Ik krijg de laatste tijd steeds vaker een BSOD in windows 7 en deze geeft de melding Memory Management.
Niet moeilijk om te zien dat dit met mijn geheugen te maken heeft.
Ik gebruik 4 dimm's van elk 4GB (was een set van 4) .
Als ik goed kijk op de screen dan zit het probleem in de een na laatste en wellicht de laatste.
Ik heb een paar vragen.
Kan ik inderdaad concluderen uit deze test dat 1 of 2 dimms defect zijn?
Kan deze laatste 2 er uit halen en ben ik dan goed? (uiteraard heb ik dan maar 8 gieg)
In princiepe zou ik met 8 GB ook een heel eind moeten komen maar wat is jullie advies. 2 dims verwijderen (paar keer testen om zeker te zijn dat je 2 goede hebt) of gewoon een nieuwe set kopen?
...
Software gebruikt:
CPU-Z -> Om wat extra info te krijgen
MEMTEST86 -> om mijn geheugen te testen (geboot vanaf een bootable USB disk)
...
Er waren diverse antwoordente vinden op tomshardware oa. maar die hadden vooral toepassing op mensen met geen geheugen problemen
...
Screenshot (sorry voor de kwaliteit foto van mijn monitor is met mijn mobiel gemaakt)
Niet moeilijk om te zien dat dit met mijn geheugen te maken heeft.
Ik gebruik 4 dimm's van elk 4GB (was een set van 4) .
Als ik goed kijk op de screen dan zit het probleem in de een na laatste en wellicht de laatste.
Ik heb een paar vragen.
Kan ik inderdaad concluderen uit deze test dat 1 of 2 dimms defect zijn?
Kan deze laatste 2 er uit halen en ben ik dan goed? (uiteraard heb ik dan maar 8 gieg)
In princiepe zou ik met 8 GB ook een heel eind moeten komen maar wat is jullie advies. 2 dims verwijderen (paar keer testen om zeker te zijn dat je 2 goede hebt) of gewoon een nieuwe set kopen?
...
Software gebruikt:
CPU-Z -> Om wat extra info te krijgen
MEMTEST86 -> om mijn geheugen te testen (geboot vanaf een bootable USB disk)
...
Er waren diverse antwoordente vinden op tomshardware oa. maar die hadden vooral toepassing op mensen met geen geheugen problemen
...
Screenshot (sorry voor de kwaliteit foto van mijn monitor is met mijn mobiel gemaakt)