Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-07 15:19
Na jaren stock android ben ik zeer teleurgesteld in de google pixel. Ik vervelend genoeg toe aan een nieuwe telefoon omdat het scherm van mijn nexus 6p een vakantie naar kreta niet heeft overleefd.
Zag voor 50 euro een iphone 5s staan op marktplaats, die gekocht. Alles werkt enkel een barst bovenin het scherm. Heb sinds ios 4 oid op een ipod nooit meer echt ios gebruikt, dus dacht, even kijken hoe het nu is, of een overstap een keer iets verfrissends is. Kan altijd zelf het scherm repareren en met winst doorverkopen.
Nu heb ik een aantal vragen. Ik heb het gevoel dat ze niet allemaal op te lossen zijn, maar goed, misschien doe ik iets fout, of gebruik ik ios gewoon verkeerd: (ios 10.1.1)

Ik ben gewend om locatie enkel aan te zetten wanneer ik dit wil gebruiken. Kwestie van quick toggle menu naar beneden halen en locatie aantikken op android. Op de iphone kan ik locatie enkel toggelen bij instellingen, privacy, locatie. Ook lukt het mij niet om de weer app op arnhem of wageningen in te stellen ipv amsterdam zonder locatie aan te zetten. Doe ik iets fout? Ik wil gps niet non stop aan hebben, vreet accu.

Bloatware:
Ik dacht dat android fabrikanten koning der bloatware waren, maar poeh wat staat er wel allemaal niet op mijn iphone. Ik heb allerlei apple watch en aandelen apps kunnen verwijderen, maar waar ik niet uit kom, is in het instellingen menu. Hier staan instellingen voor Twitter, Facebook, Flickr (leuke naam), en Vimeo. De laatste 2 diensten ken ik niet eens, ik gebruik er 0. Hoe kan ik deze verwijderen? Ik hou niet van bloatware.

Safari:
Ik denk dat ik iets fout doe. Ik had een mooie startpagina gemaakt in safari, tweakers uiteraard, en een stuk of 6 andere websites die ik veel gebruik. Maar hoe kom ik gemakkelijk weer op die startpagina??
De enige manier die ik tot nu toe heb gevonden is.. knopje rechtsonderin, tabbladen, nieuw tabblad openen, opnieuw op tabladen openen, oude tabblad sluiten. Vrij omslachtig of niet? Ik heb chrome geïnstalleerd, echter, als ik uit een app een link open gaat alles nog steeds via safari. Is er een makkelijkere manier om terug te gaan naar je startscherm in safari, of om chrome als standaard app in te stellen?

Wifi:
Ik heb 2 netwerken in huis omdat wifi en vloerverwarming op iedere verdieping niet samen gaat. Ik ben gewend om te switchen door in android het quick toggle menu naar beneden te swipen, op het wifi icoon te klikken, en dan kan ik een netwerk kiezen. Op de iphone kan je enkel wifi aan en uit doen via het quick toggle menu. Ik moet wederom naar instellingen om te switchen. Kan dit sneller?

Voor de rest sta ik versteld van de snelheid van dit 3 jaar oude model. Ram geheugen is wel erg karig, apps moeten al heel snel herladen. Hebben nieuwe iphones geen last van natuurlijk, maar een iphone 6 heeft evenveel ram als deze. Niet best.

Ik erger mij kapot aan het niet kunnen plaatsen van iconen op het startscherm waar ik wil, is hier een oplossing voor?
Ook is het instellingen menu van apps vaak niet in apps, maar in het instellingen menu te vinden van de iphone zelf. Erg vreemd naar mijn mening, als ik een instelling wil veranderen moet ik nu app uit, icoontje instellingen zoeken, juiste app in die lijst zoeken, instelling aanpassen, en weer terug naar de app. Erg omslachtig. Een instellingen knop in de app was dan beter geweest.

