je bovenstaande moet halen. Dit betekend dat het hele verhaal niet doorgaat.

Wil uiteraard wel iedereen bedanken voor hun input!
Nu weer verder op zoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:35

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

bk1985 schreef op zondag 06 november 2016 @ 06:29:
[...]

Kinderopvangtoestlag verhaal speelde zich af een goede 10 jaar geleden, waarbij ik door overuren dus continu teveel geld kreeg. naïef, jong enz enz zorgen er dan uiteindelijk voor dat je in de financiële problemen raakt.
Met wat je hiermee geleerd hebt moet het toch lukken om dit gewoon aan te vragen? Kwestie van je salaris te ruim inschatten.

Zonde om dat "gratis" geld te laten liggen. Is niet echt een antwoord op je vraag, maar wel op je probleem.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Lolhozer schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:07:
[...]

Met wat je hiermee geleerd hebt moet het toch lukken om dit gewoon aan te vragen? Kwestie van je salaris te ruim inschatten.

Zonde om dat "gratis" geld te laten liggen. Is niet echt een antwoord op je vraag, maar wel op je probleem.
Snap wat je bedoelt, er is ook nog zoiets als trauma. Heb 3 jaar in de sanering gezeten door deze grappen. hierna flink naar school geweest en wijzer geworden. Het was met recht een 'dure les' maar ik begin er niet meer aan. Zal niet in details treden maar de vrienden van onze overheid laten je ook gewoon hard vallen. Als je weet hoeveel mensen erdoor in de schulden komen vind ik ergens ook dat de overheid hierin veiliger moet handelen en niet klakkeloos mensen geld 'geven' en er jaren later op terug komen. Tuurlijk ben je er zelf bij maar in onze maatschappij zijn niet alleen maar mensen die hoog opgeleid zijn of slim met geld omgaan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Tjah, wat je te veel hebt ontvangen dien je terug te betalen... en afhankelijk hoe lang je te veel geld hebt ontvangen, kan het flink in de papieren lopen...
Erg vervelend, maar het is natuurlijk een voorschot dat je krijgt en je bent zelf verantwoordelijk om je juiste inkomen of wijzigingen door te geven. Ik heb ingevuld dat ik 100k verdien en krijg ieder jaar een leuk bedrag terug op deze manier. Zou je ook kunnen overwegen om te doen

Helemaal off topic:
Als je zo'n goed inzicht hebt in de financien, dan was je hopelijk toch ook wel opgevallen dat je te veel toeslag had ontvangen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
BastaRhymez schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:37:
Tjah, wat je te veel hebt ontvangen dien je terug te betalen... en afhankelijk hoe lang je te veel geld hebt ontvangen, kan het flink in de papieren lopen...
Erg vervelend, maar het is natuurlijk een voorschot dat je krijgt en je bent zelf verantwoordelijk om je juiste inkomen of wijzigingen door te geven. Ik heb ingevuld dat ik 100k verdien en krijg ieder jaar een leuk bedrag terug op deze manier. Zou je ook kunnen overwegen om te doen

Helemaal off topic:
Als je zo'n goed inzicht hebt in de financien, dan was je hopelijk toch ook wel opgevallen dat je te veel toeslag had ontvangen?!
waarom lezen mensen nu zo slecht? dat is 10! jaar en een bachelor rijker geleden. je bent jong, slecht geschoold en slecht op de hoogte, dan gebeuren die dingen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
En daar kan je nu van leren / heb je geleerd.
Ik zou nu dus alsnog voor je huidige kids de toeslagen aanvragen die er zijn. Zet desnoods het geld op een andere rekening en verreken een evt tegenslag dan daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
Anoniem: 738905 schreef op zondag 06 november 2016 @ 01:53:
[...]

Dat verdiend goed, mijn vrouw werkt 3 dagen en komt wel met iets meer thuis, maar veel meer is het ook niet. Als je daarbij kosten van onze netto opvang eraf haalt... en het is leuk werk.
ja en het voordeel is dat we dus geen kosten maken voor kinderopvang maar wel een lekker extraatje hebben iedere maand (in principe is mijn salaris voldoende dus alles wat zij verdiend is ) extra).

