Toon posts:

PC Upgrade (gaming) - Welke componenten zijn aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik game al een jaar of 2 niet meer op mijn PC en wil er graag weer rustig mee beginnen (Denk aan games zoals LoL en WoW, maar ook shooters), maar mijn PC is toch echt outdated nu en ik ervaar veel lag,een tekort aan ram enz, bij het spelen van de meeste games.
Ik zou dus graag wat advies krijgen van mensen met ervaring wat ik precies zou moeten upgraden om de komende 2-3 jaar weer op vrij hoge settings te kunnen gamen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb nu windows 7, dat wordt binnenkort 10.
Verder zijn dit de specs van mijn huidige PC (vorig jaar heb er een zeer goede cooler, en een ssd in gezet dus dat kan in ieder geval blijven).

Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

CPU
AMD Athlon II X4 640
Propus 45nm Technology

RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)

Motherboard
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.LTD 770-C45 (MS-7599) (CPU 1)

Graphics
Algemeen PnP-beeldscherm (1680x1050@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 5570 (ASUStek Computer Inc)

Storage
465GB Western Digital WDC WD5000AADS-00S9B0 ATA Device (SATA)
111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB ATA Device (SSD)

Optical Drives
DTSOFT Virtual CdRom Device
MagicISO Virtual DVD-ROM0000
TSSTcorp CDDVDW SH-224BB ATA Device

Audio
AMD High Definition Audio Device

Graag hoor ik van mensen met wat ervaring of dit nog te redden valt, en zo ja: wat aan te raden is!

Hartelijk dank!

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou zeggen, deze heeft zijn tijd wel gehad omdat de cpu erg zwak is.
Om er nog geld in te steken is zonde.

• mischa2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03-2025
Waarschijnlijk kom je het beste uit als investeert in een nieuwe build.
Als ik naar de onderdelen kijk, zou je waarschijnlijk alleen je harde schijven mee kunnen nemen.
Gelukkig hoeft een goed systeem deze dagen niet zoveel geld meer te kosten, eventueel een tweedehands build van een tweaker overnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:08:
Ik zou zeggen, deze heeft zijn tijd wel gehad omdat de cpu erg zwak is.
Om er nog geld in te steken is zonde.
En alleen de cpu, videokaart vernieuwen en meer ram zou dus eigenlijk niet voldoende zijn?
mischa2011 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:12:
Waarschijnlijk kom je het beste uit als investeert in een nieuwe build.
Als ik naar de onderdelen kijk, zou je waarschijnlijk alleen je harde schijven mee kunnen nemen.
Gelukkig hoeft een goed systeem deze dagen niet zoveel geld meer te kosten, eventueel een tweedehands build van een tweaker overnemen.
Weet je hoeveel zoiets ongeveer zou kosten?
Ik kan er echt max 300-350 euro aan uitgeven en het lijkt mee dat ik daarmee niet echt iets koop waarmee ik de komende paar jaar op hoge settings kan spelen

• Reepje
  • Niet online
Nee op het AMD platform kom je niet echt verder met dat Micro Star moederbordje.
Gezien de onderdelen die je nu hebt, vrees ik dat de voeding ook niet veel soeps is.

Kijk eens naar het instap game systeem. Op high kan je niet alles spelen dan, wel op medium.

reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

dan kom je uit op 400 euro (want de ssd hoef je niet meer te kopen)

• mischa2011
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:19:
[...]

En alleen de cpu, videokaart vernieuwen en meer ram zou dus eigenlijk niet voldoende zijn?

[...]

Ik kan er echt max 300-350 euro aan uitgeven en het lijkt mee dat ik daarmee niet echt iets koop waarmee ik de komende paar jaar op hoge settings kan spelen
Momenteel zou je kunnen stellen dat om de komende paar jaar alles op hoge instellingen te spelen je toch moet herinvesteren in het hele systeem. Doe je dit los van elkaar dan zit je of met het feit dat de CPU en geheugen een bottleneck gaat vormen of dat de GPU een bottleneck vormt.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:11
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:19:
[...]
CPU vervangen betekent, indien je een zinvolle upgrade wilt maken, direct ook een nieuw moederbord. Het RAM kan je heel misschien nog hergebruiken, maar het nieuwste Intel platform gebruikt DDR4.
[...]

Als dat het maximum is, kan je denk ik beter even doorsparen. Het hierboven gelinkte "instap game systeem" is een redelijk begin, maar de voeding en GPU zou ik daarvan sowieso al anders doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 116,60€ 116,60
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 55,95€ 55,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 44,95€ 44,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 270,45

Stel je zou met zoiets beginnen, dan kun je het beste een GPU uit het Vraag & Aanbod gedeelte halen. Voor rond 100 euro kan je daar vaak best leuke GPU's halen (GTX960, R9 280X en GTX780 zijn leuke opties).
Neem dan de SSD en HDD en eventueel de kast mee over, dan zit je aan een totaal van tegen de 400 euro. Dan heb je echter wel een systeem waar je even mee vooruit kunt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Ik zou geen i3 maar minimaal een i5 nemen als je lekker wil gamen.

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-02 16:50
Ik zou je echt de i5 afraden. en voor de i5 minimaal gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:25:
Nee op het AMD platform kom je niet echt verder...
mischa2011 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:25:
Momenteel zou je kunnen stellen dat....
Hartelijk bedankt voor de reacties allemaal!

Na het zo eens gelezen te hebben denk ik dat ik dan beter voor een tweedehands kan gaan, aangezien ik een aantal (naar mijn mening) goede aanbiedingen zie die dan toch ook rond de 400 euro liggen.

Ik neem aan dat ik met een build als deze https://tweakers.net/aanb...a-5-tb-hdd-16-gb-ram.html, dan toch nog meer uit die 400 euro haal dan wanneer iki zelf een nieuwe bouw? of zie ik dat verkeerd?

Bedankt

• mischa2011
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:48:
[...]

[...]

[...]

Hartelijk bedankt voor de reacties allemaal!

Na het zo eens gelezen te hebben denk ik dat ik dan beter voor een tweedehands kan gaan, aangezien ik een aantal (naar mijn mening) goede aanbiedingen zie die dan toch ook rond de 400 euro liggen.

Ik neem aan dat ik met een build als deze https://tweakers.net/aanb...a-5-tb-hdd-16-gb-ram.html, dan toch nog meer uit die 400 euro haal dan wanneer iki zelf een nieuwe bouw? of zie ik dat verkeerd?

Bedankt
Dat is inderdaad een goed idee!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:47
Dan zou ik eerder gaan voor zoiets als dit : V&A aangeboden: Pc

Mooi compleet pctje met voldoende power om alles op high/ultra te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:15:
Dan zou ik eerder gaan voor zoiets als dit : V&A aangeboden: Pc

Mooi compleet pctje met voldoende power om alles op high/ultra te spelen.
Top, dankje!
mischa2011 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:03:
[...]

Dat is inderdaad een goed idee!
Zie ik het nou verkeerd of heeft die minder goede specs dan degene die ik linkte?
Bijv ram en CPU zijn minder naar mijn (beperkte) kennis.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:28:

Zie ik het nou verkeerd of heeft die minder goede specs dan degene die ik linkte?
Bijv ram en CPU zijn minder naar mijn (beperkte) kennis.
Specs kan je niet bij elkaar optellen, maar degene die jij linkte is voor wat betreft gaming een stuk slechter dan de andere, want die heeft een 970 graka.
Pagina: 1