Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gezocht: laptop (tot 700) met SSD en HDD en DVD-drive

Pagina: 1
Acties:

• Estel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 21:56
Ik ben op zoek naar advies voor een laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Licht gebruik hoofdzakelijk. Browsen, tekstverwerken, beetje videobewerking/conversie (b.v. handbrake) en wat programmeerwerk (Visual Studio), al dan niet in een Virtualbox VM.

Wat is je budget?
Mijn vorige laptop (ong. 5 jaar oud) die op zich prima voldeed was destijds €500 (geen BTW hoeven te betalen). Ik denk daarom dat het moet kunnen voor max €650. Die oude laptop had een i5 en 6GB geheugen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hoofdzakelijk thuis te gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn vorige laptop was een Lenovo en daarvoor een HP. Geen goede ervaringen met ASUS en Acer, dus die liever niet. Ook een Medion wordt ik niet gelukkig van.
Ik neig naar een i3 of een i5 met minimaal 6GB geheugen. Met betrekking tot het scherm heb ik wel een harde eis, dat moet full HD (1920x1080) zijn.

Daarnaast heb ik nog wat extra wensen. Ik wil er graag een SSD in, maar ook een gewone HDD voor opslag. Daarnaast ook nog een DVD-speler. Volgens mij wordt het dan al lastiger, ook omdat dit vaak niet aangegeven staat in de specificaties. Wel welke schijf in gebruik is, maar niet welke aansluitingen er nog meer zijn. Gezien deze wensen, is denk ik een laptop met een M.2 slot de mooiste oplossing, maar die wordt niet zoveel gebruikt geloof ik. Een van de weinige die ik kon vinden, is een HP Pavilion 15. Ik zou er dan wel wat extra geheugen moeten inzetten en eventueel een losse schijf. Niet zo'n probleem, dat kan ik prima.
Een keus uit één is echter geen keus, dus ik benieuwd of ik iets over het hoofd heb gezien of dat er een andere oplossing is.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Ik heb niet het idee dat je zelf gezocht heb in de pricewatch, en dat vind ik wel jammer.
Maar hier . pricewatch: Peaq PNB C2015-I5N1
Deze laptop heeft alles wat je wilt en voor de prijs! (hij is 50 euro duurder) maar ja

[ Voor 5% gewijzigd door coolbvrobin op 05-11-2016 14:00 ]

• Estel
Ik heb uiteraard wel degelijk gezocht, hoe denk je dat ik bij die HP kwam?

Het gaat me er niet zozeer om dat het er al allemaal inzit, maar dat het erin kán. Ik heb er zelf nog wel een paar 2.5" schijven liggen.

Ik heb geen ervaringen met Peaq, ik zal me eens verdiepen in het merk.

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
coolbvrobin schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:59:
Ik heb niet het idee dat je zelf gezocht heb in de pricewatch, en dat vind ik wel jammer.
Maar hier . pricewatch: Peaq PNB C2015-I5N1
Deze laptop heeft alles wat je wilt en voor de prijs! (hij is 50 euro duurder) maar ja
Lees voor de grap eens de beoordelingen van deze laptop:
http://www.mediamarkt.nl/...=regulier#product-ratings

Erg vreemd, maar lijkt me geen aanrader.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Met al je wensen en je budget is dit zo'n beetje het enige wat te vinden is in de Pricewatch:
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020564, Qwerty toetsenbord)

Medion Erazer met Core i5-6200U, Full HD scherm, GTX 950M, 6GB geheugen, 1TB harde schijf met 8GB flash. En een DVD Drive. Volgens de Pricewatch zit er nog een vrij M2 slot in deze laptop.

Deze laptop heeft dan nog de beste videokaart binnen het budget wat je hebt. Een GTX 960M kost meer, die zie je pas terug in laptops van rond de 1000 euro. Het is een Medion, maar je zit met 700 euro echt wel in de budget merken te winkelen. Dus of je zal meer moeten sparen of accepteren dat het een Medion is.

Je kan alleen wat meer vinden als je oudere hardware goed vindt:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z51-70 80K60153NX

Deze Lenovo Ideapad heeft een Core i7-5500U, 8GB geheugen en een Radeon R7 M360 en een Full HD scherm. De opslag is een 500GB hybride schijf. Geen idee of hier een mogelijkheid is voor een M2 SSD.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
LukasW schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:26:
[...]

Lees voor de grap eens de beoordelingen van deze laptop:
http://www.mediamarkt.nl/...=regulier#product-ratings

Erg vreemd, maar lijkt me geen aanrader.
tjaaa daar heb ik niet naar gekeken .
In iedergeval. voor het budget wat hij wil uitgeven is zeer weinig keus.
Dus inderdaad wat CMD-snake al zegt: meer bij elkaar sparen!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Volgens mij moet het best kunnen.

Deze heeft nog een vrij m2 slot en het geheugen is ook te upgraden: pricewatch: Medion Akoya E6421 (30019784/30019947, Qwerty)

Of deze: pricewatch: Medion Akoya E6422 (30020433, Qwerty)
Heeft een i3 ipv een i5, maar er zit wel al een ssd in. Hier hoef je dus alleen wat geheugen bij te prikken.

Ik zie dat medion niet de voorkeur heeft, maar met deze wensen blijft er niet heel veel over.

[ Voor 8% gewijzigd door LukasW op 06-11-2016 15:16 ]

• Estel
Het niet zozeer dat ik het geld niet heb voor een duurdere, maar meer dat ik het er niet voor over heb. Ik denk dat ik misschien toch maar een Medion moet overwegen of voor de HP gaan en er dan zelf een HDD inzetten.
Zoals ik al zei, het er hoeft nog niet zowel een SSD als HDD in te zitten, zolang er maar ruimte voor allebei is zonder dat dit ten koste gaat van een DVD drive. Vandaar dat ik meen dat een M.2 slot daar een mooie oplossing voor zou zijn. Het is erg jammer dat daar niet meer gebruik van wordt gemaakt en dat er bij de pricewatch wel staat welke uitgangen erop zitten, maar niet of er vrije M.2/SATA sloten zijn en/of geheugenbanken. Nu zijn leveranciers daar ook niet echt vrijgevig mee...
Pagina: 1