Momenteel heb ik een HP envy 17inch laptop en ipad 2. De Hp is erg groot om mee te nemen en de ipad 2 is traag en niet handig om te typen en multitasken.
Wat ga je met je laptop doen?
Brieven typen, inscannen, oude games spelen, films/youtube kijken, veel browsen en onderzoeken uitvoeren.
Wens indien mogelijk: ook in de auto gebruiken als navigatie en muziek afspeelapparaat in dual screen
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
- In eerste instantie is windows 10 mijn OS, later is linux een kanshebber omdat ik niet zoveel windows only programma's meer gebruik als vroeger
- WPS office
- Onenote, ik gebruik tabellen voor vergelijkingen tussen producten
- Evernote
- CS:Go 1024x768 alles op low, daarmee kan ik het beste mikken
- Opera en firefox portable
- Youtube 1080p
Wat is je budget?
700 euro, 2ehands is ook een optie
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik neem het vaak mee als notitietool om tijdens het praten met iemand iets te noteren of snel in het restaurant even wat dingen op te zoeken.
Ik gebruik nu daarvoor mijn Oneplus One alleen het scherm is te klein om snel te typen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Getest:
- 10,1 inch Asus transformer met Atom Z8500, 2GB ram en 32GB flash vond te traag en is te klein om productief te zijn, het heeft ook geen GPS voor navigatie.
- Asus UX310 ultrabook 13,3inch werkt zeer goed als typemachine en kan CS:Go aan. Is zeer snel in opstarten. Voor films kijken is het onhandig om dichtbij te houden zoals een tablet.
Voor films kijken en CS GO is vanaf 12inch denk ik het minimum.
Microsoft Surface 3 pro lijkt mij wel interessant, maar is wel aan de prijzige kant.
Eigenlijk wil ik een 2in1 met laptoptoetsen met windows 10 met GPS, bestaat dat?
Of is een 2in1/ultrabook en tablet 10inch+ een betere optie?
Wat ga je met je laptop doen?
Brieven typen, inscannen, oude games spelen, films/youtube kijken, veel browsen en onderzoeken uitvoeren.
Wens indien mogelijk: ook in de auto gebruiken als navigatie en muziek afspeelapparaat in dual screen
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken?
- In eerste instantie is windows 10 mijn OS, later is linux een kanshebber omdat ik niet zoveel windows only programma's meer gebruik als vroeger
- WPS office
- Onenote, ik gebruik tabellen voor vergelijkingen tussen producten
- Evernote
- CS:Go 1024x768 alles op low, daarmee kan ik het beste mikken
- Opera en firefox portable
- Youtube 1080p
Wat is je budget?
700 euro, 2ehands is ook een optie
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik neem het vaak mee als notitietool om tijdens het praten met iemand iets te noteren of snel in het restaurant even wat dingen op te zoeken.
Ik gebruik nu daarvoor mijn Oneplus One alleen het scherm is te klein om snel te typen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Getest:
- 10,1 inch Asus transformer met Atom Z8500, 2GB ram en 32GB flash vond te traag en is te klein om productief te zijn, het heeft ook geen GPS voor navigatie.
- Asus UX310 ultrabook 13,3inch werkt zeer goed als typemachine en kan CS:Go aan. Is zeer snel in opstarten. Voor films kijken is het onhandig om dichtbij te houden zoals een tablet.
Voor films kijken en CS GO is vanaf 12inch denk ik het minimum.
Microsoft Surface 3 pro lijkt mij wel interessant, maar is wel aan de prijzige kant.
Eigenlijk wil ik een 2in1 met laptoptoetsen met windows 10 met GPS, bestaat dat?
Of is een 2in1/ultrabook en tablet 10inch+ een betere optie?