Tot zo ver nog niet echt onder de indruk van ios. Ik vind veel handelingen erg omslachtig, en het niet hebben van een vaste back knop is erg wennen. Ik ben steeds naar rechts aan het swipen voor een pagina terug, maar dan zit ik ineens op de hoofdpagina, of kan dan niet bij deze pagina, en dan moet ik linksboven of bij de home knop zijn. Het voelt allemaal als je moet er aan wennen, dan dat het echt innovatief voelt.
Ook nog wat kleine dingen, zoals als ik een video kijk en het geluid harder of zachter doe is er mega groot een volume icoon in beeld, zie je niets meer van de video. Kan ik met mijn koppie niet bij, zo'n beslissing. De niet storen hardware toggle is wel erg tof. Mag iedere telefoon wel hebben.

Ik wilde een foto toevoegen van mijn 5s, mag echter niet, niet genoeg karma..?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruw ER op 05-11-2016 10:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Beste advies: wennen

Volgens mij niet hoe iOS werkt. Het is in te stellen per app, niet voor alles tegelijk.

Bloatware:
Dat er standaardinstellingen opties zijn betekend niet dat er bloatware is geïnstalleerd. Lekker laten staan. Als je het niet gebruikt heb je er geen last van.

Safari:
Je hebt toch knop 'bladwijzers' onderin menubalk? Daar zet je je pagina's toch in lijkt me? Is 2x tikken om naar 'startpagina' te gaan. Ik gebruik niet echt een 'startpagina' op mobiel.. meer een desktop ding voor mij.

Wifi:
Snel wisselen kan volgens mij niet. Maar als je met allebei een keer verbonden bent geweest zou hij automatisch moeten overschakelen als je uit bereik van 1 raakt en in bereik ander komt. (Kun je je netwerken niet gewoon zelfde naam geven ?)

Iconen startscherm:
Wat lukt er niet ? Je kan iconen toch prima verplaatsen ?

Instellingen apps:
Dat ligt aan app zelf. Bij mij zijn meeste instellingen van apps onder instellingen alleen voor toegang tot locatie etc. Andere instellingen staan in de app zelf. Alleen de 'oude' apps hebben veel instellingen onder instellingen menu. Ik gebruik ook no wel vaak 'dubbelklik' op home knop om te switchen van app als ik terug wil bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je bent wel erg snel teleurgesteld, eerst in je Pixel en nu al met de 5S. :+

Wat is er precies met het scherm van je Pixel? In sommige gevallen kun je de verzekering aanspreken.

iOS is niet hetzelfde als Android, echter deel ik niet helemaal jou mening. Het is geen traag OS, en bloated valt opzicht mee. Dat je nooit van een dienst als Flickr hebt gehoord valt mij ook wel wat tegen. iOS is nu eenmaal anders, en niet gericht op de Tweaker, zoals je bij Android wel meer je eigen ding mag doen. Het OS is meer ingericht voor de casual user, maar er zijn ook genoeg developers die er toch plezier mee hebben.

Als ik zo jou verhaal leest had je beter voor een Android toestel kunnen gaan, of je meer had moeten inlezen in iOS. Met een jailbreak zou het eventueel nog kunnen, maar dat is misschien ook niet echt je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
HollowGamer schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:25:
Je bent wel erg snel teleurgesteld, eerst in je Pixel en nu al met de 5S. :+

Wat is er precies met het scherm van je Pixel? In sommige gevallen kun je de verzekering aanspreken.

Mijn nexus 6p heeft een barst. Gevallen in de samaria kloof, erg jammer. De pixels vind ik te duur, missen goede speakers, ik wil een waterdichte telefoon, design is lelijk naar mijn mening. Dus dacht misschien een keer een iphone proberen. Omdat ik erg goedkoop een 5s kon kopen wilde ik op deze manier ios 10 eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
kaassouffle schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:24:
Beste advies: wennen

Volgens mij niet hoe iOS werkt. Het is in te stellen per app, niet voor alles tegelijk.

Bloatware:
Dat er standaardinstellingen opties zijn betekend niet dat er bloatware is geïnstalleerd. Lekker laten staan. Als je het niet gebruikt heb je er geen last van.

Safari:
Je hebt toch knop 'bladwijzers' onderin menubalk? Daar zet je je pagina's toch in lijkt me? Is 2x tikken om naar 'startpagina' te gaan. Ik gebruik niet echt een 'startpagina' op mobiel.. meer een desktop ding voor mij.

