Toon posts:

Computer start op, maar geen display..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help! Computer start op, maar geen display..

Hallo allemaal. Na enige tijd Battlefield 1 te hebben gespeeld bleek dat de cpu temperatuur erg hoog was. Na dit te weten, heb ik meteen mijn computer uitgezet en de cpu waterkoeler van mijn cpu afgehaald om te kijken of er nog voldoende pasta tussen zit en het niet allemaal aangekoekt is. Ik heb alles schoongemaakt met wat alcohol en nieuwe pasta aangebracht, alles weer in elkaar gezet en de computer aangezet. Echter kreeg ik meteen de melding na de bios dat de cpu tempratuur te hoog was. De computer werd kort daarna automatisch uitgeschakeld. Echter elke keer als ik de computer nu aan doe, krijg ik niets te zien op mijn display. Ik heb van alles geprobeerd, batterij eruit en erin, geheugen geswitched, video kaart geswitched, maar als nog blijft het probleem ontstaan. Voordat ik nieuwe moederborden etc. begin te bestellen, vroeg ik mij toch af of er misschien een andere oplossing mocht zijn. :)

Specificaties:

CPU: Intel Core i7 960 3.20Ghz
GPU: EVGA GTX 960 4GB
COOLER: CORSAIR H60
MOBO: ASUS RAMPAGE III BLACK EDITION
RAM: CORSAIR 24GB DDR3
SSD: SAMSUNG 850 EVO 256 GB
POWER: XFX 850w BLACK EDITION

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit zenuwslopend probleem..

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2025
Ondersteund je moederbord geen bios reset ? Zoals de meeste nieuwe rog moederborden ondersteunen ?

Deze functie ondersteund je moederbord.
Achterop je moederbord zit een knopje met een soort van halve cirkel lijkt het

Probeer deze even minimaal 10 sec in te drukken en test het dan nog eens.

Indien dit niet lukt kan het zijn dat je bios je videokaart niet meer ziet en dat je indien aanwezig even via onboard moet om je videokaart weer in te stellen

[ Voor 53% gewijzigd door marcelmaria op 05-11-2016 19:16 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iedereen wil hulp hier... een topictitel hoort informatief en niet schreewerig te zijn. "Help!" voegt niets toe - dus ik verwijder het deze keer, graag voortaan een titel kiezen zoals hier aangeraden:
Het algemeen beleid #quickstart

Titelfix:
"Help! Computer start op, maar geen display.." > "Computer start op, maar geen display.."

Oslik blyat! Oslik!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als ik het goed begrijp, de computer gaf beeld maar de cpu werd te warm. Hoe ben je daar achter gekomen?
Daarna heb je de pc uitgezet en de waterkoeler opnieuw geinstalleert. De pc ging aan, meteen kreeg je de melding cpu temp te hoog en de pc gaat uit.

Het zou dus goed kunnen zijn dat je de waterkoeling verkeerd hebt gemonteerd waardoor de cpu gelijk te heet wordt. En zich dus uitschakelt.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Reepje schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:49:
Als ik het goed begrijp, de computer gaf beeld maar de cpu werd te warm. Hoe ben je daar achter gekomen?
Daarna heb je de pc uitgezet en de waterkoeler opnieuw geinstalleert. De pc ging aan, meteen kreeg je de melding cpu temp te hoog en de pc gaat uit.

Het zou dus goed kunnen zijn dat je de waterkoeling verkeerd hebt gemonteerd waardoor de cpu gelijk te heet wordt. En zich dus uitschakelt.
Of de pomp heeft de geest gegeven. Niet bepaald ongebruikelijk.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 06 november 2016 @ 09:49:

Ik had het gevoel dat de snelheid van mijn videokaart werd tegen gehouden door mijn processor, doordat de fps zo laag bleef.. Ik heb toen real temps gedownload en het bleek dat de cpu ongeveer rond de 60 graden zat.. maar omhoog schoot naar 80/100 graden met Battlefield 1. Dus heb ik de computer uitgeschakeld en nieuwe pasta tussen de koeler gedaan, deze weer juist gemonteerd, maar toen kreeg ik inderdaad meteen de melding dat de cpu tempratuur te hoog was en de melding ''cpu fan error''

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:13:
[...]

