Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 08:05
Tweakers,

Ik ben bezig om van mijn "Home" een "smarthome" te maken.

1 van de dingen die ik wil doen is elektrische gordijnen monteren om deze aan te sturen via bijvoorbeeld de Homey.

Het is een leuke gimic, maar het mag niet teveel geld kosten.. Mocht er geen goedkope optie bestaan, dan houdt het gewoon op. Systemen als Somfy e.d. kosten enorm veel geld, en ben niet van plan om €500,- uit te geven.

Ik heb een beamer hangen dus 1 van de vereisten is dat het verduisterd. Daarnaast gaat de voorkeur uit naar Luxaflex of rolgordijnen.

Ik heb nu licht door latende gordijnen, dus er moet sowieso iets nieuws komen.

Mijn vraag is of iemand van jullie ervaring heeft met een goedkope oplossing om dit te realiseren. Het gaat in totaal om ongeveer 4 meter (1x 2m en 2x 1m)

Budget is ongeveer €200,-.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Afhankelijk van de huidige situatie kun je vrij makkelijk iets maken op basis van een Arduino en een motortje.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:30
Wellicht dat dit wat is?
http://www.teptron.com/move.html

• powermarcel10
Erasmo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:27:
Afhankelijk van de huidige situatie kun je vrij makkelijk iets maken op basis van een Arduino en een motortje.
Dat zou kunnen.. Liever een kant en klare oplossing, maar als ik het zo goedkoop kan is het zeker een optie. Heb je hier een voorbeeld van?
Cool! Mooi dingetje.. Alleen via bluetooth en dat ondersteund de Homey geloof ik nog niet.. Maar t is wel een relatief simpele, goedkope oplossing. Hiermee kan ik gewoon goedkope dingen voor de ramen hangen..

Thanks!

Nog meer ideeën?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:30
Volgens mij heben/zijn ze ook bezig met een zwave variant. Volgens mij op kickstarter.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 05-11-2016 17:42 ]

• vincenttor
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 16:23
Ik zit nog te wachten op deze modellen.
Misschien heb ik van de 10 stuks die ik besteld heb met Zwave optie wel enkele over aangezien ik er nog niet helemaal uit ben hoe en wat ik ga ophangen.

Hier kwam ik overigens ook op terecht tijd geleden, de motortjes zijn leuk voor luxaflex omhoog en omlaag te tillen maar om te verduisteren moet je toch wel aan de slag met zoiets :

http://homeawesomation.co...ndow-blinds-with-arduino/

[ Voor 61% gewijzigd door vincenttor op 05-11-2016 21:18 ]

• powermarcel10
vincenttor schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:14:
Ik zit nog te wachten op deze modellen.
Misschien heb ik van de 10 stuks die ik besteld heb met Zwave optie wel enkele over aangezien ik er nog niet helemaal uit ben hoe en wat ik ga ophangen.

Hier kwam ik overigens ook op terecht tijd geleden, de motortjes zijn leuk voor luxaflex omhoog en omlaag te tillen maar om te verduisteren moet je toch wel aan de slag met zoiets :

http://homeawesomation.co...ndow-blinds-with-arduino/
Wanneer komen die binnen? Enig idee? Ik heb er 2 nodig, dus houd me aanbevolen!

Voor een simpel rolgordijn van 1.80 breed moet zo'n motertje wel genoeg kracht hebben toch?

• vincenttor
Ja dat is de vraag, het is al denk ik een jaar geleden dat ik geld heb geschoven.
Maar meende ergens te hebben gezien in een update mail die voorbij kwam dat het pas in juni o.i.d. word uitgeleverd met de zwave optie.

-
edit: email van 22-8-2016

The estimated development time for the Z-wave version is 6-8 months :F

en denk wel dat ze een rol gordijntje van dat formaat omhoog moeten kunnen trekken.

[ Voor 30% gewijzigd door vincenttor op 05-11-2016 23:48 ]

• powermarcel10
vincenttor schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 23:44:
Ja dat is de vraag, het is al denk ik een jaar geleden dat ik geld heb geschoven.
Maar meende ergens te hebben gezien in een update mail die voorbij kwam dat het pas in juni o.i.d. word uitgeleverd met de zwave optie.

-
edit: email van 22-8-2016

The estimated development time for the Z-wave version is 6-8 months :F

en denk wel dat ze een rol gordijntje van dat formaat omhoog moeten kunnen trekken.
Thanks!

Das duurt nog wel ff dus... Heb je momenteel ook al de bluetooth versie in gebruik? Of dat niet..

Ik denk dat ik daar dan eerst maar voor ga.. ..dit is uiteindelijk toch de goedkoopste optie lijkt me. En heb verder nog geen andere kant en klare oplossingen gezien die een beetje betaalbaar zijn.

• vincenttor
Ik heb de BT versie zelf ook nog niet, las wel dat deze al uitgeleverd zouden worden.

http://www.teptron.com/shop.html

Levertijd is 6-10 weken als je direct bij ze koopt en er is een aanbieding op het moment zag ik.
Pagina: 1