Geluidskaart icm Senheisser G4ME ZERO

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Tweakers!

Heb een Senheisser G4ME ZERO gekocht, yay! Eindelijk een headphone die lekker zit met mijn XXL oren :9~

Het probleem; ik sluit de headset aan, groene en rode stekkertjes in de juiste plekken. Resultaat: niks.. geen audio.

Gebruik mijn onboard mobo, heb het idee dat deze wellicht niet genoeg kracht heeft om het geluid aan te sturen naar de headphone? Zou dat kunnen? Heb een Asus P8Z77-V LX (LGA1155) mobo icm Windows 10.

Heb al gespeeld in de sound settings, ik zie overigens wel in Windows dat het balkje groen wordt en opspringt als ik iets afspeel (bij de playback devices). Zou het kunnen zijn dat ik een andere geluidskaart moet aanschaffen, en zoja, welke zou een goed zijn voor de headset?

pricewatch: Asus Xonar DGX

Of zou ik dan beter een externe gaan?

pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card

Alvast dank _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door dhelios op 05-11-2016 11:45 ]

Alle reacties

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:37
Zou niet de eerste keer zijn dat Windows 10 de verkeerde audio drivers voor je installeert. Ga even na op de website van de makers van je mobo of je de audio drivers kan downloaden en deze even opnieuw installeert dan weet je zeker of je onboard geluids kaart het echt niet doet.

Hij zou het zonder enkel probleem moeten doen me je headset.

Kijk ook even onder geluids instellingen of de geluids app als hij die heeft of hij de audio over het juiste apparaat afspeelt.

Gisteren zelf nog lopen rommelen na een schone Windows installatie om mijn microfoon aan de praat te krijgen omdat het default afspeel apparaat verkeerd stond.

• dhelios
Heb een herinstallatie gedaan van de audio drivers, helpt niet. Heel raar. Maar mijn oudere headset werkt wel, en Senheisser werkt ook gewoon op mijn telefoon etc.

Merkwaardig.

• dhelios
Klein kickje?

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

en als je 'm op je frontpanel aansluit?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:50
Heb je het volume knopje op je rechteroor al open gedraait ;)

Zitten er bij de headset niet 2 verschillende kabels trouwens. 1 met gescheiden 3.5 mm jacks voor mic en audio en de ander waarbij ze in één 3.5mm jack geintegreerd zitten. Probeer de andere kabel anders eens.

• dhelios
Ik heb zojuist de Asus Xonar DGX aangesloten op mijn desktop. Heb de HD audio kabel aangesloten (deze gaat standaard naar voren). Software en drivers geinstalleerd. In Windows wordt alles herkend, ook bij audio playback devices, maar ik hoor wederom helemaal niks.. ik snap er niks meer van 8)7

Xonar applicatie laat verschillende toonwaarden zien als er muziek wordt afgespeeld. Dus die doet het, zelfs bij het inpluggen van de headset veranderd de applicatie automatisch naar FP Headphones.

[ Voor 26% gewijzigd door dhelios op 10-11-2016 00:30 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Doet de headset het wel op een andere PC / laptop / je mobiel?

• dhelios
Yes. Doet het overal verder wel. Zal ik anders AC'97 aansluiten ipv HD audio?

Opeens doet ie het, momentje hoor..

Merkwaardig, heb de hele tijd lopen switchen van profielen en opeens doet ie het op "headphones". Daarnet niet. Heb bij de instellingen gekozen voor Pro Gaming mode (32 ohm ~ 64 ohm) en sample rate van PCM 96 KHz.

Alleen nu nog mijn microfoon aan de praat krijgen, die doet namelijk niks nu. Heb de aansluitingen nu achterop zitten ipv voor. Klopt toch niet als HD audio naar voren loopt? Als ik nu aansluit op front, hoor ik weer niks ondanks de settings.

[ Voor 92% gewijzigd door dhelios op 10-11-2016 00:50 ]

• dhelios
Kickje?

• dhelios
Weet niemand het? :'(

[ Voor 4% gewijzigd door dhelios op 18-11-2016 14:17 ]

• dhelios
Voor de zekerheid nog op mijn laptop getest en zelfs op mijn telefoon, het werkt. Om gek van te worden, ik voel me echt een noob! :(

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
dhelios schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:40:
Voor de zekerheid nog op mijn laptop getest en zelfs op mijn telefoon, het werkt. Om gek van te worden, ik voel me echt een noob! :(
Sluit de headset aan en kijk is in de volume mixer of de programma's waarmee je test wel op het juiste apparaat afspeelt.

de G4ME Zero vereist niets speciaals, ook jaren gebruikt in combinatie met een Z77 moederbord en windows 10

Probeer anders is http://dlcdnet.asus.com/p...o_Win7-8-8-1_V6017354.zip

Dit is de drivers voor Win7/Win8
Pagina: 1