Sapphire R9 Fury reboot bij load.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik heb een pc upgrade gedaan en mijn psu gehouden, een corsair hx750w. Nu reboot de pc wanneer ik bijvoorbeeld een game start.
Ik las dat de Fury veel power (300w) trekt en dat een single rail psu zoals die van mij dat niet redt.
Voordat ik een nieuwe multi rail psu haal, kan iemand mijn vermoeden bevestigen?

Beste antwoord (via Stealth2000 op 07-11-2016 21:02)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Stealth2000 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:15:
Ik las dat de Fury veel power (300w) trekt en dat een single rail psu zoals die van mij dat niet redt.
Voordat ik een nieuwe multi rail psu haal, kan iemand mijn vermoeden bevestigen?
Nee dat is onzin. Het verschil tussen single rail en multi-rail is dat bij multi-rail de 12V wordt gesplit in meerdere rails met hun eigen beveiliging zodat je een betere beveiliging hebt tegen overbelasting en kortsluiting. Maar dat een single rail zou uitvallen bij een videokaart met hoog vermogen is onzin, kan niet eens. Kan wel voorkomen bij een slecht ontworpen multi-rail voeding die er voor zorgt dat de beveiliging wordt getriggered terwijl dat niet moet.

Het kan overigens wel de voeding zijn, maar dan betekend het dat de voeding defect is, maar dan heb je waarschijnlijk nog garantie. Op de voeding zit namelijk 7 jaar garantie, waarmee de kans dat je nog garantie hebt erg groot is, of je moet één van de allereerste hebben dan kan die uit garantie zijn. De voeding komt is vanaf half 2009 te koop, in het geval van de eerste HX750 met 80PLUS Silver certificaat. Degene met 80PLUS Gold certificaat zit sowieso nog binnen garantie want die is veel nieuwer.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Het zou kunnen maar voordat je inderdaad een nieuwe koopt zou ik toch heel even verder kijken.

- wat is de rest van je systeem?
- Heb je een schone installatie gedaan na je pc upgrade?
- reboot hij ook op andere momenten.
- Kan je testen met een andere gpu? of anders de onboard gpu?

[ Voor 6% gewijzigd door Elmo_b op 05-11-2016 12:30 ]

• Stealth2000
Gigabyte z170x mobo, i7 6700k, 16gb corsair mem en een SanDisk m2 512gb.
Dit systeem: gallery: Stealth2000

Het is inderdaad een clean install. Voor de rest is hij stabiel. Helaas kan ik niet testen met een andere gpu.

[ Voor 20% gewijzigd door Stealth2000 op 05-11-2016 14:25 . Reden: systeem toegevoegd ]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Al geprobeerd een spel te starten op je onboard gpu?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Voor de rest is hij stabiel, heb je ook geheugen en cpu getest?
Je kan met OCCT een aantal tests doen waaronder een PSU test. Geheugen zou ik testen met Memtestx86+ en cpu met OCCT en Prime95.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Rebooten bij load gebeurt voornamelijk op geheugen of powerfailure. Probeer eens met benchmarks en sensorsoftware te achterhalen wat er gebeurd. Zoek wel software die live logged

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • Beste antwoord

• -The_Mask-
  • Niet online
Stealth2000 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:15:
Nee dat is onzin. Het verschil tussen single rail en multi-rail is dat bij multi-rail de 12V wordt gesplit in meerdere rails met hun eigen beveiliging zodat je een betere beveiliging hebt tegen overbelasting en kortsluiting. Maar dat een single rail zou uitvallen bij een videokaart met hoog vermogen is onzin, kan niet eens. Kan wel voorkomen bij een slecht ontworpen multi-rail voeding die er voor zorgt dat de beveiliging wordt getriggered terwijl dat niet moet.

Het kan overigens wel de voeding zijn, maar dan betekend het dat de voeding defect is, maar dan heb je waarschijnlijk nog garantie. Op de voeding zit namelijk 7 jaar garantie, waarmee de kans dat je nog garantie hebt erg groot is, of je moet één van de allereerste hebben dan kan die uit garantie zijn. De voeding komt is vanaf half 2009 te koop, in het geval van de eerste HX750 met 80PLUS Silver certificaat. Degene met 80PLUS Gold certificaat zit sowieso nog binnen garantie want die is veel nieuwer.

AMD Nieuwsdiscussie

• Stealth2000
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:15:
[...]

Thanks voor de uitleg. Na wat meer lezen kwam ik er inderdaad ook achter dat single/multi rail hier niets mee van doen heeft.

Ik heb even gekeken en de hx750w is aangeschaft in mei 2011. Het is de silver variant. (http://www.corsair.com/en...fied-modular-power-supply)

Overigens, tijdens een cpu en mem test geen problemen. De psu test met OCCT heb ik nog niet kunnen doen.

-edit; windows logt eventid 41 (kernel power) op de momenten dat de reboot voorkomt. "The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly."

[ Voor 7% gewijzigd door Stealth2000 op 05-11-2016 22:21 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat kan, met de nadruk op kan idd duiden op een defecte voeding. Heb je ook een andere voeding om te testen? Een high-end 450W voeding met twee PEG connectors is al genoeg voor jouw PC.

AMD Nieuwsdiscussie

• Stealth2000
Gok gewaagd en toch nieuwe voeding gehaald. (hx1000i) Problem solved... Ik ga corsair mailen over mijn hx750w, die had dit ook gewoon moeten kunnen draaien m.i.

Verwijderd

Was een 1000w voeding de enige die op voorraad was ofzo? Je had jezelf dik €100,- kunnen besparen door een RM550x te nemen.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
De RM550x heeft nog geen fractie van de bling bling waarde van welke 1000 watt voeding dan ook, het lijkt me dat Stealth2000 hier de beste keuze heeft gemaakt qua voeding.

[ Voor 4% gewijzigd door Flamesz op 07-11-2016 23:38 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:06:
Was een 1000w voeding de enige die op voorraad was ofzo? Je had jezelf dik €100,- kunnen besparen door een RM550x te nemen.
Inderdaad nogal overdaad, waardoor het rendement relatief nog slechter is ook. Hij had ook gewoon een advanced replacement kunnen doen en Corsair een nieuwe voeding laten sturen en zijn oude terugsturen. Was nog eens € 100,- goedkoper geweest.

• Stealth2000
Tja, wellicht wel. Gevoelsmatig en door gebrek aan kennis wilde ik niet weer 750w, en de 1000 was sneller leverbaar dan de 850. Ik ben wel fan van corsair dus eigenlijk ook niet echt naar andere merken gekeken. En het prijsverschil wordt nu natuurlijk ruimschoots goedgemaakt door de grafische pracht die foutloos over het scherm vliegt ;)

Verwijderd

Idd gebrek aan kennis want als je de informatie van een kenner had aangenomen
-The_Mask- schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:30:
Een high-end 450W voeding met twee PEG connectors is al genoeg voor jouw PC.
had je voor veel minder geld een net zo mooi beeld gehad.
Pagina: 1