-The_Mask- schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:15:
[...]
Nee dat is onzin. Het verschil tussen single rail en multi-rail is dat bij multi-rail de 12V wordt gesplit in meerdere rails met hun eigen beveiliging zodat je een betere beveiliging hebt tegen overbelasting en kortsluiting. Maar dat een single rail zou uitvallen bij een videokaart met hoog vermogen is onzin, kan niet eens. Kan wel voorkomen bij een slecht ontworpen multi-rail voeding die er voor zorgt dat de beveiliging wordt getriggered terwijl dat niet moet.
Het kan overigens wel de voeding zijn, maar dan betekend het dat de voeding defect is, maar dan heb je waarschijnlijk nog garantie. Op de voeding zit namelijk 7 jaar garantie, waarmee de kans dat je nog garantie hebt erg groot is, of je moet één van de allereerste hebben dan kan die uit garantie zijn. De voeding komt is vanaf half 2009 te koop, in het geval van de eerste HX750 met 80PLUS Silver certificaat. Degene met 80PLUS Gold certificaat zit sowieso nog binnen garantie want die is veel nieuwer.
Thanks voor de uitleg. Na wat meer lezen kwam ik er inderdaad ook achter dat single/multi rail hier niets mee van doen heeft.
Ik heb even gekeken en de hx750w is aangeschaft in mei 2011. Het is de silver variant. (
http://www.corsair.com/en...fied-modular-power-supply)
Overigens, tijdens een cpu en mem test geen problemen. De psu test met OCCT heb ik nog niet kunnen doen.
-edit; windows logt eventid 41 (kernel power) op de momenten dat de reboot voorkomt. "The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly."
[
Voor 7% gewijzigd door
Stealth2000 op 05-11-2016 22:21
]