Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus ux310 of Lenovo 510s / 710s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Forumleden,

Ik ben op zoek naar een laptop. Ik heb zelf al even rondgekeken en kom bij de volgende laptops uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ZenBook UX310UA-FC075T€ 679,-€ 679,-
1Lenovo IdeaPad 510S-14ISK (80TK006GMH)€ 599,-€ 599,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.278,-

Deze ook nog maar die kon ik niet vinden hier via Tweakers vandaar even een linkje:

http://www.mediamarkt.nl/...k-80sw00bvmh-1476476.html

Ik kom er zelf niet helemaal uit welke ik nou zou moeten gaan nemen:

bouwkwaliteit:
De Asus ux310 is qua bouwkwaliteit denk ik de beste , gelijk gevolgd door de Lenovo 710

betrouwbaarheid:
Heb ik geen idee van maar volgens mij staat Asus wat hoger aangeschreven hierbij

scherm:
Denk dat de Lenovo 710 wat ik zo lees het mooiste IPS scherm heeft gevolgd door de Asus ux310

Inch scherm:
De lenovo 510s heeft een 14inch de andere twee 13 inch scherm

Processor:
Allemaal zelfde i3 processor

geheugen:
De Asus heeft maar 4gb geheugen en de Lenovo's 8gb

SSD:
Allemaal een 128 SSD

prijs:
de Lenovo 510s 14 is 100 euro goedkoper

Ik ga er alleen mee internetten. email, skype filmpje kijken muziek luisteren. Geen zware taken dus !!!

Budget tussen de 500-700 euro

Mijn vragen zijn:

1) welke laptop zouden jullie nemen als de keus aan jullie was? of hebben jullie nog een ander alternatief ?
2) Hoeveel ruimte blijft er over ongeveer van de 128ssd na het installeren van windows 10 ( incl updates , avg, ccleaner en veel meer zal ik niet gaan installeren daarvoor heb ik wel een desktop pc )

Jullie worden alvast bedankt,

Renate

• rickb23
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:26
Hey renate,

Vriendin van me heeft na advies via het forum hier vorige week de lenovo 510s gekocht by de mediamarkt in de aanbieding. Dat was wel een 15 inch, maar ze is er zeer tevreden mee tot nu toe.

De asus heeft wel een actie lopen ( misschien is dat altyd ook wel zo by asus standaard maar weet ik niet ) dat als je laptop binnen jaar kapot gaat hy gratis gemaakt wordt en het aankoopbedrag terug. Weet niet welke voorwaarden hiervoor gelden.

Denk dat de beeldschermen van de asus en de 710s elkaar niet veel ontlopen. Die van de 510s is iets minder goed qua aantal kleuren maar of je dat echt gaat merken met wat jy er mee gaat doen betwyfel ik. Wel by foto' s!!

Zag dat je budget max 700 is daar kan je deze ook nog voor
kopen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-14ISK (80TK00ASMH)

I5 en 256ssd. Maar jouw eisen zo te horen kan je het ook wel doen met 128gb ssd. Hoeveel gb je overhoudt van 128gb durf ik niet te zeggen. Sommigen zeggen rond de 90gb anderen rond de 60gb maar ik weet niet wat deze mensen wel of niet geinstalleerd hebben.

Welke je moet kiezen is lastig te zeggen. Qua specs en prys zou je voor de lenovo van 599,- moeten gaan denk ik. Of lenovo zelfde kwaliteit heeft als asus durf ik niet te beantwoorden.

Denk dat 14inch ook de websites beter weer geeft zonder steeds te scrollen. 13 inch daarentegen wel weer lichter. Maar hou er rekening mee dat laptop op schoot nooit echt goed is ivm de koeling aan de onderkant van de laptop

Groetjes

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Waarom ga je niet voor de UX305?

Dat is iig de compactste en de lichtste

pricewatch: Asus ZenBook UX305CA-FB649T

Voor 699 prima ding!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er inderdaad ook prima uit de asus ux305 !!! Top beeldscherm ook denk ik. Jammer van het wit maar dat is niet het belangrykste.

Waarom ik niet een ux305 in mijn lijstje had was omdat de modellen die nog in de winkels zyn pryzig zyn maar deze aanbieding had ik blijkbaar gemist.

Maar mijn zoektocht was puur internet tot nu toe ga vanavond even bij een mediamarkt kijken hoe de modellen er in echt uitzien.