Hallo !
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alle games vlot kunnen gamen PLUS streamen mbv OBS Studio (encoding naar x264).
Waarschijnlijk ooit in 4k gamen....
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een max. prijs maar ...zonder grafische kaart een ~2400-2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
EVGA GTX 980 SC
Vergeten te melden dat een conventionele 3 TB HDD mee gaat en daarnaast nog een SSD naast de M.2.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een X99 systeem, ik ga voor de 6850k ivm de extra PCI-e lanes.
Ik heb een wensenlijst gemaakt hiervoor:
gallery: fokaduck
Ja er staan er wat dubbel in ...daar twijfel ik nog over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ASUS voor moederbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals aangegeven, hij zal games zonder moeite moeten kunnen draaien en tegelijkertijd moeten kunnen encoden naar x264 naar o.a. twitch.tv.
Ga je overklokken?
Alleen met de standaard software van ASUS, Zoals met dit moederbord draait deze ouwe trouwe i7 2600k op 4,2Mhz. Deze kan gerust op BIJNA 5ghz draaien mbv de ASUS software maar dat zit voor mijn gevoel wat aan de hoge kant.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag advies over het geheugen. Welke PSU en welke koeler.
(heb geen ervaring met CPU waterkoelers)
Het moederbord is duur ja. Ik wilde voor de ASUS X99-Deluxe II gaan maar toen zag ik de ASUS Rampage V Edition 10.
Aangezien ik al een tijdje uitkijk naar een goede hoofdtelefoon versterker was ik blij verrast deze bij dit top moederbord te zien. Een versterker waar ik naar kijk komt snel op een 300-350 euro. Dat Asus X99 Deluxe II moederbord komt op een ...420 euro ? ...al met al ben ik met dat top moederbord plus de versterker goedkoper uit. Da's een mooie combinatie dus. Heb begrepen van een vriend uit Finland die versterkers ontwerpt dat de gebruikte onderdelen in de versterker van enorm hoge kwaliteit zijn.
Citeer:
<naam:p> : Has really nice internals that headphone amp damn
<naam:p> : Something you'd have with ~300€ dedicated amps
tja, duidelijke keuze dus.
1) Het komt me nu nog aan op welke koeler, een waterkoeler word me vaak aangeraden (niet altijd!). Nu is deze Kraken in de reviews een van de toppers (?) maar de software is (was?) nogal brak ...(in 1 review op youtube crashde bij degene met een overklokt systeem de CAM software en zonder dat hij het door had knalde zijn CPU naar de 90 graden....da's ...best wel fout ...-naar mijn mening-.
2) Welk geheugen, het is een high end desktop. Wil ik voor sneller geheugen gaan (==stabieler?)...of is een 2400mhz even snel/vlot/goed etc cq merk je weinig verschil. Of zou ik evt. voor een Corsair Dominator ROG set gaan (...350 euro !?) of een G.Skill Trident Z 32GB DDR4-3200 CL14 quad kit ...
(een paar afwegingen erbij)
3) Welke PSU: Ik neem aan dat een systeem als dit wat meer power uit de voeding trekt ...ik zit graag ruim met een voeding. Heb nu een Corsair RM750 en die bevalt me enorm goed. (ook al zouden er Chinese condensatoren in zitten o.i.d.
).
Dank voor de moeite!
Ps.: als ik ga aanschaffen zijn de prijzen op bepaalde onderdelen nogal flink verschillend. Weet niet of ik de lijst aan Azerty voor moet leggen en overleggen (zitten op 4km afstand van ons) of op verschillende locaties bestellen ...wil gerust wat meer betalen als ik alles hier vlakbij op kan halen ....
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alle games vlot kunnen gamen PLUS streamen mbv OBS Studio (encoding naar x264).
Waarschijnlijk ooit in 4k gamen....
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een max. prijs maar ...zonder grafische kaart een ~2400-2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
EVGA GTX 980 SC
Vergeten te melden dat een conventionele 3 TB HDD mee gaat en daarnaast nog een SSD naast de M.2.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een X99 systeem, ik ga voor de 6850k ivm de extra PCI-e lanes.
