Mijn eerste topicstart in CSA sinds FAQs etc. in 2005 
Bij verzenden van mail geeft Outlook "De bewerking is mislukt. De berichteninterfaces hebben een onbekende fout gemeld. Als het probleem blijft bestaan, start u Outlook opieuw."
Vreemd genoeg niet altijd:
- mailen aan mijn werkadres gaat goed, mailen aan mijn Hotmailadres gaat fout.
- mailen aan 'Naam naam <ab.naam@quicknet.nl>' door een oude mail te kopieren gaat goed, mailen aan 'ab.naam@quicknet.nl' gaat fout. In beide gevallen zonder ''. Schiet mij maar lek...
GoT-search geeft veel 'De client-bewerking is mislukt' en 'De bewerking is mislukt. Kan een object niet vinden'. Andere problemen dus. Ook https://gathering.tweaker...eyword=berichteninterface hielp niet direct.
Outlook 2016 thuis/zelfstandigen en Windows 10 Pro, alle updates geïnstalleerd.
Geprobeerd:
- Windows / Outlook opnieuw opstarten
- Auto-aanvullen cache geleegd
- Auto-aanvullen uitgeschakeld
- Check op typo's in mailadressen
- Alle servers geprobeerd: Google Apps mail (via Google Apps Sync, zakelijk abo), Hotmail (Exchange) en SMTP-servers.
- Scanpst en reparatie op alle PST/OST-files
- Mail-component van virusscanner uit of aan maakt niet uit
- Reparatie-installatie van Office
Dan resteert eventueel een nieuw profiel aanmaken of worst case Outlook verwijderen. Aangezien ik de vorige keer problemen kreeg met Google apps sync na aanmaken van een nieuw profiel, vraag ik het liever eerst hier even of ik wat ben vergeten.
Bij verzenden van mail geeft Outlook "De bewerking is mislukt. De berichteninterfaces hebben een onbekende fout gemeld. Als het probleem blijft bestaan, start u Outlook opieuw."
Vreemd genoeg niet altijd:
- mailen aan mijn werkadres gaat goed, mailen aan mijn Hotmailadres gaat fout.
- mailen aan 'Naam naam <ab.naam@quicknet.nl>' door een oude mail te kopieren gaat goed, mailen aan 'ab.naam@quicknet.nl' gaat fout. In beide gevallen zonder ''. Schiet mij maar lek...
GoT-search geeft veel 'De client-bewerking is mislukt' en 'De bewerking is mislukt. Kan een object niet vinden'. Andere problemen dus. Ook https://gathering.tweaker...eyword=berichteninterface hielp niet direct.
Outlook 2016 thuis/zelfstandigen en Windows 10 Pro, alle updates geïnstalleerd.
Geprobeerd:
- Windows / Outlook opnieuw opstarten
- Auto-aanvullen cache geleegd
- Auto-aanvullen uitgeschakeld
- Check op typo's in mailadressen
- Alle servers geprobeerd: Google Apps mail (via Google Apps Sync, zakelijk abo), Hotmail (Exchange) en SMTP-servers.
- Scanpst en reparatie op alle PST/OST-files
- Mail-component van virusscanner uit of aan maakt niet uit
- Reparatie-installatie van Office
Dan resteert eventueel een nieuw profiel aanmaken of worst case Outlook verwijderen. Aangezien ik de vorige keer problemen kreeg met Google apps sync na aanmaken van een nieuw profiel, vraag ik het liever eerst hier even of ik wat ben vergeten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)