Of de pomp heeft de geest gegeven. Niet bepaald ongebruikelijk.
Ik ben bang dat dit het geval is, omdat ik in middels weer beeld heb en windows heb kunnen opstarten, maar het temperatuur probleem nog steeds aanhoud. Ik heb nu de Corsair Cooling Hydro Series H100i v2 besteld in de hoop dat dit het probleem kan oplossen. Zodra ik deze binnen heb en gestest zal ik laten weten wat het resultaat is. :)

• Reepje
  • Niet online
Als je cpu fan error krijgt, heb je misschien vergeten draadje van de fan aan te sluiten?

Verder weet ik niet hoe je computer eruitziet (vanbinnen) maar een mooie luchtkoeler doet zijn werk net zo goed (zo niet beter) dan een wc en is stukken minder gecompliceerd.

Hou er verder rekening mee dat je CPU redelijk zwak is voor huidige begrippen en dat die wel vol-uit zal gaan. En vol-uit betekend een gigantische 130 watt die erdoorheen gaat. Je moet dus extra goed opletten op de temp in de kast en de juiste airflow. Want ook onderdelen van je mobo zullen erg warm lopen.

Ter vergelijking, een moderne i3-6100 zal al 40% krachtiger zijn dan je huidige cpu, bij een maximaal verbruik van 35 watt.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:42:
Als je cpu fan error krijgt, heb je misschien vergeten draadje van de fan aan te sluiten?

Verder weet ik niet hoe je computer eruitziet (vanbinnen) maar een mooie luchtkoeler doet zijn werk net zo goed (zo niet beter) dan een wc en is stukken minder gecompliceerd.

Hou er verder rekening mee dat je CPU redelijk zwak is voor huidige begrippen en dat die wel vol-uit zal gaan. En vol-uit betekend een gigantische 130 watt die erdoorheen gaat. Je moet dus extra goed opletten op de temp in de kast en de juiste airflow. Want ook onderdelen van je mobo zullen erg warm lopen.

Ter vergelijking, een moderne i3-6100 zal al 40% krachtiger zijn dan je huidige cpu, bij een maximaal verbruik van 35 watt.
Het cpu fan error probleem is opgelost trouwens het lag inderdaad aan dat het draadje op de verkeerde aansluiting was aangesloten.Ik zou graag mijn cpu overclocken, als het temp probleem opgelost zou zijn. Het is dus beter om een Intel Core i7-6700K te bestellen en het uit te proberen met m'n huidge corsair wc of meteen nieuwe wc aangeschaffen? Ik ben er namelijk achter gekomen dat zodra mijn cpu overclocked is naar rond 4.0Ghz ik makkelijk Battlefield 1 op High/Ultra kan spelen en nu met de huidge snelheid maar op low/medium..

Temps net na opstarten:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2vjpy78.jpg

Temps na opstarten Battlefield 1:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ds22jt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/nbacr5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2rm9gzd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2nn2u.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2016 16:56 ]

• Reepje
  • Niet online
Duidelijke plaatjes.
Zelf zou ik zeggen, een mooi moment om te gaan upgraden.

De cpu die je had was leuk, maar komt nu niet meer mee, dat is duidelijk. Een groot probleem van deze cpu is ook het hoge verbruik, daardoor wordt niet alleen de cpu erg warm, maar ook de vrm op het moederbord. Ga je dat ding overklokken, vraag je om problemen op de niet al te lange duur.

Als gamen de belangrijkste bezigheid is, kan je prima een i5 nemen. Kijk bijv eens naar de benches van battlefield en wat die doen voor de verschillende combinaties cpu/grafische kaart. Dan kan je al een veel beter onderbouwde keuze maken.
http://www.techspot.com/r...d-1-benchmarks/page4.html

kijk ook op de andere blz van de review hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:59:
Duidelijke plaatjes.
Zelf zou ik zeggen, een mooi moment om te gaan upgraden.

De cpu die je had was leuk, maar komt nu niet meer mee, dat is duidelijk. Een groot probleem van deze cpu is ook het hoge verbruik, daardoor wordt niet alleen de cpu erg warm, maar ook de vrm op het moederbord. Ga je dat ding overklokken, vraag je om problemen op de niet al te lange duur.

