Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2in1 convertible als vervanger voor tablet en laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 23:02

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
Momenteel heb ik een HP envy 17inch laptop en ipad 2. De Hp is erg groot om mee te nemen en de ipad 2 is traag en niet handig om te typen en multitasken.

Wat ga je met je laptop doen?
Brieven typen, inscannen, oude games spelen, films/youtube kijken, veel browsen en onderzoeken uitvoeren.

Wens indien mogelijk: ook in de auto gebruiken als navigatie en muziek afspeelapparaat in dual screen

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
- In eerste instantie is windows 10 mijn OS, later is linux een kanshebber omdat ik niet zoveel windows only programma's meer gebruik als vroeger
- WPS office
- Onenote, ik gebruik tabellen voor vergelijkingen tussen producten
- Evernote
- CS:Go 1024x768 alles op low, daarmee kan ik het beste mikken
- Opera en firefox portable
- Youtube 1080p

Wat is je budget?
700 euro, 2ehands is ook een optie

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik neem het vaak mee als notitietool om tijdens het praten met iemand iets te noteren of snel in het restaurant even wat dingen op te zoeken.
Ik gebruik nu daarvoor mijn Oneplus One alleen het scherm is te klein om snel te typen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Getest:
- 10,1 inch Asus transformer met Atom Z8500, 2GB ram en 32GB flash vond te traag en is te klein om productief te zijn, het heeft ook geen GPS voor navigatie.
- Asus UX310 ultrabook 13,3inch werkt zeer goed als typemachine en kan CS:Go aan. Is zeer snel in opstarten. Voor films kijken is het onhandig om dichtbij te houden zoals een tablet.
Voor films kijken en CS GO is vanaf 12inch denk ik het minimum.

Microsoft Surface 3 pro lijkt mij wel interessant, maar is wel aan de prijzige kant.

Eigenlijk wil ik een 2in1 met laptoptoetsen met windows 10 met GPS, bestaat dat?

Of is een 2in1/ultrabook en tablet 10inch+ een betere optie?

Beste antwoord (via Archimond op 07-11-2016 03:49)

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Archimond schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 02:00:
Microsoft Surface 3 pro lijkt mij wel interessant, maar is wel aan de prijzige kant.

Eigenlijk wil ik een 2in1 met laptoptoetsen met windows 10 met GPS, bestaat dat?

De eerste vraag die je stelt, ja die apparaten bestaan, maar ze liggen wel boven je budget (nieuw).

Qua eisen die je stelt lijkt me bijvoorbeeld een surface pro 3 of beter, surface pro 4 het meest geschikt. Deze apparaten hebben volgens mij wel gps, zijn erg licht en hebben genoeg power om je taken te verrichten. Helaas is een nieuwe surface pro 4 aan de prijzige kant, zeker aangezien die vaak zonder toetsenbord geleverd wordt. In tegenstelling tot de andere fabrikanten

Andere merken hebben soortgelijke laptops

Bijvoorbeeld hp heeft de HP spectre 12 (bij coolblue een tweede kans tablet voor lagere prijs);
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Samsung heeft de tabpro:
product: Samsung Galaxy TabPro S WiFi

En Acer de aspire switch Alpa;
reviews: Acer Switch Alpha 12: snelheid boven bouwkwaliteit

Een nadeel van deze apparaten is zoals je terecht aangeeft de grote van het scherm. Denk je dat 12 inch groot genoeg is om als typ apparaat te dienen? Een bijkomend nadeel wat ik vaker hoor is dat een tablet met toetsenbord gedeelte niet zo handig is om mee op de bank te werken. Die afweging is lastig om te maken.

In dat geval is een 2in1 laptop handiger. Dan zou je bijvoorbeeld naar een asus flip kunnen kijken:
https://www.paradigit.nl/...s&utm_medium=pricecompare

Of de aankomende Acer spin 5 is ook een mooie denk ik voor jou budget. Al denk ik trouwens dat de 2in1 laptops niet over GPS beschikken..

nieuws: Spin-serie van Acer bestaat uit vier nieuwe convertibles

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door sjenk op 05-11-2016 14:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Archimond schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 02:00:

De eerste vraag die je stelt, ja die apparaten bestaan, maar ze liggen wel boven je budget (nieuw).

Qua eisen die je stelt lijkt me bijvoorbeeld een surface pro 3 of beter, surface pro 4 het meest geschikt. Deze apparaten hebben volgens mij wel gps, zijn erg licht en hebben genoeg power om je taken te verrichten. Helaas is een nieuwe surface pro 4 aan de prijzige kant, zeker aangezien die vaak zonder toetsenbord geleverd wordt. In tegenstelling tot de andere fabrikanten

Andere merken hebben soortgelijke laptops

Bijvoorbeeld hp heeft de HP spectre 12 (bij coolblue een tweede kans tablet voor lagere prijs);
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Samsung heeft de tabpro:
product: Samsung Galaxy TabPro S WiFi

En Acer de aspire switch Alpa;
reviews: Acer Switch Alpha 12: snelheid boven bouwkwaliteit

Een nadeel van deze apparaten is zoals je terecht aangeeft de grote van het scherm. Denk je dat 12 inch groot genoeg is om als typ apparaat te dienen? Een bijkomend nadeel wat ik vaker hoor is dat een tablet met toetsenbord gedeelte niet zo handig is om mee op de bank te werken. Die afweging is lastig om te maken.

In dat geval is een 2in1 laptop handiger. Dan zou je bijvoorbeeld naar een asus flip kunnen kijken:
https://www.paradigit.nl/...s&utm_medium=pricecompare

Of de aankomende Acer spin 5 is ook een mooie denk ik voor jou budget. Al denk ik trouwens dat de 2in1 laptops niet over GPS beschikken..

nieuws: Spin-serie van Acer bestaat uit vier nieuwe convertibles

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door sjenk op 05-11-2016 14:36 ]