Keukenverlichting met bewegingssensor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Omdat nu ongeveer alle lampen in mijn keuken kapot zijn, wil ik er graag wat aan veranderen. Ik wil graag onder mijn bovenkastjes ledverlichting, zodat het aanrecht verlicht wordt, en ik wil die graag geschakeld hebben op beweging.

Leek mij niet iets uitzonderlijks maar tot nu toe kom ik er niet uit. Het is maar een simpel, oud keukentje, en ik wil niets inbouwen.

Eisen en wensen:
- niet op batterijen
- makkelijk te bevestigen (liefst gewoon plakspots of strips)
- goedkoop
- niet solderen of al te veel gedoe, maar ik weet wel hoe een schroevendraaier werkt dus een paar draadjes kan ik wel aansluiten.

Voorlopig lijkt dat ik dan uitkom op een ledstrip en een bewegingssensor
Nadeel, ik vind het nog best duur worden, en de aansluiting van de sensor is helemaal exposed, is dat handig? En ben ik compleet als ik bovenstaande neem en 1 extra kabeltje?

Deze ledstrip is bv veel goedkoper: maar daar zie ik weer geen mogelijkheid om een sensor op aan te sluiten.

Zijn er mensen met tips of alternatieven?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:50
Op die onderste strip (die 220v) kun je gewoon een beweging sensor van bijvoorbeeld een buitenland aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Thanks, nog steeds vrij duur moet ik zeggen. Ik kwam uiteindelijk zeer betaalbare ledverlichting tegen, en denk dat ik daar een tussenstekker bij ga bestellen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation