Kun je een Europese telefoon verbinden met Chinese 4G?

Pagina: 1
Acties:

• jjroelofs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10-2024
Mijn Galaxy S5 ondersteunt volgens de specs op tweakers alle 3 de frequenties die in China worden gebruikt, voor zover ik deze wiki begrijp. Mijn telefoon is simlockvrij, gewoon los gekocht van een NL winkel (was wel een duitse import).

Toch zit ik nu in China zonder internet omdat de China Mobile sim geen 4g of 3g verbinding oppakt. Een Nederlandse iPhone 7 kon ook niet verbinden, maar dezelfde simkaart krijgt wel meteen 4g in een chinese telefoon.

Iemand een idee wat er mis is en of dit gefixt kan worden met een instelling? Ik heb natuurlijk al gecheckt dat data aan staat etc..

[ Voor 1% gewijzigd door jjroelofs op 05-11-2016 08:19 . Reden: typos ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Dan zal je toch echt de apn instellingen moeten wijzigen naar de juiste die de provider gebruikt. In NL gaat dat vaak automatisch (niet altijd), maar in het buitenland niet.

[ Voor 29% gewijzigd door ToFast op 05-11-2016 08:27 ]

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-09 14:48
[b]jjroelofs schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:17:[/b

Iemand een idee wat er mis is en of dit gefixt kan worden met een instelling? Ik heb natuurlijk al gecheckt dat data aan staat etc..
Yes even je APN instellingen bijwerken:
APN: cmnet
User: -leeg laten-
Password: -leeg laten-

Succes; alle Europese (Westerse) websites gaan via een gemonitorde verbinding, houdt er dus rekening mee dat veel sites (zoals Google, Gmail, Google Maps, Facebook) geblokkeerd zijn of heel traag laden. Je zult zien dat Chinese pagina's oneindig veel sneller binnenkomen.

• jjroelofs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-10-2024
Super bedankt! dat was idd het probleem. heb nu edge internet, geen 4g maar in ieder geval wel bereikbaar.
met wat googlen over APN en China Mobile ook geleerd dat China mobile een soort proprietary technologie gebruikt voor LTE die niet werkt op buitenlandse toestellen oid. bij de volgende telefoon maar even kijken hoe ik dat beter kan regelen.

Ik had al tunnelbear op mn telefoon staan dus google en facebook komen door maar het wordt er allemaal niet sneller op inderdaad, volgende keer wat beter voorbereiden. of beter, hopelijk gaan ze toeristen wat beter informeren of misschien zelfs een bypass regelen voor de great firewall.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-11 16:36
Als het nog kan verander naar China Unicom. Zij gebruiken de meer gangbare 4G frequenties die ook (beter) werken op Europese telefoons. Dat is in ieder geval mijn ervaring met mijn S7. China Mobile werkte ook met 4G maar alleen stedelijk gebied, beetje er buiten en het is meteen 3g.