Rooklucht filteren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 14:19
Heeft er iemand ervaring met het filteren van rooklucht? Ik ben aan het klussen in een appartement waar door de vorige bewoner(s) is gerookt. Met het verwijderen van het behang is het grootste deel van de rooklucht verdwenen maar bij de keuken ruik je het nog wel.

Ik heb wat vooronderzoek gedaan maar ik kom vooral op "thema" webshops uit die niet bepaald onafhankelijk overkomen. Zo heb je hepa filtering, uv filtering, ionen filtering, water filtering en apparaten die beloven alles tegelijk te doen.

Vorige week kwam ik een topic van een paar jaar oud tegen op tweakers, maar momenteel kan ik hem niet terugvinden.

Mocht iemand parate kennis hebben: Het appartement is 80 m2 en als ik daar klaar ben dan houdt ik het apparaat zelf omdat ik officieel allergisch ben voor schimmels. Dus als hij dat ook kan filteren dan heb ik er later nog wat aan :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Zou een dergelijk apparaat wel voldoende helpen? Ik denk dat je alles beter goed kan soppen/afnemen. Het is waarschijnlijk na luchten niet zo zeer de lucht, maar de geur die overal op/in zit en afgeeft aan de lucht ;).

Ik kan me voorstellen dat het zelfs door het behang getrokken is, zeg maar in het lijm en misschien de poriën van de muur.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De bron verwijderen gaat meer helpen dan de lucht schoonmaken. Maak alles waar het in kan zitten schoon, bijvoorbeeld de roosters van de afzuigkap. De bron aanpakken heeft veel meer zin dan het gevolg.

• sdk1985
Goed punt. Alle muren zijn inderdaad al met ammonia afgenomen. Daarnaast worden ze allemaal met structuurverf (soort plijster) behandeld. Echter aangezien het nog ruikt wil ik graag voorkomen dat het in de "nieuwe" muren trekt.

Waar het vooral ruikt is de keuken/gang bij binnenkomst en dat wordt veroorzaakt doordat daar bijna niet te ventileren is. De vorige bewoner heeft namelijk nieuwe vensterbanken die nét te hoog zijn. Het is hierdoor nog niet mogelijk het raam te openen. Dus vandaar mijn idee van een filter.

In de slaapkamer heb ik nu op experiment zelf de vensterbank eruit gesloopt. Als ik die netjes krijg zal ik uiteindelijk de keuken ook wel aanpakken. Maar tot die tijd moet er dus iets in de keuken gebeuren. Echt veel "muur" zit daar niet om af te nemen. Het plafond is wel nog niet gedaan daar bedenk ik me nu.

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 04-11-2016 21:13 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:51
Alles goed schoonmaken en een flinke tijd een ozonreiniger erin zetten. Deze zijn te huren bij bedrijven welke zaken met brandschade regelen.

• sdk1985
.Maarten schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:07:
Alles goed schoonmaken en een flinke tijd een ozonreiniger erin zetten. Deze zijn te huren bij bedrijven welke zaken met brandschade regelen.
Zoiets? https://www.boels.nl/hure...ilderen/geurneutralisator

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:51

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Niet alleen het plafond, maar ook de gehele keuken (ook in de kastjes / laden etc) zal je moeten schoonmaken. Dor dat allemaal eerst en zet dan zo'n geurneutralisator een tijdje aan (geen idee voor hoe lang)

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:06
Heb je allemaal gipsen plafonds? Grote kans dat die ook enorm geel waren/zijn? Goed ontvetten, voorstrijken en goed opzetten met witten.

• sdk1985
Plafonds waren door de vorige bewoner heel recent gewit. De verf stond tijdens de bezichtiging letterlijk in de gang. Verder is het beton met een dun laagje korrelplijster. Keuken is de dag na aankoop helemaal schoongemaakt (was 2 dagen werk :P). Alleen het plafond en de muren bij de keuken zijn niet met ammonia afgenomen omdat er nog geen plannen zijn/waren om daar wat aan de muur te doen. Dus dat gaat nav dit topic dan zsm alsnog gebeuren.

Geel is het alleen bij de muren in de woonkamer waar geen behang op zat. Maar dat heeft 2 weken met de balkondeur openstaan dus daar ruik ik zelf eigenlijk niets meer.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 04-11-2016 21:48 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:16

FeaR

In GoT we trust

Dit heeft niets met CEA te maken, dat is voor aankoopadvies voor apparatuur zoals TV's, speakers, receivers, mediaspelers, et cetera. WVB lijkt me een mooie. Schopje die kant op

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• sdk1985
FeaR schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:52:
Dit heeft niets met CEA te maken, dat is voor aankoopadvies voor apparatuur zoals TV's, speakers, receivers, mediaspelers, et cetera. WVB lijkt me een mooie. Schopje die kant op
Luchtfilters vallen toch onder CE? http://www.mediamarkt.nl/...uchtreinigers-483184.html

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 12:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

*knip* Vraag en aanbod is elders op de website.

[ Voor 89% gewijzigd door Krisp op 06-11-2016 07:00 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1