Windows 10 Pro Retail overzetten naar ander systeem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:49
Ik wil de licentie overzetten van een laptop naar een nieuw gebouwde desktop. Ik heb gegoogled hoe ik dat moet doen (loskoppelen, installeren op doelsysteem en MS bellen voor heractivatie.

Maar ik wil 1 ding begrijpen voor ik eraan begin. Hoe weet MS dat de ontkoppelde licentie van mij is? En vervolgens dat het die licentie is die ik ga installeren en activeren op een ander systeem? Ik gebruik de Media Creation tool van MS, ik heb geen sleutel van Win10. Is de licentie dan toch op een of andere manier gekoppeld aan mijn windows login ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:41

weebl

YARR!

Op laptops staan meestal OEM licenties, die zijn gekoppeld aan de laptop zelf en zijn niet overdraagbaar. Wat jij wil kan dus niet, licentietechnisch.

Als het een retail-licentie is: Windows installeren en gewoon activeren met de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
Even goed lezen: het is een retail licentie en ik heb geen sleutel/code. ik kreeg de indruk dat ik die bij win 10 ook niet meer nodig heb, maar hoe kan Bill dan weten dat ik het ben met mijn vrijgemaakte licentie die daar aan het installeren is ?

[ Voor 54% gewijzigd door Hermanleen op 04-11-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Hoe heb je je retail-licentie dan destijds op je laptop geactiveerd...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
ik heb de laptop 2e hands gekocht, er zat een win7 pro licentie op. Die heb ik ge-upgrade naar windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Dan heb je dus geen Windows 10 retail licentie...
Maar een geupgrade Windows 7 licentie, geloof niet dat je die kan overzetten

Om je key te vinden kan je zo'n tooltje downloaden, daar zou je het mee kunnen proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door weebl op 04-11-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
Dit is allemaal " beside the point" , ik heb met het commando slmgr -dli gezien dat het een retail is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Ja een retail Windows 7 licentie, de Windows 10 licentie die je na de upgrade hebt gekregen zit gekoppeld aan je PC. Wat jij wil kan gewoon niet.

Maargoed, wens je er veel succes mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:45
Hermanleen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:50:
Dit is allemaal " beside the point" , ik heb met het commando slmgr -dli gezien dat het een retail is.
Dat is helaas niet "beside the point". Een windows 10 upgrade kun je niet overzetten. Of je het nou geüpgraded hebt vanaf een OEM- of een Retail-licensie. Dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
Volgens mij, MS en half internet worden de rechten van je oude licentie overgenomen na upgrade naar windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

Dan moet je op het halve internet ook wel kunnen vinden hoe je het moet doen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
Nogmaals heb je niet goed gelezen: ik weet precies hoe ik het moet doen!
Ik wil alleen weten hoe de overdracht van de licentie geregeld is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Hermanleen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:59:
Heb je de upgrade naar W10 uitgevoerd middels je microsoft/hotmail/live/outlook-account? Zo ja, dan kun je het configuratiescherm bij 'Activering' zien, dat je upgradelicentie is gekoppeld aan je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hermanleen schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:59:
Nee, jij snapt het niet.

Je hebt een Windows 7 retail licentie, geen Windows 10. De upgrade naar Windows 10 is gratis voor die ene machine waar Windows 7 op stond. Je hebt geen retail Windows 10 code, maar nog steeds een retail Windows 7 code. Die Windows 10 code is alleen geldig op die ene laptop, niet op een andere machine.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 04-11-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
Overigens kom ik wel tegen dat de rechten van een retail-licentie worden overgenomen in de upgrade-licentie. Dus: OEM --> OEM en retail --> retail. (http://answers.microsoft....7c-4e8a-adf6-35b6ec178f46)

Hoe je dit echter voor elkaar krijgt; geen idee.

/offtopic
Overigens een kleine opmerking aan TS: de manier waarop je ons toespreekt draagt niet bij aan onze hulpvaardigheid. Wij kunnen prima lezen. Als wij je vraag niet goed begrijpen dan is de kans groot dat dat aan jouw vraagstelling ligt.

[ Voor 26% gewijzigd door citomaster op 04-11-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het is in ieder geval nog mogelijk om Windows 7 gratis te upgraden naar Windows 10. Het is wel omslachtig omdat je dan wel eerst Windows 7 SP1 moet installeren met updates (updaten kost veel tijd, er is een topic voor het versnellen daarvan). Daarna de Windows 7 retail licentie moet activeren (Windows 7 productcode dus wel nodig). Dan een upgrade naar Windows 10 doen, die zich zal activeren. En vervolgens kun je, indien gewenst, een schone Windows 10 installatie doen met behoud van activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Flitzer schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:12:
Het is wel omslachtig omdat je dan wel eerst Windows 7 SP1 moet installeren met updates.
Als je een Windows 7 licentie hebt kan je ook gewoon een SP1 ISO pakken met updates. De code is voor Windows 7 en staat los van de servicepack of updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Voor de Windows 10 upgrade moeten (vrijwel?) alle updates erop staan. Ik weet niet of een ISO met updates ook voldoende is en dat is in ieder geval geen officiële ISO van Microsoft. Maar als dat voldoende is voor de upgrade kan het wel, aangezien alleen de upgrade en activatie van belang is om een Windows 10 licentie te krijgen. De convenience rollup update vond ik ook te lang duren. Anders even zoeken op het juiste topic om de Windows 7 upgrade een boost te geven, want anders kan het upgraden lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Als je de originele Windows 7 pro retail licentie (sticker) in je bezit hebt kun je die gewoon op een ander systeem installeren, maar geeft je geen recht op een kosteloze upgrade naar Windows 10 en het "overzetten" van een eerder geüpgrade Windows 7 naar 10 is alleen van toepassing op de laptop waar dit op is gedaan.

Heb je de Windows retail 7 pro licentie sticker niet, dan heb je dus ook geen aantoonbare officiële licentie als je deze "uitleest" en gebruikt voor een nieuwe installatie.

Dus je mag/kan je huidige geüpgrade Windows 7 naar Windows 10 niet overzetten of gebruiken op een ander systeem

[ Voor 10% gewijzigd door Breezers op 04-11-2016 21:50 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Nou, het lijkt me duidelijk wat er nog moet gebeuren.

Retail 7 naar 10 upgraden geeft je geen windows 10 licentie, alleen recht om windows 10 op die geüpgrade computer te gebruiken op basis van je windows 7 licentie. Deze is gekoppeld aan je hardware en kan niet worden overgezet als windows 10 licentie naar je nieuwe desktop.

Tussen twee haakneus: als je zo omgaat met je medetweakers dan wens ik je elders veel succes, zo gaan we niet met elkaar om.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Een Windows 7 Retail licentie (niet OEM) is overdraagbaar naar een nieuw systeem maar mag slechts op 1 PC tegelijk geïnstalleerd staan. Na langere tijd is het meestal ook mogelijk zonder tussenkomst van MS deze te activeren op een nieuwe PC. Het gratis upgraden van Windows 7 naar 10 is ook nog steeds (legaal!) mogelijk. Maar zonder productcode gaat dit natuurlijk niet lukken. Afgelopen week dit (omslachtige) traject nog met succes doorlopen, hoewel de moeite misschien niet opweegt tegen de 'besparing'.
Pagina: 1