Als gamen de belangrijkste bezigheid is, kan je prima een i5 nemen. Kijk bijv eens naar de benches van battlefield en wat die doen voor de verschillende combinaties cpu/grafische kaart. Dan kan je al een veel beter onderbouwde keuze maken.
http://www.techspot.com/r...d-1-benchmarks/page4.html

kijk ook op de andere blz van de review hierboven.
Het gaat voornamelijk om gamen inderdaad, voor werk en school gebruik in mijn MacBook Pro. Het enige probleem is, moet ik hierdoor ook een nieuw moederbord aangeschaffen door het andere type socket, of is dit geen probleem?.. Zo ja, welk moederbord zou jij dan eventueel aanraden? Ik geef namelijk liever mijn geld in één keer goed uit aan een duurdere i7 waar ik langer mee vooruit kan. Ik hoor het graag van je! (:

• Reepje
  • Niet online
Dat is altijd het punt, voor gamen heb je niets aan een i7, maar als jij je er beter bij voelt, tja dan moet je dat doen. Kost veel muntjes, maar je krijgt er extra performance voor terug (niet zozeer een langere levensduur).

Helaas moet je een nieuw mobo en nieuw geheugen. Daarom kan je beter je huidige systeem verkopen. Mensen die aan video editing doen, programming etc die baat hebben bij een i7 met een smak geheugen willen nog wel een redelijke prijs voor een dergelijke bak betalen.

Voor de high end game systemen verwijs ik je naar onze best buy guides.

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:25:
Dat is altijd het punt, voor gamen heb je niets aan een i7, maar als jij je er beter bij voelt, tja dan moet je dat doen. Kost veel muntjes, maar je krijgt er extra performance voor terug (niet zozeer een langere levensduur).

Helaas moet je een nieuw mobo en nieuw geheugen. Daarom kan je beter je huidige systeem verkopen. Mensen die aan video editing doen, programming etc die baat hebben bij een i7 met een smak geheugen willen nog wel een redelijke prijs voor een dergelijke bak betalen.

Voor de high end game systemen verwijs ik je naar onze best buy guides.

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016
Oke dat is duidelijk. Ik heb het volgende onderzocht en in mijn lijst staan. Zou jij hier naar kunnen kijken en eventueel kunnen aangeven of dit een goede upgrade zal zijn, of eventuele aanmerkingen.

WC:Corsair Hydro Series H100i v2
MBO: ASUS Maximus VIII Hero
PROC: Intel Core i5-6600K / 3.5 GHz
RAM: Corsair 16 GB DDR4-3000 Kit
CASE:Corsair Graphite Series 780T

Ik zal nog mijn huidige voeding en videokaart gebruiken.

Ik hoor het graag van je (:

Verwijderd

Ik adviseer eerst te proberen met de nieuwe koeling. Het kan niet zo zijn dat je huidige cpu een GTX 960 zoveel bottlekneckt dat er niet mee te gamen is.
Als je de settings van de game omhoog gooit zal de videokaart de bottlekneck zijn en dat is met een GTX 960 al snel in BF1. Tweak de settings eens zo dat je op 60 fps uit komt.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:50
lijkt erop dat de koeling gewoon niet werkt,90 c is veels teveel,qua load

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:05:
Ik adviseer eerst te proberen met de nieuwe koeling. Het kan niet zo zijn dat je huidige cpu een GTX 960 zoveel bottlekneckt dat er niet mee te gamen is.
Als je de settings van de game omhoog gooit zal de videokaart de bottlekneck zijn en dat is met een GTX 960 al snel in BF1. Tweak de settings eens zo dat je op 60 fps uit komt.
Bedankt voor je antwoord! Ik zal eerst een nieuwe koeler bestellen en het uit testen. Mijn videokaart is namelijk de EVGA GeForce GTX 960 4GB FTW ACX 2.0+ en met Battlefield 4 heb ik nooit problemen gehad. Zodra ik de koeler binnen heb zal ik de temps controleren en eventueel overclocken/tweaken waar nodig om de gewenste presetatie te krijgen. Ik laat het weten :)
Pagina: 1