domein overzetten tussen office 365 accounts

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 22:22
Voor de allereerste maal moet ik een office 365 -account configureren voor iemand (omwille zijn email niet meer naar behoren werkte).

Nu blijkt dat deze persoon reeds een office 365-account had, maar waar geen licenties meer op actief waren. Ik zit ondertussen met een nieuw office 365-account waarop een licentie besteld is. Ik probeer nu het gebruikte domein actief te krijgen in het nieuwe office 365-account. Maar ondanks de gevonden info blijkt me dat niet goed te lukken.

Wat heb ik nu reeds gedaan?
ik heb dus via de office 365-wizard geprobeerd het domein xyz.be (fictief voorbeeld nu) toe te voegen aan het account. Ik heb de gevraagde dns-aanpassingen gedaan bij de domein-registrar zodoende te bewijzen de eigenaar te zijn. De wizard verder doorlopen waarop uiteindelijk wordt gemeld "configuratie wordt uitgevoerd". Echter veranderd er helaas niets meer en kan ik niets verder meer doen, zoals bv. de gebruikers toevoegen aan het domein.

Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Dit kan even duren (24 uur). Is de status afgerond? Je geeft zelf aan "wordt uitgevoerd" namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 22:22
nog een vraag. Ondanks deze persoon geen geldige licenties meer heeft op z'n oude office 365-account, gebruikt deze toch nog een emailadres hieruit (bv. info@xyz.be) waarop hij mail ontvangt. De mail kan hij raadplegen via webmail.hostbasket.com .

Mijn vraag nu is, kan ik zonder mail-verlies het domein verwijderen uit het oude office 365-account?

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Volgens mij wel, aangezien je de mail ook nog in de webmail hebt staan. Een office programma is er om de mail te bekijken zodat je niet de hele tijd naar de webmail hoeft te gaan.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."