Netwerkkaart Desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Aangezien mijn MSI moederbord problemen heeft (klote Killer LAN) om op 1,0Gbps te lopen en mijn 500/40 verbinding verlaagt naar 90/40, ben ik op zoek naar een netwerkkaart voor in mijn PC die dit probleem op moet lossen.

Nu heb ik totaal geen verstand van netwerkkaarten en ook niet van PCI(e)? sloten, dus ik zou heel graag wat hulp hierbij hebben van iemand die hier wel verstand van heeft.

Het moet samen kunnen werken met het volgende moederbord: pricewatch: MSI B150 GAMING M3

Ik heb al eens rondgekeken, maar nogmaals, ik heb dus geen enkel idee of deze kaarten goed zijn voor wat ik zoek of überhaupt op mijn moederbord passen.'

Mijn maximale budget is €50

pricewatch: Intel PRO/1000 GT Netwerk PCI Adapter low profile
pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter
pricewatch: TP-Link TG-3269

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter is met PCI-e moderner en kan mee naar een volgend moederbord welke niet meer over PCI zal beschikken. De reviews zijn goed. Nadeel is dat het er niet uit ziet als je een behuizing met raam hebt. Alternatief is dan een USB3.0 versie pricewatch: Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:56:
De pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter is met PCI-e moderner en kan mee naar een volgend moederbord welke niet meer over PCI zal beschikken. De reviews zijn goed. Nadeel is dat het er niet uit ziet als je een behuizing met raam hebt. Alternatief is dan een USB3.0 versie pricewatch: Sharkoon 3-Poort USB 3.0 Hub + RJ45 Ethernet Adapter Zwart.
Heb je enige ervaring via USB 3.0, werkt dit gewoon net zoals een interne netwerkkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een USB3.0 heb ik geen ervaring. Ik ga nu puur op de gebruikersreviews af en dat ziet er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 21:42

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Als je de killer software verwijderd en gewoon de kale netwerkdriver installeert is er niks aan de hand met je mobo .

Bijna iedereen die killer software gebruikt heeft problemen.

Ik heb hier 2 mobo's met killer Ethernet .
Met software net als jou drama .
Met alleen de driver werkt alles super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Japiegsxr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:26:
Als je de killer software verwijderd en gewoon de kale netwerkdriver installeert is er niks aan de hand met je mobo .

Bijna iedereen die killer software gebruikt heeft problemen.

Ik heb hier 2 mobo's met killer Ethernet .
Met software net als jou drama .
Met alleen de driver werkt alles super.
Ik heb momenteel alleen de driver erop staan, nog altijd hetzelfde probleem. Bij Speed & Duplex gaat hij ook maar maximaal tot 100Mbps Full Duplex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Usb dingen raadt ik af, ik had een usb doggle van Netgear en elke keer bij get opstarten, moetje je opnieuw verbinden maken of soms de doggle opnieuw aansluiten. Kies in elk geval voor PCIe, dan kan die mee naar een nieuw moederbord, waar misschien geen PCI opzit. Intel adapters zijn prima, heb zelf geen ervaring met de Ethernet variant, maar wel met de wifi kaartjes voor laptops, prima spul. Andere merken kunnen ook goed zijn hoor.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

heb je toevallig een apparaat in je netwerk hangen wat maar 100mbit kan max? ik heb ooit er is last van gehad met een oude router dat als dat apparaat aanstond dat hele netwerk van gbit naar 100ging

There eent no place like home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoor het heel vaak inderdaad dat die Killer kaartjes slecht werken, zelf nooit problemen gehad met de drivers die W7 en W10 standaard installeren dus waar het dan mis gaat :/

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Is de utp kabel wel goed (geknepen) en heb je cat 5e / 6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:32:
Is de utp kabel wel goed (geknepen) en heb je cat 5e / 6 ?
Yup, cat 5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eentje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:25:
heb je toevallig een apparaat in je netwerk hangen wat maar 100mbit kan max? ik heb ooit er is last van gehad met een oude router dat als dat apparaat aanstond dat hele netwerk van gbit naar 100ging
Alle routers/modems ondersteunen 1Gbps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
Voor de zekerheid: Heb je de kabels zelf geknepen? Zoja, welke kleurvolgorde heb je gebruikt? Je zal niet de eerste zijn die hiermee een fout maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

gewoon een intel kaart er in. werkt altijd, fatsoenlijke drivers en gegarandeerde gigabit snelheid, zolang je kabel en de ontvangende kant ook in orde zijn. Ik kies tegenwoordig hardware uit zodat ik die killer onzin kan mijden.

Met een intel chip op dit moederbord zit ik aan pings van 7-20ms naar servers in Nederland. Er is maar weinig waar zo'n killer chip daar nog vanaf kan snoepen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:07:
[...]

Voor de zekerheid: Heb je de kabels zelf geknepen? Zoja, welke kleurvolgorde heb je gebruikt? Je zal niet de eerste zijn die hiermee een fout maakt.
Oranje-Wit
Oranje
Groen-Wit
Blauw
Blauw-Wit
Groen
Bruin-Wit
Bruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:56:
[...]

Alle routers/modems ondersteunen 1Gbps
ik bedoelde niet zo zeer routers. ik had een oude mediaspeler aan me netwerk hangen die maar een 100mbit aansluiting had als die aanstond was me hele netwerk 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:43:
[...]

Oranje-Wit
Oranje
Groen-Wit
Blauw
Blauw-Wit
Groen
Bruin-Wit
Bruin
Dat ziet er goed uit, is de kabel wel van 100% koper?
Kijk ook even in het topic voor slechte kabels.
Eentje schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 01:13:
[...]

ik bedoelde niet zo zeer routers. ik had een oude mediaspeler aan me netwerk hangen die maar een 100mbit aansluiting had als die aanstond was me hele netwerk 100
Dat is wel gek. Ik heb nergens last van en er hangen genoeg 100 Mbit apparaten in het netwerk.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

De nieuwere routes kunnen daar inderdaad wel mee overweg de ouderen niet heb er bij 3 last van gehad wasinds wel 3 jaar terug en het was natuurlijk maar een id

Pagina: 1