Hulp met bootcamp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Hallo allemaal,

Heel af en toe gebruik ik op mijn macbook pro 15 inch (2015) wel eens windows. Nou had ik er nog windows 8.1 op staan maar ik wil natuurlijk windows 10.

Via bootcamp assistant heb ik de bestaande bootcamp partitie verwijderd. Daarna even gereboot en de bootcamp assistant weer opgestart om windows 10 te installeren. Uiteraard had ik de ISO al klaarstaan.

Nou viel me al op dat er totaal geen instellingen meer te vinden zijn in de nieuwste versie van bootcamp (6.1). Hij vraagt bijvoorbeeld niet om een USB stick en je hebt ook niet de optie om het downloaden van de support software eventueel over te slaan (ze zijn bij Apple lekker bezig met het eruit slopen van zaken).

Ik kan alleen nog de ISO selecteren, de grootte van de partitie bepalen en klaar. Ik heb gelezen dat er een tijdelijke partitie wordt aangemaakt waar alles op wordt gezet zodat je zelf geen USB stick meer hoeft te gebruiken. Mijn Mac wordt hiervoor ondersteund dus daarom kan ik helemaal geen USB stick meer gebruiken.

Dit klinkt op zich prima, alleen krijg ik nadat boot camp assistant de partities heeft aangemaakt en de support software gaat kopiëren een error die aangeeft dat er te weinig ruimte aanwezig is. Ik kan dan alleen nog maar op quit klikken. That's it.
Hierna heb ik het nog een aantal keer geprobeerd, waarvan de laatste keer met disk utillity ernaast. MacOS maakt een tijdelijke partitie van 8GB aan en het lijkt erop dat dit simpelweg te klein is. Hoe belachelijk dom kan een stuk software zijn zeg.
Heeft iemand een oplossing? Kan ik bijvoorbeeld terug naar de vorige versie van Bootcamp Assistant? Of kan ik die opties weer terugtoveren en gewoon een USB stick gebruiken om dit gezeur te omzeilen?

Alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
Topic mag wat mij betreft dicht; ik heb het na een hele avond pielen gefixt.
Mijn ISO zelf bleek iets te groot te zijn waardoor het ruimtegebrek ontstond. Ik heb hierna de officiële windows 10 education gedownload. Het scheelde haast 1gb met mijn vorige versie.

Hierna liep alles gelukkig op rolletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:41
Je moet inderdaad meer ruimte beschikbaar hebben op je os x. Ik heb er van de week ook ruzie mee gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
blackspeedy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 09:09:
Je moet inderdaad meer ruimte beschikbaar hebben op je os x. Ik heb er van de week ook ruzie mee gehad..
Mijn mac os partitie had nog 180gb aan vrije ruimte ;)
Het ging om de tijdelijke partitie die door de bootcamp assistant wordt gemaakt om de installatiebestanden op te zetten.