Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescalino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2023
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker een BSOD in windows 7 en deze geeft de melding Memory Management.
Niet moeilijk om te zien dat dit met mijn geheugen te maken heeft.

Ik gebruik 4 dimm's van elk 4GB (was een set van 4) .
Als ik goed kijk op de screen dan zit het probleem in de een na laatste en wellicht de laatste.

Ik heb een paar vragen.

Kan ik inderdaad concluderen uit deze test dat 1 of 2 dimms defect zijn?
Kan deze laatste 2 er uit halen en ben ik dan goed? (uiteraard heb ik dan maar 8 gieg)

In princiepe zou ik met 8 GB ook een heel eind moeten komen maar wat is jullie advies. 2 dims verwijderen (paar keer testen om zeker te zijn dat je 2 goede hebt) of gewoon een nieuwe set kopen?
...

Software gebruikt:
CPU-Z -> Om wat extra info te krijgen
MEMTEST86 -> om mijn geheugen te testen (geboot vanaf een bootable USB disk)
...

Er waren diverse antwoordente vinden op tomshardware oa. maar die hadden vooral toepassing op mensen met geen geheugen problemen
...

Screenshot (sorry voor de kwaliteit foto van mijn monitor is met mijn mobiel gemaakt)
Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/no8xk46ux/IMG_20161104_224552.jpg

Beste antwoord (via Mescalino op 07-03-2018 11:44)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ze zijn kapot gegaan, gebeurt wel eens. Vervangen maar! Kan zijn dat er levenslange garantie op zit, is de moeite waard om even te controleren. Vaak kan dat op de site van de fabrikant met een serienummer controle wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Xmp profiel ingesteld, juiste spanning van de dimms goed ingesteld in de BIOS of Uefi?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescalino
De dimms staan op 1.5 volt
Mijn geheugen is niet overgeklocked.
Ben nooit aan xmp geweest en ze hebben het altijd goed gedaan. Ik heb dit geheugen nu 3 jaar. Deze problemen zijn van de laatste paar dagen/week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

XMP profiel dan even instellen, dan weet je zeker dat alles m.b.t de geheugen timings goed staat ingesteld.

[ Voor 50% gewijzigd door Lip op 05-11-2016 01:18 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ze zijn kapot gegaan, gebeurt wel eens. Vervangen maar! Kan zijn dat er levenslange garantie op zit, is de moeite waard om even te controleren. Vaak kan dat op de site van de fabrikant met een serienummer controle wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescalino
Ik zie dit anders op hun forum:
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/krcdveg3f/sceen_ripjawsz.jpg

Ik ga morgenvroeg als ik wat frisser ben naar dat XMP profiel kijken.

EDIT: Ik zie inderdaad dat de fabrikant levenslange garantie geeft. Morgen maar even bellen met Alternate kijken wat zij zeggen.

EDIT2: Alternate spreekt van 240 Maanden garantie. Morgen dus bellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Mescalino op 05-11-2016 01:25 ]

Pagina: 1