Wifi:
Snel wisselen kan volgens mij niet. Maar als je met allebei een keer verbonden bent geweest zou hij automatisch moeten overschakelen als je uit bereik van 1 raakt en in bereik ander komt. (Kun je je netwerken niet gewoon zelfde naam geven ?)

Iconen startscherm:
Wat lukt er niet ? Je kan iconen toch prima verplaatsen ?

Instellingen apps:
Dat ligt aan app zelf. Bij mij zijn meeste instellingen van apps onder instellingen alleen voor toegang tot locatie etc. Andere instellingen staan in de app zelf. Alleen de 'oude' apps hebben veel instellingen onder instellingen menu. Ik gebruik ook no wel vaak 'dubbelklik' op home knop om te switchen van app als ik terug wil bijvoorbeeld.
Wifi moet wel zo, want het signaal is op mijn slaapkamer sterker vanaf beneden, zit ik dan recht boven, maar de snelheid is heel laag, heel apart maar goed. Daarom aan de andere kant van de 1e verdieping ook een wifi punt, signaal is zwakker op mijn slaapkamer maar snelheid is stukken beter.

Het homescherm van ios is echt verschrikkelijk, hoe langer ik er mee bezig ben hoe meer ik mij er aan ga ergeren. Ik kan niet beginnen om in de onderste rij apps te plaatsen. Ik MOET linksboven beginnen. Wat is dit voor iets doms. Als je een 5.5 inch iphone hebt wil je toch niet de hele tijd de bovenste rij apps aan moeten klikken? Op mijn 6p heb ik een groot klok/weer widget, dan een rij van 5 apps, dan een rij niks, dan een rij van 5 apps, en dan de onderste 4 apps die op ieder scherm te zien zijn. ios doet dit echt heel heel slecht.

En bloatware is bloatware. In mijn instellingen menu staan apps die ik niet gebruik. Zou jij het okay vinden als er ineens random apps in je instellingen menu komen te staan? Ik heb zoveel positiefs gehoord van ios, mensen prijzen het de hemel in, ik zie het niet. Ik vind dat er echt veel mis mee is. Denk niet dat ik hier aan kan wennen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je alles wil customizen en precies naar je hand wilt kunnen zetten is iOS absoluut niet geschikt.
Daar is Android veel beter in.

Als je wilt dat het default redelijk werkt en dat je niets hoeft te tweaken, kies dan iOS.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Koop maar weer een android phone, ios is niet voor jou bedoeld.

Het is overigens niet dat die apps geinstalleerd staan. Ik gebruik ze niet en hoef het ook niet te zien in het instellingenscherm maar last heb je er toch niet van?

[ Voor 57% gewijzigd door Malt007 op 05-11-2016 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die vier apps zijn, als je ze hebt geïnstalleerd, op sommige plekken verweven met ios. Maar je installeert ze pas daadwerkelijk als je ze gaat gebruiken. Wat dat betreft geen bloatware. Er staan wel veel ios apps op die je waarschijnlijk niet gebruikt maar je niet weg kunt halen, die staan bij mij bij elkaar in een map "crap".

Maar inderdaad, volgens mij moet jij als een sodemieter terug naar Android.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:42
Het heeft bij mij, toen ik destijds overstapte van een Samsung Galaxy Ace naar een iPhone 4S, letterlijk enkele maanden geduurd voor ik gewend was aan iOS. Ik was zo gewend dat je alles wat je wilde kon aanpassen (en als het niet kon was er wel een app voor zodat het toch wel kon), dan mis je dat in het begin behoorlijk.

En nu, overgestapt van een iPhone 4S naar een SE, ben ik gewoon behoorlijk tevreden over iOS. Geen moment twijfel om terug naar Android te gaan. Al moet Apple wel goed uitkijken bij quality control, want iOS10 voelt wel minder degelijk, minder goed getest aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ruw ER schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:01:
[...]

