Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb mijn eerste raspberry pi B+ in 2014 bij Bendobox gekocht, Maar nu zijn denk ik enkele GPIO pinnen kapot. Eenmaal opgestuurd naar Bendobox kreeg ik een mail dat ik het niet vergoed krijg.
De reden: er zat een duikje in de usbconnector en er zat oxedatie op waardoor ze hem niet naar de leverancier konden retourneren. Eenmaal terug ontvangen heb ik niet kunnen constateren dat er oxedatie opzat.
Maar goed, mijn vraag is zou ik er een nieuwe GPIO op kunnen solderen zodat de GPIO pinnen het weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Laatst online: 23-09 09:25
Mits je de huidige connector netjes kunt desolderen moet een nieuwe erop zetten ook geen probleem zijn. Maar wat is het originele probleem, want "nu zijn denk ik enkele GPIO pinnen kapot" doet me vermoeden dat er iets niet lekker is, maar jij ook niet helemaal weet hoe en wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je niet per ongeluk enkele GPIO pinnen opgeblazen ? Dan heeft namelijk de pinnen vervangen geen nut.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbatim
  • Laatst online: 17-01-2024
Breezers schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:03:
Heb je niet per ongeluk enkele GPIO pinnen opgeblazen ? Dan heeft namelijk de pinnen vervangen geen nut.
Ik heb die B+ gebruikt samen met de GoPiGo. Had hem een tijd niet gebruikt maar na eenmaal weer te gebruiken deed de GoPiGo het niet meer. Op de desktop van Dexter Industries zit een icontje met iets van software om problemen te bekijken. Ik heb dat programma gedraaid en die gaf aan dat enkele GPIO pinnen het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:43
Die GPIO pinnen zitten volgens mij direct op de processor aangesloten. Het defect zal dan in je processors zitten wat niet te repareren is.