Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke Imac aanschaffen voor DTP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil voor hobby DTP een 2ehands (gezien mijn budget van 800 euro) Imac aanschaffen. Maar is 8gb werkgeheugen genoeg om Adobe cc te draaien?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adobe CC (Photoshop.Indesign en Illustrator) Office pakket

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb een Imac 21,5 inch late 2012 op het oog van 760 euro. I5, 8GB Ram, 1 TB HDD

Ik ben geen hardcore gebruiker, wil gewoon zo nu en dan een logo kunnen ontwerpen, brochure of een banner en foto's bewerken.

Ik lees alleen tegenstrijdige verhalen of 8GB Ram genoeg is? Als ik deze Imac koop, wordt hij dan gelijk traag als ik de 3 Adobe programma's ga gebruiken?

En ik weet van het bestaan vd de SSD, maar een tweedehands Imac met SSD wordt bijna niet aangeboden :-(

Ik hoor het graag en alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2016 07:29 ]

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SSD is inderdaad een goeie om een enorme performance boost te creeren. Maar let wel dat je bij de late 2012 als niet technisch persoon, je geheugen niet makkelijk zelf kan vergroten.

YouTube: 21.5-inch iMac (Late 2012-2013) Memory Installation Video is een filmpje hoe je dit kan uitbreiden.

YouTube: Late 2012 iMac Teardown - How to Replace/Install a New SSD/HDD is een filmpje hoe je de HDD kan vervangen voor een SSD.

Om te beginnen zou je voldoende hebben, maar ik raadt wel 16GB geheugen aan, of beginnen met 8GB en een SSD.

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Dank voor je antwoord. Ik kan dat helaas niet zelf. Dacht wellicht om deze Imac aan te schaffen en dan over een paar maanden voor 250 euro het RAM geheugen laten uitbreiden met 8gb en dan de hdd laten vervangen door een 250 gb SSD? Dan wordt mijn totale investering wel 1000 euro. Hopelijk gaat hij dan wel nog een paar jaar mee....heb natuurlijk geen garantie op deze manier.

Ik hoopte eigenlijk dat ik zonder de SSD en extra RAM even vooruit kan met het doel wat ik heb totdat ik weer wat gespaard heb voor de uitbreiding. Merk je écht in de praktijk hinderlijke vertraging zonder SSD en maar 8gb ram als je in de Adobe programma's werkt?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 07:43:
Hi,

Dank voor je antwoord. Ik kan dat helaas niet zelf. Dacht wellicht om deze Imac aan te schaffen en dan over een paar maanden voor 250 euro het RAM geheugen laten uitbreiden met 8gb en dan de hdd laten vervangen door een 250 gb SSD? Dan wordt mijn totale investering wel 1000 euro. Hopelijk gaat hij dan wel nog een paar jaar mee....heb natuurlijk geen garantie op deze manier.

Ik hoopte eigenlijk dat ik zonder de SSD en extra RAM even vooruit kan met het doel wat ik heb totdat ik weer wat gespaard heb voor de uitbreiding. Merk je écht in de praktijk hinderlijke vertraging zonder SSD en maar 8gb ram als je in de Adobe programma's werkt?
Is het dan niet een beter idee om een paar maanden te wachten? Want met 250 euro heb je nog geen SSD en geheugen gekocht, maar alleen de service denk ik?

Is het dan niet een idee om met deze te beginnen?

V&A aangeboden: iMac 27" | 3,1 GHz intel Core i5 met 20GB Geheugen (medio 201...

MacOS Sierra is ondersteunt, je scherm is groter (dus fijner met maken/bewerken banners / foto's)

Verwijderd

Topicstarter
Qua spec wel, maar vind 27 inch te groot (woon niet zo groot). En ik dacht eerlijk gezegd ook dat een Imac 2011 een te oud model is om aan te schaffen? Of kan een nette Imac uit dat jaar nog wel een paar jaar mee?

Verwijderd

Topicstarter
Ps.voor 270 euro heb ik een 250 gb ssd, 8gb erbij een installatie door een lokaal eenmanszaakje. (Goede ervaringen mee). Of kan dat niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2016 08:37 ]

Pagina: 1