Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iMac 27" 2015 voor grafische activiteiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ben toe aan een nieuwe iMac. De huidige die ik heb is intussen 10 jaar oud en doe ik weinig meer mee. Verder nog een MacBook Air die nu 6 jaar oud is, daar doe ik nu alles op. Het werkt, maar loop heel erg tegen de lage opslag aan (128 GB SSD). Verder bij grotere bewerkingen ook wel erg met de processor. 1,86 GHz c2d. Werkgeheugen van 4GB gaat nog wel. Kortom wat ik ook ga aanschaffen anno 2016, ik zal er op vooruit gaan. Momenteel volg ik een opleiding, die duurt nog tot in februari. Kan dus van de onderwijskorting gebruik maken. Ben nog wat in dubio of ik niet beter kan wachten op een nieuwer model, aangezien deze al een jaar uit zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Heb Adobe cs6, Illustrator, InDesign, Photoshop. Maak geregeld foto's en vind het leuk om beelden te bewerken in mijn vrije tijd, dus die laatste wordt het meeste gebruikt. Maak incidenteel een film met videobestanden van de telefoon. Doe nu een opleiding webdesign, dus ga daar in de toekomst ook meer mee doen. Overweeg om via de opleiding Adobe CC aan te schaffen voor een jaar.
Heb een dvd-brander met USB 2 aansluiting, die ik vooral gebruik om muziek van cd's over te zetten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Doe aan BTO opties:
Het werkgeheugen kan ik later nog uitbreiden, zou dan graag voor een vaste opslag willen gaan van 1TB. 512GB zou ook kunnen, maar weet niet of ik daar over een paar jaar genoeg aan heb. Vraag me verder af of ik met mijn bezigheden baat ga hebben bij de i7 processor en of ik verschil ga merken met de versie met een betere videokaart. Heb ze hieronder in het lijstje staan.
Bedoeling is om er wat jaren mee te doen. Alvast bedankt voor de adviezen. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Apple iMac Retina 5K (2015) 3,2GHz, 1TB SSHD, R9 M390€ 2.149,-€ 2.149,-
1Apple iMac Retina 5K (2015) 3,3GHz, 2TB SSHD, R9 M395€ 2.454,09€ 2.454,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.603,09

Ben naast deze optie ook deze MacBook pro aan het overwegen. Dan met 512GB opslag. Versie verder wordt me te veel qua prijs.

#ProductPrijsSubtotaal
1Apple MacBook Pro 2016 15,4" met Touch Bar 2,6Ghz, 256GB Zilver€ 2.449,-€ 2.449,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.449,-

Wat is de beste aankoop als ik nu een computer van Apple aanschaf?
3000 euro is wel echt de max eigenlijk en minder mag uiteraard.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2016 15:20 ]

Alle reacties

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Al eens aan een hackintosh gedacht, misschien een beter alternatief voor jou en dan heb je ook veel betere prestaties voor de kostprijs en je hebt de OS.

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:36
iBombs schreef op zondag 06 november 2016 @ 14:26:
Al eens aan een hackintosh gedacht, misschien een beter alternatief voor jou en dan heb je ook veel betere prestaties voor de kostprijs en je hebt de OS.
Een hackintosh is een optie maar er is geen garantie dat alles ook echt gaat werken.
Het is zo dat je meestal dagen zit te sprutsen voordat het gaat werken en ik denk dat de meeste mensen daar geen interesse in hebben. plus als hij iMessage of FaceTime wilt gaan gebruiken is dat onmogelijke zonder een echte Apple Serial ;)

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
nilsson1234 schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:12:
[...]

Een hackintosh is een optie maar er is geen garantie dat alles ook echt gaat werken.
Het is zo dat je meestal dagen zit te sprutsen voordat het gaat werken en ik denk dat de meeste mensen daar geen interesse in hebben. plus als hij iMessage of FaceTime wilt gaan gebruiken is dat onmogelijke zonder een echte Apple Serial ;)
Ik persoonlijk zou daar geen probleem mee hebben maar hangt van jou af. :)

Verwijderd

Topicstarter
Moet zeggen dat ik niet facetime of iMessage gebruik op een computer, maar hackintosh is weer een beetje out of my league om uit te voeren.
Toch bedankt voor de tip!

Overweeg na een weekend erover nagedacht te hebben de laptop. Hij wordt wel verguisd, maar vermoed dat ik met mijn gebruik er aardig mee uit de voeten kan. Als het meteen of na een week niet bevalt, kan ik hem nog terugsturen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 08:01 ]