Ik heb een wensenlijst gemaakt hiervoor:
gallery: fokaduck
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 6850K Boxed | € 635,95 | € 635,95 |
1 | Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME EDITION 10 | € 594,30 | € 594,30 |
1 | Phanteks Enthoo Pro Window Zwart | € 98,- | € 98,- |
1 | Scythe Fuma | € 43,50 | € 43,50 |
1 | NZXT Kraken X61 | € 146,95 | € 146,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4B3200C16 | € 214,70 | € 214,70 |
1 | Corsair HX750i | € 156,- | € 156,- |
1 | Corsair RM850i | € 149,89 | € 149,89 |
1 | Corsair RM850x | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Samsung 950 Pro 512GB | € 339,20 | € 339,20 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.518,39 |
Ja er staan er wat dubbel in ...daar twijfel ik nog over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ASUS voor moederbord.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals aangegeven, hij zal games zonder moeite moeten kunnen draaien en tegelijkertijd moeten kunnen encoden naar x264 naar o.a. twitch.tv.
Ga je overklokken?
Alleen met de standaard software van ASUS, Zoals met dit moederbord draait deze ouwe trouwe i7 2600k op 4,2Mhz. Deze kan gerust op BIJNA 5ghz draaien mbv de ASUS software maar dat zit voor mijn gevoel wat aan de hoge kant.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag advies over het geheugen. Welke PSU en welke koeler.
(heb geen ervaring met CPU waterkoelers)
Het moederbord is duur ja. Ik wilde voor de ASUS X99-Deluxe II gaan maar toen zag ik de ASUS Rampage V Edition 10.
Aangezien ik al een tijdje uitkijk naar een goede hoofdtelefoon versterker was ik blij verrast deze bij dit top moederbord te zien. Een versterker waar ik naar kijk komt snel op een 300-350 euro. Dat Asus X99 Deluxe II moederbord komt op een ...420 euro ? ...al met al ben ik met dat top moederbord plus de versterker goedkoper uit. Da's een mooie combinatie dus. Heb begrepen van een vriend uit Finland die versterkers ontwerpt dat de gebruikte onderdelen in de versterker van enorm hoge kwaliteit zijn.
Citeer:
<naam:p> : Has really nice internals that headphone amp damn
<naam:p> : Something you'd have with ~300€ dedicated amps
tja, duidelijke keuze dus.
1) Het komt me nu nog aan op welke koeler, een waterkoeler word me vaak aangeraden (niet altijd!). Nu is deze Kraken in de reviews een van de toppers (?) maar de software is (was?) nogal brak ...(in 1 review op youtube crashde bij degene met een overklokt systeem de CAM software en zonder dat hij het door had knalde zijn CPU naar de 90 graden....da's ...best wel fout ...-naar mijn mening-.
2) Welk geheugen, het is een high end desktop. Wil ik voor sneller geheugen gaan (==stabieler?)...of is een 2400mhz even snel/vlot/goed etc cq merk je weinig verschil. Of zou ik evt. voor een Corsair Dominator ROG set gaan (...350 euro !?) of een G.Skill Trident Z 32GB DDR4-3200 CL14 quad kit ...
(een paar afwegingen erbij)
3) Welke PSU: Ik neem aan dat een systeem als dit wat meer power uit de voeding trekt ...ik zit graag ruim met een voeding. Heb nu een Corsair RM750 en die bevalt me enorm goed. (ook al zouden er Chinese condensatoren in zitten o.i.d.
Dank voor de moeite!
Ps.: als ik ga aanschaffen zijn de prijzen op bepaalde onderdelen nogal flink verschillend. Weet niet of ik de lijst aan Azerty voor moet leggen en overleggen (zitten op 4km afstand van ons) of op verschillende locaties bestellen ...wil gerust wat meer betalen als ik alles hier vlakbij op kan halen ....
[ Voor 34% gewijzigd door fokaduck op 05-11-2016 21:22 . Reden: update op RAM / gegenereerde RML erin, was ik niet bekend mee, excuses ! :) / nadruk gelegd op mijn vragen op de 3 onderdelen, RAM/PSU/Koeler ]