En bloatware is bloatware. In mijn instellingen menu staan apps die ik niet gebruik. Zou jij het okay vinden als er ineens random apps in je instellingen menu komen te staan? Ik heb zoveel positiefs gehoord van ios, mensen prijzen het de hemel in, ik zie het niet. Ik vind dat er echt veel mis mee is. Denk niet dat ik hier aan kan wennen...
Het zijn geen apps, het zijn instellingen. Er staan ook instellingen voor een uitgaande mail server die ik niet gebruik.. ga ik ook niet over zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
Ik ga een scherm bestellen, de 5s maken en doorverkopen. Dit is zeker niets voor mij. Denk niet dat ik er aan kan wennen. Begrijp wel dat mensen die gewoon wat willen whatsappen en facebooken, hier blij van worden, maar ik kan het niet verkroppen dat ik niets aan kan passen. Niet eens app icoontjes op de onderste rij zonder een leeg plekje elders open te laten.

Nu is dan de vraag, welke telefoon ga ik kopen. Vervelende is, er is naar mijn wensen geen betere telefoon voor mij als een nieuwe nexus 6p, misschien een zte axon 7.
Hoezo is die pixel xl niet waterdicht, en heeft ie een mono speaker onderaan.. slaat echt nergens op voor 950 euro. Snap niet dat tweakers die telefoons een 8.5 heeft gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
Wat een onzin staat er toch weer in dit topic. Waarom accepteert TS nu niet dat je een verschillend OS gebruikt en dat het allemaal anders is. Sommige dingen kon je met Android niet en met iOS wel. Andersom geld dat ook. Je moet hier jezelf tijd voor gunnen om er aan te wennen. Ik lees in je OP dat je vier punten hebt en opeens is heel iOS niet werkzaam?

Ik heb meer het idee dat je niet wil wennen aan iOS. En heb niet het idee gekregen dat iOS niks voor je is omdat het te beperkt is. Zelf gebruik ik hier beide, maar er zitten aan beide voordelen aan en nadelen. Zelf heb ik nog nooit 1 os links moeten liggen omdat het te beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
"Ik heb 2 netwerken in huis omdat wifi en vloerverwarming op iedere verdieping niet samen gaat."
Dat gaat heel goed samen, als je even de moeite neemt om het netwerk goed in te stellen (roaming) en eventueel een paar tientjes voor een goedkoop extra routertje waarop je je huidige twee kan bridgen.

Voorts sluit ik me aan bij de mensen die zeggen dat je eerst maar eens een beetje moet wennen en je weg moet vinden in iOS.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:33
Je Android toestel gaat stuk, koopt in alle haast een 5s op marktplaats voor een laag bedrag omdat je een telefoon nodig had, vervolgens kan je niet wennen aan de manier hoe iOS werkt en hier je gal spuien, ik denk dat je gewoon weer terug moet naar je 6p en hier een nieuw scherm in moet laten zetten. Hoef je niet te wennen en heb je je oude telefoon weer terug, inclusief alles wat erop stond.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
SgtElPotato schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:00:
Je Android toestel gaat stuk, koopt in alle haast een 5s op marktplaats voor een laag bedrag omdat je een telefoon nodig had, vervolgens kan je niet wennen aan de manier hoe iOS werkt en hier je gal spuien, ik denk dat je gewoon weer terug moet naar je 6p en hier een nieuw scherm in moet laten zetten. Hoef je niet te wennen en heb je je oude telefoon weer terug, inclusief alles wat erop stond.
Ik gebruik mijn 6p ook nog, nu nog even, ga ik niet laten repareren. Kost zo 200 euro en dat vind ik het niet waard.

Ik heb een 5s gekocht omdat op papier de iphone 7 plus mij het overwegen waard leek. Enkel het design, lees enorme bezels spreekt mij niet aan. De chipset, camera, waterdichtheid, stereo speakers wel. Heb die 5s enkel gekocht om ios 10 te proberen. Had een aantal problemen met het besturingssysteem, het blijkt dat dat nu eenmaal is hoe het systeem is. Niets voor mij. Ik vind het vrij waardeloos en niet fijn werken. Vrij omslachtig, en ik mis een vaste terugknop enorm. Mijn mening.
Goed, weet ik dat, kan zelf wel een schermpje op een 5s schroeven, dat is niet zo moeilijk, kan ik nog een leuke 50 euro winst maken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Volgens mij is de TS aan het trollen? dont feed the troll :)

[ Voor 26% gewijzigd door Annoyingmouse op 05-11-2016 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruw ER
Yibsel schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:06:
Volgens mij is de TS aan het trollen? dont feed the troll :)
Wat is de TS?

