i5 3550 vs i5 6600 upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 06:25
Mijn vraag
Ik heb i5 3550 op een Asrock H61M-GS moederbord. Nu heb ik daar 8gb ram op zitten en raar genoeg leest deze maar 1 balkje tegelijk (beide apart werken gewoon).

Nu dacht ik er aan om te upgraden naar een i5 6600, maar klopt het dat deze minder goed presteert dan de 3550?

Het is dus denk ik of een nieuw moederbord met de huidige cpu voor meer geheugen capaciteit of een nieuw moederbord cpu en dan meteen ddr4... wat denken jullie?

Beste antwoord (via crimby op 06-11-2016 11:31)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het verschil tussen beide processoren is niet zo groot als je zou denken en imo zeker de kosten niet waard.

Wil je upgraden vanwege dat ram-probleem? Ik denk dat als je 1060 binnen is je alles kan spelen wat je wilt met je 3xxx en 8GB :)

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:26
Waar heb je gelezen dat een 6600 minder goed presteert dan een 3550??, zelfs de 6400 is al sneller.

Waarom zou je willen overstappen?

Ik denk dat de 3550 voor de meeste taken nog wel prima is, goedkoopste oplossing is dan een nieuw geheugen reepje met meer GB en/of een (2e hands) moederbordje.

• crimby
mitsumark schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:27:
Waar heb je gelezen dat een 6600 minder goed presteert dan een 3550??, zelfs de 6400 is al sneller.

Waarom zou je willen overstappen?

Ik denk dat de 3550 voor de meeste taken nog wel prima is, goedkoopste oplossing is dan een nieuw geheugen reepje met meer GB en/of een (2e hands) moederbordje.
Thanks voor je reactie. Ik had het hier gelezen:
http://cpuboss.com/cpus/I...00K-vs-Intel-Core-i5-3550

"Voor de meeste taken wel prima is" klinkt niet heel overtuigend, maar het is de moeite nog niet waard te upgraden?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:26
Onzin site, niet meer komen :)

Ik zal het anders formuleren: Als de 3550 niet meer geschikt is om je gewilde taken te doen, dan is de 6600 dat 9 van de 10 keer ook niet.

Het zou wel helpen als je vertelt wat je precies met je computer doet (en dan zou je zelf ook benchmarks op kunnen zoeken).

• crimby
mitsumark schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:23:
Onzin site, niet meer komen :)

Ik zal het anders formuleren: Als de 3550 niet meer geschikt is om je gewilde taken te doen, dan is de 6600 dat 9 van de 10 keer ook niet.

Het zou wel helpen als je vertelt wat je precies met je computer doet (en dan zou je zelf ook benchmarks op kunnen zoeken).
Ooh beetje dom van me haha het is een game pc, enkel multiplayers zoals BF1 nu (zit op dit moment voor de deur te wachten op mn nieuwe gtx1060)... hopelijk aankomende tijd nog andere vette shooters :-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Verder is een van de basic life skills op het internet het onderscheid maken tussen gare clickbait en informatieve sites. Mag erg duidelijk zijn wat deze CPUBoss is. Voortaan beetje kritischer zijn, en liever uitwijken naar echte reviewsites met inhoudelijke artikels geschreven door mensen, niet bots :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • Beste antwoord

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het verschil tussen beide processoren is niet zo groot als je zou denken en imo zeker de kosten niet waard.

Wil je upgraden vanwege dat ram-probleem? Ik denk dat als je 1060 binnen is je alles kan spelen wat je wilt met je 3xxx en 8GB :)

• crimby
Aikon schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:48:

Daar lijkt het inderdaad nu wel op :) misschien eerst maar eens een fatsoenlijke monitor (nu 23 inch)... niet perse 1440 maar wel groter :)
dion_b schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:45:
Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Verder is een van de basic life skills op het internet het onderscheid maken tussen gare clickbait en informatieve sites. Mag erg duidelijk zijn wat deze CPUBoss is. Voortaan beetje kritischer zijn, en liever uitwijken naar echte reviewsites met inhoudelijke artikels geschreven door mensen, niet bots :o
Sorry :(

En ik heb geen idee welke review site beter is en welke niet. Wat me juist opviel aan deze is dat er géén verhaal bij zat en enkel stats waar ik naar op zoek was :) Ik zal er op letten :)

[ Voor 44% gewijzigd door crimby op 06-11-2016 11:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met een review site op te zoeken... lees bijv www.anandtech.com , www.tomshardware.com of trouwens gewoon hier op www.tweakers.net . Verschil tov clickbaitsites als CPUBoss zou gelijk moeten opvallen. Tip: als je bij vijf verschillende "reviews" op een site exact zelfde text ziet staan, dan weet je genoeg :')

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1