Speakers ruizen maar koptelefoon niet, hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Mijn vraag
waardoor ruisen/zoemen mijn speakers van mijn computer, maar mijn koptelefoon niet?
Ik gebruik kleine speakers van trust en deze ruisen/zoemen, ook al staat de computer uit. Het ruisen/zoemen wordt erger als ik bijvoorbeeld een videogame speel, maar is bijna helemaal weg als ik niks met de computer doe en op het bureaublad staat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
de trust speakers
http://tweakers.net/pricewatch/421058/trust-leto.html
vorig moederbord
http://tweakers.net/price...msi-b150i-gaming-pro.html
huidig moederbord
http://tweakers.net/price...-maximus-viii-ranger.html
kop telefoon
http://tweakers.net/price...9/cm-storm-ceres-300.html
en laatste drivers voor de audio chips op de moederborden

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-heb meerdere moederborden getest (ivm verschillende audio chips)

-heb koptelefoon op zelfde aansluiting aangesloten als de speaker, geen probleem

-Dat het stopcontact geen aarde zou hebben, toen heb ik met een geaarde verlengkabel de computer
aangesloten op een geaarde stopcontact, geen effect.

Ik denk er zelfs aan om andere speakers te halen, maar wil dan graag zeker weten dat het ruisen/zoemen van de speakers dan niet vrolijk verder gaat met een andere set

[ Voor 3% gewijzigd door ronald92 op 05-11-2016 10:18 . Reden: typo/ vet maken tekst ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:16
Trust is nou niet echt kwaliteit. Je kunt het testen door de speakers even op je mobiel aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
.Maarten schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:06:
Trust is nou niet echt kwaliteit. Je kunt het testen door de speakers even op je mobiel aan te sluiten.
de speakers hebben ook voeding nodig van een usb 2.0

als de usb stekker aangesloten is (het setje voeding krijgt) en ik de 3,5mm jack los haal blijft de zoem bestaan. dit is waarschijnlijk nog belangrijke info dat ik vergeten ben :$

http://www.youtube.com/watch?v=HpWASWzX0d4
komt redelijk dicht bij in de buurt van het geluid

[ Voor 10% gewijzigd door ronald92 op 05-11-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Ok hier even een stappenplan:
Sluit de 3.5mm Jack aan op je mobiel en de USB op de pc. (Pc wel aan zetten) en test het.

Daarna laat je de 3.5 mm Jack In je mobiel en pak je een USB lader en sluit je de speakerset daarop aan. Bij gebrek aan een USB lader pak dan een tv met USB of een laptop of andere pc.

Heb je in beide gevallen ruis dan is het speakersetje kapot. Heb jee alleen ruis in er eerste geval dan is het setje of je voeding of mobo niet fris. Iets met filtering van de stroomvoorziening. Dan kun je alsnog een nieuw setje kopen met een normale stroomaansluiting of een USB lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
ik heb al een andere voedingsbron gebruikt voor de speakers en dit had geen effect.
het zoemen bleef.

heb de 3,5mm jack ook in een andere aansluiting gedaan, maar wel aangesloten via computer.
echter heb ik wel 2 moederborden gehad, ook 2 verschillende voedingen.

kan ik hier de conclusie uit trekken dat het speaker setje maar 1 maand heeft vol gehouden? en deze nu kapot is? en dat een nieuwe set waarschijnlijk beter zal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sja, ik verwacht eigenlijk niet veel meer van zo'n speakersetje. Geschikt om de geluidjes van inkomende email af te spelen, meer niet. Iets meer kwaliteit in dezelfde categorie is een simpel Logitech setje:
pricewatch: Logitech Z200 Zwart

Als je even aangeeft wat je precies wilt met een speakerset (gamen, films, muziek etc), dan kunnen we wat gericht advies geven. Voor gamen/films is een 2.1 set wellicht interessant. En een budget, want voor 7,50 ga je niet heel ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
Het is Trust. Het spreekwoord is ook dont trust Trust. Dat spul is goedkoop en niet echt van denderende kwaliteit.
Ik verwacht dan dat het setje gewoon kapot is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
Update

In de afgelopen tijd heb ik drie tal topics aangemaakt met op het eerste zicht ongerelateerde problemen.
het gaan om de topics

Toetsenbord verlichting gaat soms aan als pc uit is
Toetsenbord veranderd kleur na herstart pc
speakers ruizen maar koptelefoon niet.

na lang zoeken en adviezen te hebben gekregen op de diverse topics heb ik alle problemen kunnen oplossen.
Het probleem zat hem in de energie beheer instellingen in windows en de ERP setting in de bios.

Deze stonden zo ingesteld dat er ten alle tijden stroom op de usb poorten bleven staan, ook al stond de optie om via usb telefoons en dergelijke op te laden uit.

Na het instellen van de EPR op S5 en de windows setting op niet selectief usb afsluiten zijn alle probemen verdwenen maar veranderd het toetsenbord van kleur na herstarten pc.

Het toetsenbord is een budget toetsenbord en heeft geen bios setting of ingebouwde controller. Daardoor werkt deze net als ram, zo lang er spanning op het systeem staat onthoud deze de instellingen en dergelijke, valt de spanning weg dan zijn alle instellingen ook weg.

ik hoop dat ik mensen kan helpen met de oplossing te geven voor de problemen die ik had, doe er je voordeel mee als je ook vage problemen hebt.
Je mag me ook altijd een bericht sturen voor advies als je soort gelijke problemen hebt
Pagina: 1