Kortom ik zou het (de vrouw van) TS zeker aanraden om te onderzoeken ipv meteen afschieten als ze (dringent) extra inkomsten zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
bk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:44:
Dit is inderdaad 1 van onze oplossingen. Echter als je 31 bent en savonds achter de kassa wilt zitten ga je het verliezen van de veel goedkopere jeugdige medewerkers, je komt er niet tussen.
Dat weet jet niet tot je het probeert. Als ik op zaterdagavond nog iets moet halen of op zondag dan zie ik achter de kassa ook genoeg oudere vrouwen zitten.

Alternatief is de krant bezorgen, afhankelijk van je wijk levert dat toch ook nog snel iets van 300-400 per maand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:18:
[...]

Dat weet jet niet tot je het probeert. Als ik op zaterdagavond nog iets moet halen of op zondag dan zie ik achter de kassa ook genoeg oudere vrouwen zitten.

Alternatief is de krant bezorgen, afhankelijk van je wijk levert dat toch ook nog snel iets van 300-400 per maand op.
Ik zie hier in de wijk ook volwassen mensen reclamefolders etc rondbrengen. Inkomsten zijn afhankelijk van de wijk, maar mijn zoon bijvoorbeeld haalde zo 50 euro per maand binnen voor twee uurtjes werk per week.
Ik zie nu één volwassen iemand zowel Spotta, als de lokale krant als de concurrerende reclamefolders rondbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
zacht schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:11:
Ik zie hier in de wijk ook volwassen mensen reclamefolders etc rondbrengen. Inkomsten zijn afhankelijk van de wijk, maar mijn zoon bijvoorbeeld haalde zo 50 euro per maand binnen voor twee uurtjes werk per week.
Ik zie nu één volwassen iemand zowel Spotta, als de lokale krant als de concurrerende reclamefolders rondbrengen.
De krant brengt het meeste op, reclamefolders en huis-aan-huis blaadjes minder. Bij kranten kan je soms ook kiezen om enkel bijvoorbeeld de ochtendkranten te doen of de avondkranten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:38
Zelf een tijdje een bijbaan gehad bij DHL Parcel, deed het 2x in de week 1 avond en ren zaterdag ochtend en had 350 in de maand ongeveer. Soms kreeg ik een combi andere keer met eigen wagen. Vond het leuk en sociaal werk! Misschien is dat wat?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

bk1985 schreef op zondag 06 november 2016 @ 06:29:
Dan heb je je lesje geleerd, en kun je dus prima zelf nu uitrekenen waar je wél recht op zou hebben. Kortom, ik zie geen enkele reden waarom je nu er geen gebruik van zou willen maken.

Tevens kun je ervoor kiezen om de kinderopvangtoeslag na áfloop van het jaar aanvragen (je hebt tot 1 april van het jaar erop) en op die manier op het moment van aanvragen zeker te weten dat je krijgt waar je recht op hebt.

Dat je een trauma hebt van schuldsanering, snap ik (ik ben schuldhulpverlener, WSNP-bewindvoerder en budgetbeheerder), maar het is geen reden om dan maar nooit meer iets met toeslagen te maken willen hebben. Als je ooit 'n ongeluk hebt, betekent dat toch ook niet dat je nooit meer wil auto-rijden?

[ Voor 16% gewijzigd door Ardana op 07-11-2016 00:40 ]

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:27

LankHoar

Langharig tuig

Je hebt al antwoord op je vragen over Uber, dus zou ik je graag een advies willen geven over omgaan met financiën. Sinds ongeveer een jaar houden mijn vrouw en ik een maandelijks budget bij, en houden onze uitgaven ook nauwkeurig bij. Dat ging in het begin nog niet altijd even realistisch/makkelijk, maar na een paar maanden volhouden werd het steeds beter, en hebben we nu veel meer grip op onze uitgaven. Daardoor ga je geld 'vinden' dat je eerst niet dacht te hebben (aka het verdween naar iets waarvan je geen idee had). Aanrader voor iedereen.

Los daarvan zijn we sinds een paar maanden bezig met de lessen van Dave Ramsey. Ja het is Amerikaans, maar de principes zijn hetzelfde. Grappige man die erg veel weet over financiën. Ik kan je Financial Peace University van harte aanraden.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

bk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:44:
[...]

Valt mee hoor, ik zie hier net zo vaak mensen die niet onder het jeugdloon vallen achter de kassa zitten. Niet geschoten is altijd mis.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bk1985 schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:19:
[...]

Snap wat je bedoelt, er is ook nog zoiets als trauma. Heb 3 jaar in de sanering gezeten door deze grappen. hierna flink naar school geweest en wijzer geworden. Het was met recht een 'dure les' maar ik begin er niet meer aan. Zal niet in details treden maar de vrienden van onze overheid laten je ook gewoon hard vallen. Als je weet hoeveel mensen erdoor in de schulden komen vind ik ergens ook dat de overheid hierin veiliger moet handelen en niet klakkeloos mensen geld 'geven' en er jaren later op terug komen. Tuurlijk ben je er zelf bij maar in onze maatschappij zijn niet alleen maar mensen die hoog opgeleid zijn of slim met geld omgaan. :+
Iets meer hand in eigen boezem... :) De overheid zal het vast niet perfect aanpakken, maar met de toeslagen worden zaken toch echt wel duidelijk weergegeven.
bk1985 schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:45:
[...]

waarom lezen mensen nu zo slecht? dat is 10! jaar en een bachelor rijker geleden. je bent jong, slecht geschoold en slecht op de hoogte, dan gebeuren die dingen helaas.
Je bent nu ouder, volwassener en beter geschoold.
Schaal je salaris veel te hoog in en je krijgt niet teveel, maar krijgt volgend jaar gewoon meer.
Dit geld is beschikbaar voor werkenden en kinderopvang. Ik zou je toch echt adviseren je over het "trauma" heen te zetten. Vraag desnoods even advies in je omgeving.

Het is nu november, dus je kunt wel inschatten wat je salaris dit jaar gaat worden. Indien je verwacht dat je geen grote salarisverhoging krijgt volgend jaar, doe je er gewoon 15-20% bovenop en je zit veilig.

Je kunt nu proactief je gedrag wijzigen, maar het is wel geld dat beschikbaar is voor werkenden. De overheid gaat er ook vanuit dat rechthebbenden er gebruik van maken. Wat ik hier mee wil zeggen is dat het belastingstelstel daar ook op ingericht is en er zo wordt gekeken naar koopkracht.

Vraag advies, desnoods via de belastingtelefoon. Mijn ervaring is dat ze duidelijk vertellen wat de voors en tegens zijn.

Werken voor Uber is denk ik, zoals al duidelijk was, geen sterk idee. Misschien bedrijven in de buurt die avonddienstmedewerkers nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:30
Bachelor, werkt 50 uur in de week. Heeft van al zijn fouten geleerd in het verleden... Maar kan met 50 uur per week niet rondkomen met zijn gezin? Welk lesje heb je dan precies geleerd?

Er zijn voorzieningen, deze kun je gebruiken maar kinderopvangtoeslag zou ik alleen aanvragen wanneer je vrouw ook werkt (ik neem aan dat ze dat nu niet doet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
Onbekend schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:17:
[...]

Even op een rijtje:

Gemiddeld 78km/u? Weet je dat wel zeker? Daar kwam ik net aan toen ik vorig jaar met 140/150km/h op de cruisecontrol vanuit Italië naar Nederland reed...

Nevermind, moet leren lezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:10
Wat Ariana ook al aangeeft, vraag de toeslag achteraf aan. Ikzelf heb jaren te weinig gekregen en met terugwerkende kracht gewijzigd en uiteraard dat restant ook gekregen.

Het is zonde, want je hebt er gewoon recht op.

Ik heb overigens met de zorgtoeslag het wel afgezegd. Moest constant terug betalen en het programma gaf altijd 20 euro per maand aan. Uiteindelijk maar opgezegd. als ik moet betalen wat ik krijg, dan heeft het geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 995937

*knip* Spam/werving is niet de bedoeling, zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 21-11-2017 14:39 ]

Pagina: 1