Ziggo downloadsnelheid is 3mbps?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuntingVillager
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:42
Hallo tweakeraars,

Ik heb sinds kort in mijn netwerk een rare bug. Mijn downloadsnelheid (lan en wifi) is maar ≈5mbps. Gisteren ziggo gebeld en die wisten ook geen raad. Normaal gesproken is de download snelheid 150mbps.

Upload snelheid werkt in tegenstelling nog gewoon normaal. Ping had ik wel weer wat problemen mee, gisterenavond meerdere spikes tot de 2000ms.

In mijn netwerk zit een switch met computers, nas etc verbonden, een wifi modem van unifi en dat zijn de enige direct aangesloten apparaten aan router.

Ik heb wel al geprobeerd alle kabels los te maken van router en er een te verbinden aan mijn laptop, snelheiden blijven hetzelfde. Ook heb ik de router gereset.

Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Ziggo zelf begrijpt het ook niet maar kunnen wel via hun systeem zien dat onze snelheid inderdaad maar ≈5mbps is.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via HuntingVillager op 05-11-2016 22:55)

Verwijderd

Coax aansluiting(en) al eens gecontroleerd?
Kabels vervangen?

De aansluiting van je groene kabel in de wand contact doos al eens gechecked?
Wellicht dat daar wat los zit?
Of anders even stukje afknippen, strippen en opnieuw aansluiten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
als ziggo zelf ook ziet dat het maar 5mb is dan neem ik aan dat ze hebben geroepen dat er een monteur langs moet komen (je ziggo router / modem) is gewoon niet in orde

Cloud ☁️

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabels vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuntingVillager
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 09:49:
Kabels vervangen?

Verschillende kabels gebruikt, ook is de aansluiting aan de router al maandenlang niet meer aangeraakt. Enige andere theorieën? Upload werkt namelijk wel gewoon normaal (en de ping meestal ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die wand contact doos?
Kan best zijn dat er 'trekkracht' op je kabel onder het huis is onstaan waardoor je kabel los is gaan zitten in je WCD. Uitsluiten of dat het is, en anders Ziggo bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:12
Een kennis van mij had hetzelfde euvel. Upload was prima (15 mbit) maar download maar hooguit 6 mbit
als je bij het modem stond en 2 a 3 mbit in de woonkamer.
Gebeld en ze hebben een nieuw modem gekregen (connect box) sindsdien is het wifi bereik goed en snel. tegen de 148 mbit aan in de woonkamer.
Ze hadden trouwens eerst een ubee modem.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runelaenen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10 13:37
Hebben we ook een tijdje gehad maar dan met Telenet in Belgie. Blijkwaar was er in de straat een auto tegen het 'bakje' gereden waardoor de verbinding heel slecht was. Vreemde was wel de upload gewoon 12mbit bleef, terwijl download zo goed als onbestaande was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuntingVillager
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:35:
En die wand contact doos?
Kan best zijn dat er 'trekkracht' op je kabel onder het huis is onstaan waardoor je kabel los is gaan zitten in je WCD. Uitsluiten of dat het is, en anders Ziggo bellen. ;)
Geprobeerd en is niet dat probleem
Megapaul schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:12:
Een kennis van mij had hetzelfde euvel. Upload was prima (15 mbit) maar download maar hooguit 6 mbit
als je bij het modem stond en 2 a 3 mbit in de woonkamer.
Gebeld en ze hebben een nieuw modem gekregen (connect box) sindsdien is het wifi bereik goed en snel. tegen de 148 mbit aan in de woonkamer.
Ze hadden trouwens eerst een ubee modem.
Heb je het hier over wifi of Lan? Ik heb trouwens ziggo gebeld en krijg deze week een nieuwe, maar vroeg me af of dit zonder ziggo kon worden opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:12
Gaat over de wifi, de kennis heeft niks bedraad aangesloten.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:54
HuntingVillager schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:35:
[...]

Geprobeerd en is niet dat probleem

[...]

Heb je het hier over wifi of Lan? Ik heb trouwens ziggo gebeld en krijg deze week een nieuwe, maar vroeg me af of dit zonder ziggo kon worden opgelost
Als ziggo ziet dat het modem niet harder gaat dan kan je er niets aan doen, dan ligt het probleem ergens in het ziggo gedeelte van de aansluiting. Dan zal ziggo langs moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als we nou eens wat minder glazenbollenwerk hadden zouden we allicht iets kunnen roepen...

Om bij belangrijkste te beginnen: wat zijn de signaalwaardes in de modem? En om welke modem gaat het?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Volgens mij is het eerst zaak om te achterhalen of het probleem aan de ziggo zijde zit, of aan jouw kant.

Prik een kabel rechtstreks in de modem en doen dan de snelheidstesten. Geen wifi dus. Als de snelheid onvoldoende is, is een monteur de oplossing. Zo niet dan is het interne netwerk het issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuntingVillager
Heb vandaag een beetje met de COAX label zitten spelen. Nadat ik deze met een kleiner snoer rechtstreeks aan de input had vastgezet ben een directe internet kabel, had ik opeens 90mbps, maar nog steeds geen 150? Daarna had ik de router weer naar de plek van eerst gebracht kijkend als er iets veranderd was, en op een of andere wijze werkte de snelheid weer op 150mbps.

Ik heb geen idee wat het probleem was, maar op een of andere manier werkt het nu, bedankt voor jullie inzet.

Edit naarmate herlezen reacties Derices' post het meest lijkend op oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door HuntingVillager op 05-11-2016 22:55 ]

Pagina: 1