Verwijderd
Ixus 300 heeft een verbeterde bediening met wat meer knoppen.
Verder heeft hij 3x zoom ipv 2x en een iets betere beeldkwaliteit.
Daarentegen is hij wel wat zwaarder en groter dan de Ixus V. (275 gr tov 225 gr)
'k heb voor mezelf de 300 besteld, ik wacht in spanning
Verder heeft hij 3x zoom ipv 2x en een iets betere beeldkwaliteit.
Daarentegen is hij wel wat zwaarder en groter dan de Ixus V. (275 gr tov 225 gr)
'k heb voor mezelf de 300 besteld, ik wacht in spanning
Ik heb ook een Ixus; en omdat hij zo klein is ga je hem meer meenemen, en maak je de leukste, meest onverwachte foto's! Echt een genot!
Hier ook een standaard Ixus Digital (S100 of ook wel Digital Elph)Op vrijdag 29 juni 2001 19:53 schreef Insanepeanut het volgende:
Ik heb ook een Ixus; en omdat hij zo klein is ga je hem meer meenemen, en maak je de leukste, meest onverwachte foto's! Echt een genot!
Ik kan me volledig aansluiten bij Insanepeanut.
Ik ben afgelopen week met m'n werk naar Tsjechië geweest.
Gewapend met Digital Ixus, gevuld met 128 MB, heb ik 188 foto's geschoten. Dit met 1 accu die ik over die 188 foto's 3x heb opgeladen (dus ruim 60 foto's met 1 volle accu).
Het heerlijk kleine cameraatje had ik in een hoesje aan m'n broekriem hangen.
Maar nu welke ixus?
Van de 3 typen:
De Ixus (S100): Aanrader; goedkope camera met zeer efficiënt accugebruik (als je het scherm uit hebt staan)
De Ixus V (S110): Ik ben ook in het bezit van een Pro 90 IS. Die video-optie gebruik ik doodgewoon niet. Slechte kwaliteit met die 320x200 bij 15fps. Wil je video? Koop dan gewoon een videocamera. Oftewel, deze camera valt voor mij gewoon volledig af. Die meerprijs is de camera NIET waard voor dat lullige stukje extra.
De Ixus 300 (S300): Deze camera is ook een stuk duurder dan de Ixus Digital (S100). Ondermeer door z'n video. Maar vermoedelijk ook vanwege z'n 3x zoom (de S100 en S110 hebben maar 2x zoom).
Hoe de S110 en de S300 omgaan met accu's kan ik je niet vertellen. Maar stel dat dat vergelijkbaar is aan de S100, dan zou ik eventueel die S300 kunnen overwegen. Puur vanwege die 3x zoom. Meningen kunnen verschillen, maar die 3x zoom is iets waar IK wel weer meer geld voor over heb (ik heb mijn Fuji 4900 zoom (6x zoom) verkocht om vervolgens een Canon Pro 90 IS aan te schaffen (10x zoom))
Kortom:
S100: GOEDE camera
S110: Je betaalt veel meer voor een stukje extra bullshit (imho)
S300: Geen ervaring mee, maar die meerprijs zou ik op zich wel willen betalen maar dan puur voor die 3x zoom.
Ik heb een ixus v en er komen hele mooie platen uit hoor
De platen waren 1600x1200 op lage compressie, dus veel detail en die heb ik terug gebracht naar 1024x768 met paintshop
En hij is goedkoper dan de 300
Gewoon een leuk dingetje, houd er wel rekening mee dat de iso niet hoog is (100/150) wat inhoud dat binnen fotograferen minder is... de flitser werkt maar tot een meter of 3
(www.ncgq.nl/shades/casemod voor wat plaatjes)
EDIT: Oh, kut een oud topic gekickt
De platen waren 1600x1200 op lage compressie, dus veel detail en die heb ik terug gebracht naar 1024x768 met paintshop
En hij is goedkoper dan de 300
Gewoon een leuk dingetje, houd er wel rekening mee dat de iso niet hoog is (100/150) wat inhoud dat binnen fotograferen minder is... de flitser werkt maar tot een meter of 3
(www.ncgq.nl/shades/casemod voor wat plaatjes)
EDIT: Oh, kut een oud topic gekickt
Verwijderd
Ik heb een Canon Digital Ixus 300 met een extra 128MB CF-kaartje. Voor aankoop vergeleken met de eerste Ixus en de Ixus V. Nog ff de verschillen op een rij:
Ixus: 2x optische zoom, 24 kleuren, GEEN filmpjes
Ixus V: 2x optische zoom, 24 kleuren, WEL filmpjes
Ixus 300: 3x optische zoom, 30 kleuren, WEL filmpjes, 8MB bijgeleverd
Overigens: panoramafoto's maken is hiermee echt kinderspel! je schiet wat foto's, sluit aan systeem via usb-kabel (bijgeleverd), start programma, selecteer foto's, klik op samenvoegen en de software doet de rest!
Ixus: 2x optische zoom, 24 kleuren, GEEN filmpjes
Ixus V: 2x optische zoom, 24 kleuren, WEL filmpjes
Ixus 300: 3x optische zoom, 30 kleuren, WEL filmpjes, 8MB bijgeleverd
Overigens: panoramafoto's maken is hiermee echt kinderspel! je schiet wat foto's, sluit aan systeem via usb-kabel (bijgeleverd), start programma, selecteer foto's, klik op samenvoegen en de software doet de rest!
Offtopic... G1 is reeds uit productie en vervangen door de G2. G2 heeft veel meer mogelijkheden en is verder geoptimaliseerd dan de G1.Op vrijdag 29 juni 2001 19:33 schreef Fugazi het volgende:
Die Canon G1 is dat nog wat? Wel duur, maar zeker veel groter dan een ixus?
Pagina: 1