Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 776095

Topicstarter
Hoi,

Ik wil tussen nu en q2-q3 2017 een vr headset aanschaffen voor gamen. Ik wil dus een headset voor gamen om achter het bureau te gebruiken. De osvr hdk2 lijkt een prima keus, maar compatibiliteit is een beetje slecht. Overigens kunnen sommige andere headsets wel osvr games draaien.

De starvr lijkt het beste, (eye-tracking, resolutie, fov, etc) maar de prijs en release datum zijn nog onbekend.

De visus is een interessante wireless headset die prima gebruik hoort te kunnen maken van mijn 1440p lg g5, ook al streamt de pc naar de headset in 720p/1080p, door nvidia's gamestream technologie. 60fps zou genoeg moeten zijn en de reactiesnelheid is ook prima. Elke directx game zou ermee moeten kunnen werken door speciale software (39 dollar extra in de vs, maar de headset zelf is ook erg goedkoop). De headset maakt overigens alleen gebruik van het scherm van de mobiel. Er zit ook een aacu in om de gebruiksduur te verlengen. Dit is de budgetvriendelijkste optie, met een van de beste schermen op framerate na. Leverdatum onbekend.

De oculus rift is duur, moeilijk te vinden, maar heeft zeer goede compatibiliteit.

De OSVR HDK 2 heeft ongeveer dezelfde specs als de oculus voor een lagere prijs, maar heeft moeilijke setup (niet erg) en slechte compatibiliteit (wel erg). Is wel prima upgradebaar, als er ooit upgradekits komen.

De vive is te duur voor gamen achter een bureau. Kan de meeste extras niet benutten.

De fove is het beste te vergelijken met de starvr, maar heeft de fov van een oculus en dergelijke, en de helft van de totale resolutie van de starvr. Heeft wel eye-tracking, en in sommige programmas werkt die eye-tracking om de resolutie op het scherm te verhogen op de plekken waar je naar kijkt, en te verlagen waar je niet kijkt. De fove is compatibel met steamvr, osvr en als ik het goed begrepen heb ook unity, unreal (ook voor developen?) en xenko. Pre-orderbaar voor 599 dollar. Leverdatum onbekend.

De oculus is de logische optie, maar ik wil eigenlijk liever een van de andere. De starvr is mijn favoriet, maar moet ik daarop wachten?

De fove, hdk 2 en visus lijken de beste alternatieven, en zijn hoogstwaarschijnlijk binnenkort volop verkrijgbaar. De oculus vind ik duur voor wat het is.

De hdk 2 heeft slechte compatibiliteit, en de slechtste resolutie van die drie, maar in tegenstelling tot de visus wel 90fps ipv 60. Ik heb niet zoveel last van motion sickness, maar weet niet uit ervaring of 60fps genoeg is.

Het is lastig te zeggen welke de beste compatibiliteit heeft. De visus is in ieder geval compatibel met de meeste directx games, maar de fove heeft ook erg grote compatibiliteit. De visus is ook verreweg het goedkoopst. Jammer genoeg geen eye-tracking of 90fps.

Fove, hdk 2 en visus lijken mij de beste Keuzes gebaseerd op features voor het geld. De oculus blijft vrij duur, en de fove, die evenveel kost, hefet een betere resolutie en eye-tracking, maar misschien is de oculus toch de beste keus. Als de starvr binnenkort te koop is, is die wel een erg interessante, albeit waarschijnlijk erg dure, optie! Fov is misschien wel iets overdreven.

Setup problemen boeien me trouwens niet. Visus draadloosheid is wel erg fijn.

Welke van alle vr headsets kan ik het beste kopen? Nogmaals, ik ga vanaf mijn bureaustoel gamen. Budget is geen probleem, maar er moet wel een redelijke prijs/feature verhouding zijn. Ik ben echt een vr-noob, dus kan ik wel wat hulp gebruiken! De gpu wordt een watergekoelde titan xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04 16:44
Ik heb alleen ervaring met de HTC Vive die ik zelf sinds april heb. Welke games wil je precies gaan doen van achter je bureau?
Het is afgezaagd, maar als je eenmaal roomscale (of eventueel standing als je te weinig ruimte hebt) hebt geprobeerd, dan wil je niet meer terug naar alleen seated...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:52
Vooralsnog zijn het allemaal startups waarvan het maar de vraag is of ze gaan leveren en daadwerkelijk gaan releasen wat ze beloven. Visus is echt een onhaalbaar concept wil je de lag laag houden. StarVR gaat onbetaalbaar worden. Je zegt nog een jaar te willen wachten, dan zou ik ook nog zeker een jaar wachten met de keuze. Er kan nog zoveel gebeuren...

Wil je nu iets kopen, dan is je keuze tussen de Rift en de Vive. Heb je ze beide al eens getest?
Weet je 100% zeker dat je enkel gaat zitten? Dan is de Rift een beter product, lichter en comfortabeler, bovendien wat goedkoper.
Zelf zou ik alles voor lief nemen en voor de Vive gaan, al is het maar voor Steam. Ik heb meer vertrouwen in SteamVR dan in welke andere partij dan ook. En dan heb je Roomscale ook nog, geloof me, dat wil je echt :P
Anoniem: 776095 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:59:
De gpu wordt een watergekoelde titan xp.
Je weet dat die kaart, zeker in VR, niet echt sneller is dan een GTX 1080? En dat je voor dat geld twee 1080's kan kopen? En dat een aankomende GTX 1080 Ti (op de markt voordat jij je VR-bril gaat kopen) waarschijnlijk net zo snel is voor fors minder geld? Laat staan wat AMD nog gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radje996
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-04 11:40
Ik heb zelf de HDK2 . Ik ben er erg tevreden over, het duurde even voordat alles werkte, maar nu alles werkt, conclusie: goede VR bril :).
Iedereen heeft het over de OSVR HDK2, alleen is OSVR de open source VR software en HDK2 de hardware.

Wat ik prettig vind aan deze bril is dat er vanalles te tweaken en configureren valt, waardoor HTC en Oculus titels binnen steam volledig te spelen zijn. Ik heb zelf de Rift en Dk2 van Oculus gehad, maar vind dit gewoonweg leuker, een beetje prutsen om alles aan de praat te krijgen. Daarnaast is de Oculus home software erg closed en OSVR volledig toegankelijk mocht je zelf nog VR app's willen maken.

Ik game ook met deze bril, voornamelijk racegames (Assetto en Project Cars), wat perfect werkt.
De resolutie is identiek met de HTC en Oculus.
Dus wil je geen roomscaling en ben je beetje thuis in tweaken van software, dan is de HDK2 een aanrader. Wil je plug and play, de Oculus kopen.