Edit:

Ow topic starter. En nee ben niet aan het trollen. Zoals ik al aan gaf, wat anders geprobeerd, had wat vragen of ik problemen die ik ondervond kon verhelpen. Dit kan schijnbaar niet. Prima. Ik weet nu dat ios niets voor mij is.

Ding is dat er geen enkele android telefoon is die ik op dit moment zou willen kopen, die nieuwer is als de nexus 6p. De iphone 7 voldoet op papier, op het uiterlijk van de telefoon na aan mijn wensen, software uitgeprobeerd, okay bevalt me niet.
Als het wel was bevallen was ik juist naar jou gegaan voor een 7plus yibsel, ik weet dat je die dingen onder de winkelprijs verkoopt, en ben erg tevreden met de bluetooth speaker die je mij verkocht een paar maanden geleden, inclusief aflevering aan huis.

[ Voor 71% gewijzigd door Ruw ER op 05-11-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Ruw ER schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:17:
[...]

Wat is de TS?

Edit:

Ow topic starter. En nee ben niet aan het trollen. Zoals ik al aan gaf, wat anders geprobeerd, had wat vragen of ik problemen die ik ondervond kon verhelpen. Dit kan schijnbaar niet. Prima. Ik weet nu dat ios niets voor mij is.

Ding is dat er geen enkele android telefoon is die ik op dit moment zou willen kopen, die nieuwer is als de nexus 6p. De iphone 7 voldoet op papier, op het uiterlijk van de telefoon na aan mijn wensen, software uitgeprobeerd, okay bevalt me niet.
Als het wel was bevallen was ik juist naar jou gegaan voor een 7plus yibsel, ik weet dat je die dingen onder de winkelprijs verkoopt, en ben erg tevreden met de bluetooth speaker die je mij verkocht een paar maanden geleden, inclusief aflevering aan huis.
Oh nu weet ik weer ;) ik dacht al, die naam komt mij bekend voor.

Zoals velen hier al zei, het is puur even wennen. En 5s is niet de beste iPhone om iOS te wennen, die ding is namelijk 3 jaar oud. Voor bellen whatsappen en af toe facebooken is 5s wel voldoende, maar voor andere dingen heb je toch grotere scherm nodig(iPhone 6). Als je 1 of 2 weken mee rond loop en vind je iOS nog steeds niks, dan is die idd niet voor jou bedoelt.

Bij iPhone kijken ze niet zo zeer naar specificaties. Elke nieuwe generatie is stuk sneller dan oude.
Succes! Mocht je vragen hebben over iOS of iPhone, mag je mij gerust een dm of mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:19
Na jaren Android gebruiker te zijn geweest sinds een week of 2 ook naar een iPhone 6s overgestapt. Het standaard toetsenbord van ios was wel erg wennen, ik heb er daarom maar SwiftKey opgezet, dat ziet er namelijk toch wat gelikter uit. En die heeft een nl autocorrectie.

Ja, de rest van ios was ook erg wennen, maar ik kan me wel vinden in het simpele design van de iPhone. Als je Android gewent bent, dan is het wel flink wennen. Ook mis ik soms dingen in ios die wel in Android zaten, maar daar zit ik niet zo mee.

Tot nu toe dus een tevreden gebruiker. De accuduur is behoorlijk goed moet ik zeggen.

Reden van de overstap was inderdaad ook dat ik niet erg onder de indruk was van de huidige generatie toestellen. Na de HTC M7 zijn er naar mijn mening niet meer zulke leuke toestellen uitgebracht, of veel te duur.

Natuurlijk was deze iPhone ook prijzig, maar de restwaarde is ook vrij hoog als ik de telefoon besluit weer weg te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door krakendmodem op 06-11-2016 15:59 ]

Pagina: 1